SCENARIUSZ ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU(4).doc

(31 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU

Małgorzata Etmańska

 

Temat wielotygodniowy: Do czego potrzebny jest prąd?

 

Temat dnia: Wykorzystanie urządzeń elektrycznych – czyli jak to się robi?

 

Cel ogólny: Uwrażliwianie na dźwięki, kształtowanie wyobraźni twórczej.

 

Cele szczegółowe:

Uczeń:

Ø      pozna nową literkę;

Ø      pokaże do tej pory poznana literki;

Ø      odpowiedni zareaguje ruchem na słyszane dźwięki;

Ø      pokaże ruchem czynności;

Ø      wytnie, pokoloruje i przyklei rysunek na odpowiedni arkusz szarego papieru.

 

Metody:

Ø      podająca: rozmowa;

Ø      praktyczna: drama, wykonanie pracy plastycznej;

Ø      eksponująca: wykonanie wystawy.

 

Formy:

Ø      indywidualna;

Ø      zbiorowa.

 

Środki dydaktyczne:

Ø      książka Grzegorza Kasdepke pt.: „Niesforny alfabet”;

Ø      wizytówki z imionami dzieci;

Ø      płyta z utworami muzycznymi;

Ø      rysunki do pracy plastycznej;

Ø      2 arkusze szarego papieru;

Ø      klej;

Ø      kredki;

Ø      karty pracy do zakreślania literek.

 

Przebieg zajęć:

1.      Nauczyciel czyta dzieciom opowiadanie z książki pt.: „Niesforny alfabet”. Po przeczytaniu rozmawia z dziećmi na temat przeczytanego fragmentu.

2.      Prezentacja nowej literki „K” - pisanej i drukowanej.

3.      Wyszukiwanie w wyrazach do tej pory poznanych literek.

4.      Określanie przez dzieci, na którym miejscu w wyrazie jest literka „k”.

5.      Wyszukiwanie króla i królowej (dziecka, które na literkę „K” na początku imienia) oraz królewny i królewicza (dziecka , które ma w swoim imieniu literkę „k”).

6.      Nauczyciel rozdaje uczniom teksty. Zadaniem dzieci jest zakreślenie odpowiednim kolorem literek:

Ø      literka „a” – kolor czerwony;

Ø      literka „c” – kolor niebieski;

Ø      literka „k” – kolor zielony.

7.      Zabawa ruchowa.

Nauczyciel włącza jakąś melodię. Zadaniem dzieci jest chodzić w jej rytmie. Nauczyciel co jakiś czas klaszcze. Zadaniem dzieci jest odpowiednie zareagowanie na ilość klaśnięć:

Ø      1 klaśnięcie – podskok;

Ø      2 klaśnięcia – skłon;

Ø      3 klaśnięcia – ukucnięcie.

8.      Scenka dramowa. Nauczyciel prosi jedną chętną osobę do siebie i mówi jej na ucho jakąś czynność, jaką wykonuje się w domu. Zadaniem dziecka jest za pomocą ruchu pokazanie tej czynności.

Ø      odkurzanie;

Ø      gotowanie;

Ø      granie na komputerze;

Ø      oglądanie telewizji;

Ø      rozmawianie przez telefon;

Ø      suszenie włosów;

Ø      prasowanie.

9.      Praca plastyczna.

Nauczyciel wiesza na ścianie arkusze papieru, na których narysowane są dwa pomieszczenia – kuchnia i pokój. Rozdaje dzieciom rysunki urządzeń elektrycznych. Zadaniem dzieci jest pokolorowanie tych urządzeń i wycięcie ich, a następnie przyklejenie do odpowiednich pomieszczeń w taki sposób, aby wyposażyć każde pomieszczenie. Dzieci mogą również narysować urządzenia, o których nie było mowy podczas zajęć, jednak muszą pamiętać o tym, że urządzenia te muszą być elektryczne. Dzieci niepełnosprawne otrzymują od nauczyciela już wycięte urządzenia, a ich zadanie polega na tym, ze musza tylko pokolorować i przykleić rysunki do powieszonych arkuszy.

10.  Wspólne powieszenie arkuszy na ścianie w sali.

11.  Zakończenie zajęć.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin