Fotodesign.docx

(633 KB) Pobierz

 

 

Fotodesign 02

 

Fotodesign 02

design

Otwieramy zdjęcie.
Pozbywam się niebieskości z tła wybierając z menu Obrazek>Dopasuj>Barwa/Nasycenie (Image>Adjustments>Hue/Saturation).

W wyświetlonym oknie dialogowym w polu Edycja (Edit) wybieram Niebieskości (Blues) i przesuwam suwak Nasycenie (Saturation) do końca w lewo. Następnie wybieram Cyjany (Cyans) i również ustawiam parametr nasycenia na -100. Tym sposobem usunąłem niebieskości charakterystyczne dla cyfrowej fotografii.

design

Zmiękczam fotografię.

Powielam dwukrotnie warstwę tła. Klikam w tym celu prawym klawiszem myszki nazwę warstwy na palecie Warstwy (Layers) i z rozwiniętego menu wybieram Powiel warstwę (Duplicate Layers). Do powielenia warstwy można również użyć skrótu klawiszowego Ctrl+J.

Ukrywam ikonę oka widoczną przy nazwie drugiej powielonej warstwy i uaktywniam warstwę środkową.

design

Zmieniam Tryb mieszania (Mode) aktywnej warstwy na Ciemniej (Darken).

design

Z menu wybieram Filtr>Rozmycie>Rozmycie gaussowskie (Filter>Blur>Gaussian Blur).

W wyświetlonym oknie dialogowym ustalam Promień rozmycia (Radius) na 50 pikseli.

design

Przechodzę do palety Warstwy (Layers). Ukrywam środkową warstwę chowając widoczną przy nazwie ikonę oka. Uaktywniam drugą powielona warstwę tła i zmieniam jej Tryb mieszania (Mode) na Jaśniej (Lighten).

design

Wybieram z menu Filtr>Rozmycie>Rozmycue gaussowskie (Filter>Blur>Gaussian Blur).

Tak jak na poprzedniej warstwie również stosuję rozmycie gaussowskie, jednak w tym wypadku o 10 pikseli więcej, czyli ustawiam promień rozmycia 60 pikseli.

Uaktywniam środkową warstwę i zmniejszam jej Krycie (Opacity) do 50%.

design

Łączę ze sobą dwie powielone warstwy zaznaczając je na palecie za pomocą ikony łańcuszka lub za pomocą klawisza Ctrl tak, aby były podświetlone na niebiesko.

design

Wybieram z menu Warstwa>Złącz połączone (Layer>Merge Layers).
Zmniejszam Krycie (Opacity) połączonych warstw do 50%.

design

Tworzę maskę warstwy za pomocą ikony dostępnej na dole palety.

design

Na przyborniku ustalam kolor narzędzia czarny. Wybieram Pędzel (Brush Tool). Na pasku opcji u góry ekranu wybieram dużą miękką końcówkę pędzla, ustalam Krycie (Opacity) 100% i zamalowuję obszary, które powinny być ostre takie jak oczy, nos usta. Zmniejszam Krycie (Opacity) pędzla do 30% i zamalowuję włosy przy twarzy oraz fragmenty szyi.

design

Wybieram z menu Warstwa>Spłaszcz obrazek (Layer>Flatten Image).

Wybieram z menu Obrazek>Dopasuj>Poziomy (Image>Adjustments>Levels).

W wyświetlonym oknie dialogowym ustalam prawidłowe wartości poziomów wejścia umieszczając suwak lewy i prawy na krawędziach histogramu.

design

Tworzę nową warstwę dopasowania, Balans kolorów (Color Balance), za pomocą ikony dostępnej na dole palety Warstwy (Layers).

W wyświetlonym oknie dialogowym ustalam wartości jak na zrzucie ekranu poniżej.

design

Wybieram z menu Edycja>Wypełnij (Edit>Fill). W wyświetlonym oknie dialogowym ustalam wypełnienie kolorem czarnym i zatwierdzam klikając OK.

design

Ustalam na przyborniku kolor narzędzia biały. Narzędziem Pędzel (Brush Tool) z dużą miękka końcówka pędzla zamalowuję włosy.

Przechodzę do palety Warstwy (Layers) i zmieniam Tryb mieszania (Mode) ze Zwykły (Normal) na Jaśniej (Lighten).

design

Wybieram z menu Warstwa>Spłaszcz obrazek (Layer>Flatten Image).

Narzędziem Rozjaśnianie (Dodge Tool) rozjaśniam delikatnie białka oczu.

Na tym etapie możemy zakończyć, jeżeli chcieliśmy jedynie poprawić fotografię.

Ja zastosowałem jeszcze efekty świetlne.

Wybieram z menu Filtr>Rendering>Efekty świetlne (Filter>Render>Lighting Effects) i ustalam wartości jak na zrzucie ekranu poniżej.

design 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin