Arkusz_obserwacji_rozwoju_umiejetnosci_dziecka.docx

(30 KB) Pobierz
Akceptacja rodziców

Arkusz obserwacji rozwoju umiejętności dziecka              Strona 1 z 4



 

 

Akceptacja rodziców

 

 

Akceptuję w całości                                                                                                                Nie akceptuję

.................................                                                                      ............................................

 

Akceptuję z wyjątkiem: ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

............................................                                                                      ……….………………………..

(miejscowość, data)                                                                                                                (podpis rodzica)

 

 

Arkusz obserwacji rozwoju umiejętności dziecka

 

 

Imię, nazwisko dziecka: ……………………………………………...……………………………………………………

 

 

Data urodzenia: …………………………………………………………………………………………………………….

Rok szkolny ………………………………

 

 

Lp.

Umiejętności

IX/XV/VI

 

Umiejętności społeczne dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi,
zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych

 

 

1.         

Obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują.

 

 

 

2.         

Grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy.

 

 

 

3.         

Przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych.

 

 

 

4.         

W miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań.

 

 

 

5.         

Wie, że nie należy chwalić się bogactwem i nie należy dokuczać dzieciom,
które wychowują się w trudniejszych warunkach, oraz że nie należy wyszydzać i szykanować innych.

 

 

 

6.         

Umie się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania.

 

 

 

7.         

Wie, komu można podawać takie informacje.

 

 

 

Czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne, utrzymywanie ładu i porządku

 

 

1.         

Umie poprawnie umyć się i wytrzeć oraz umyć zęby.

 

 

 

2.         

Właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie.

 

 

 

3.         

Samodzielnie korzysta z toalety.

 

 

 

4.         

Samodzielnie ubiera się i rozbiera.

 

 

 

5.         

Dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież.

 

 

 

6.         

Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu.

 

 

 

Rozwój mowy

 

 

1.         

Zwraca się bezpośrednio do rozmówcy.

 

 

 

2.         

Stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym.

 

 

 

3.         

Mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji.

 

 

 

4.         

Uważnie słucha.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin