system_kontroli_cisnienia.pdf

(33 KB) Pobierz
4479A
ZIELONA NOTA TECHNICZNA
EDITION POLONAISE
LISTOPAD 2004
77 11 326 627
4479A
Service 00429
Typ
MEGANE
XA0 X
LAGUNA II
XG0 X
ESPACE IV
BJ0 X
VEL SATIS
JK0 X
wyposażone w System Kontroli Ciśnienia Powietrza w Oponach (SSPP)
Anuluje i zastępuje Notę Techniczną nr 4128A z SIERPNIA 2001
Modyfikacje: Nowe rozwiązania techniczne
Poszerzenie przedziałów pojazdów objętych notą
35B
PODSUMOWANIE USTEREK WYSTĘPUJĄCYCH W SYSTEMIE KONTROLI
CIŚNIENIA POWIETRZA W OPONACH
Dotyczy również podrozdziału: 35A
Silnik:
Skrzynia biegów:
XXX
XXX
Dokumentacja podstawowa:
Podręcznik Napraw:
Nota Techniczna:
Instrukcja obsługi:
341, 355, 363, 364
3700A
Zależnie od pojazdu
Na następnej stronie znajduje się opis głównych usterek występujących w Systemie Kontroli Ciśnienia
Powietrza w Oponach oraz znane sposoby ich naprawy.
CELEM NINIEJSZEJ NOTY TECHNICZNEJ JEST POMOC W DIAGNOSTYCE, JAK RÓWNIEŻ UNIKNIĘCIE
NIEUZASADNIONEGO DEMONTOWANIA CZĘŚCI, KTÓREGO KOSZT NIE BĘDZIE JUŻ POKRYWANY
W RAMACH GWARANCJI PRODUCENTA
"Metody napraw zalecane przez producenta w niniejszej dokumentacji zostały
opracowane na podstawie warunków technicznych obowiązujących w dniu
redagowania tekstu.
Wszelkie prawa autorskie są zastrzeżone dla RENAULT.
Przedruk lub tłumaczenie, nawet częściowe, niniejszego dokumentu, jak również
używanie systemu numerów katalogowych części zamiennych są zabronione bez
wcześniejszej pisemnej zgody RENAULT.
Mogą one ulec zmianom w przypadku wprowadzania przez producenta modyfikacji
procesu produkcji różnych podzespołów i akcesoriów pojazdów tej marki".
© RENAULT 2004
121168594.002.png 121168594.003.png 121168594.004.png
SYSTEM KONTROLI CIŚNIENIA POWIETRZA W OPONACH
Podsumowanie usterek występujących w Systemie Kontroli
Ciśnienia Powietrza w Oponach
135B
PROCEDURY DOTYCZĄCE OKREŚLONYCH PRZYPADKÓW
OSTRZEŻENIE SYGNALIZUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZMIANY WARTOŚCI CIŚNIENIA
Używanie przyrządu diagnostycznego CLIP jest niepotrzebne. Ciśnienie należy dostosować za pomocą
prawidłowo wyskalowanego manometru: użyć kodu normatywu czasowego 3613 lub 3614.
Należy przestrzegać zalecanych wartości ciśnienia. *
Zmniejszyć lub zwiększyć ciśnienie w oponach o minimum 0,2 bar . Następnie wykonać jazdę trwającą kilka
minut z prędkością powyżej 30 km/h lub pozostawić pojazd na postoju na 15 minut, aby moduł zespolony w
kabinie uwzględnił nową wartość ciśnienia.
Ciśnienie powinno być sprawdzane w zimnych oponach: nie należy brać pod uwagę wysokich wartości
ciśnienia zmierzonych przy panującej na zewnątrz wysokiej temperaturze lub po jeździe z dużą prędkością.
W przypadku, gdy nie można sprawdzić ciśnienia w zimnych oponach, należy zwiększyć ciśnienie od 0,2 do
0,3 bar w stosunku do wartości zalecanych.
ZAPISANY W PAMIĘCI KOD USTERKI "BRAK CZUJNIKA SSPP"
Nie wymieniać czujnika SSPP , usunąć zapisany w pamięci kod usterki. Pozostawienie pojazdu na dłuższy czas z
bezpiecznikiem odłączającym napięcie powoduje usterkę systemu kontroli ciśnienia w oponach, zapisaną w
pamięci jako "BRAK CZUJNIKA SSPP".
ZMIANA ZALECANYCH WARTOŚCI CIŚNIENIA POWIETRZA W OPONACH
UWAGA: ZABRANIA SIĘ dokonywania zmiany zalecanych przez producenta wartości ciśnienia, zapisanych w
pamięci* modułu zespolonego w kabinie. Wprowadzanie zmian wartości ciśnienia powietrza w oponach pociąga
odpowiedzialność osoby, która tego dokonuje .
WYMIANA CZUJNIKA CIŚNIENIA
UWAGA: nieprzestrzeganie, podczas demontażu opony, metod opisanych w Podręczniku Napraw może
spowodować uszkodzenie czujnika ciśnienia. W tym przypadku gwarancja producenta nie obejmuje wymiany
czujnika ciśnienia.
WYMIANA JEDNEGO Z ELEMENTÓW SYSTEMU SSPP
Podczas wymiany jakiegokolwiek elementu systemu SSPP, należy KONIECZNIE wyłączyć zapłon.
Wypełnić Kartę Diagnostyczną FD 23 z NT 3700A .
* Uwaga: w instrukcji obsługi oraz na naklejce (zależnie od kraju przeznaczenia lub wersji pojazdu) przyklejonej
przy krawędzi lub obramowaniu drzwi przednich kierowcy podano prawidłowe wartości ciśnienia powietrza w
oponach.
35B-2
SYSTEM KONTROLI CIŚNIENIA POWIETRZA W OPONACH
Podsumowanie usterek występujących w Systemie Kontroli
Ciśnienia Powietrza w Oponach 35B
121168594.005.png
SYSTEM KONTROLI CIŚNIENIA POWIETRZA W OPONACH
Podsumowanie usterek występujących w Systemie Kontroli
Ciśnienia Powietrza w Oponach 35B
UWAGI KLIENTA DIAGNOSTYKA MOŻLIWA PRZYCZYNA
ROZWIĄZANIA PO
SPRZEDAŻY
Zniknięcie jednej lub
wielu lampek
kontrolnych koła(kół)
na wyświetlaczu
systemu SSPP.
Obecny kod usterki
– DF003
– DF004
– DF005
– DF006
czujnik ciśnienia
Błędny kod czujnika ciśnienia
w wyniku wymiany zaworu
Dokonać przyuczenia
ustawień 4 czujników
ciśnienia: użyć kodu
normatywu
czasowego 0333
Uszkodzenie czujnika ciśnienia
podczas wymiany opony
Wymienić uszkodzony zawór
Zapisany w pamięci
kod usterki
– DF003
– DF004
– DF005
– DF006
czujnik ciśnienia
Montaż wzmocnionych opon
(z drucianą warstwą nośną) nie
posiadających homologacji, co
powoduje zakłócenia pracy
czujników ciśnienia.
Zamontować w pojeździe
opony posiadające
homologację
Zniknięcie 4 lampek
kontrolnych kół
z wyświetlacza
systemu SSPP.
Kod usterki obecny
lub zapisany w
pamięci
– DF003
– DF004
– DF005
– DF006
czujnik ciśnienia
Odczepienie i/lub utrata
odbiornika.
Oczyścić czopy mocujące
pod pojazdem heptanem
o nr kat.: 77 11 170 064
Pokryć czopy mocujące
klejem epoksydowym
o nr kat.: 77 01 394 430
+ kod usterki
odbiornika:
MEGANE: DF016
LAGUNA II: DF007
ESPACE IV: DF007
VEL SATIS: DF016
Zamocować odbiornik pod
pojazdem (czas schnięcia =
10 minut).
Ostrzeżenie o
konieczności
wyrównania
ciśnienia.
Używanie przyrządu
diagnostycznego
CLIP jest
niepotrzebne
Utrata ciśnienia spowodowana
nieprawidłowym montażem
czujnika SSPP.
Zapewnić prawidłowy
sposób montażu czujnika
ciśnienia SSPP zgodnie z
Notą Techniczną 4412A .
35B-3
121168594.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin