SPOLECZNA_ODPOWIEDZIALNOSC_BIZNESU.pdf

(9085 KB) Pobierz
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
SPOŁECZNA
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
BIZNESU
prof. dr hab. Elżbieta Weiss
221895895.035.png
GŁÓWNE ZAGADNIENIA
Koncepcja CSR dotyczy trzech aspektów:
Ekonomicznego
Społecznego
Ekologicznego
221895895.036.png 221895895.037.png 221895895.038.png 221895895.001.png 221895895.002.png 221895895.003.png
Czynniki kształtujące CSR
Zasada miłosierdzia
Zasada włodarstwa
koncepcja A. Karnedzia – CSR
Teorie: agencji i stejkholderów
221895895.004.png 221895895.005.png 221895895.006.png 221895895.007.png 221895895.008.png 221895895.009.png 221895895.010.png 221895895.011.png 221895895.012.png 221895895.013.png
KONCEPCJA CSR
Interesy społeczne i ochrona środowiska
Relacje z interesariuszami
Podejście strategiczne i długofalowe
Charakter etyczny, prawny, finansowy i
obywatelski
Współpraca z pracownikami, społecznością
lokalną
Poczucie odpowiedzialności za konsumenta,
inwestora, społeczeństwo,środowisko
przyrodnicze
221895895.014.png 221895895.015.png 221895895.016.png 221895895.017.png 221895895.018.png 221895895.019.png 221895895.020.png 221895895.021.png 221895895.022.png 221895895.023.png
Interesariusze – Teoria
stakeholder: R.E. Freeman
To grupy i jednostki, które mogą wpływać
lub są pod wpływem działania
przedsiębiorstwa
Akcjonariusze
Klienci
Dostawcy
Władze administracyjne i partnerzy
Kontakty mają wpływ na przyszłość firmy
221895895.024.png 221895895.025.png 221895895.026.png 221895895.027.png 221895895.028.png 221895895.029.png 221895895.030.png 221895895.031.png 221895895.032.png 221895895.033.png 221895895.034.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin