Arkusz obserwacji rozwoju umiejętności dziecka Strona 1 z 4
Akceptacja rodziców
Akceptuję w całości Nie akceptuję
................................. ............................................
Akceptuję z wyjątkiem: ........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
............................................ ……….………………………..
(miejscowość, data) (podpis rodzica)
Arkusz obserwacji rozwoju umiejętności dziecka
Imię, nazwisko dziecka: ……………………………………………...……………………………………………………
Data urodzenia: …………………………………………………………………………………………………………….
Rok szkolny ………………………………
Lp.
Umiejętności
IX/XV/VI
Umiejętności społeczne dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi,zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
1.
Obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują.
2.
Grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy.
3.
Przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych.
4.
W miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań.
5.
Wie, że nie należy chwalić się bogactwem i nie należy dokuczać dzieciom,które wychowują się w trudniejszych warunkach, oraz że nie należy wyszydzać i szykanować innych.
6.
Umie się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania.
7.
Wie, komu można podawać takie informacje.
Czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne, utrzymywanie ładu i porządku
Umie poprawnie umyć się i wytrzeć oraz umyć zęby.
Właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie.
Samodzielnie korzysta z toalety.
Samodzielnie ubiera się i rozbiera.
Dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież.
Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu.
Rozwój mowy
Zwraca się bezpośrednio do rozmówcy.
Stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym.
Mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji.
Uważnie słucha.
flek