Lupo podwozie-ABS 2.pdf

(962 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Lupo 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Lupo 1999 2
Zeszyt Podwozie – diagnoza własna
systemu ABS
Wydanie 09.98
Serwis. Informacje techniczne
351429869.029.png 351429869.030.png 351429869.031.png 351429869.032.png
Przegląd grup naprawczych do instrukcji napraw
Lupo 1999 2
Zeszyt Podwozie – diagnoza własna systemu ABS
Wydanie 09.98
Numery „Dodatków technicznych do instrukcji napraw” (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy naprawczej. Pozwoli to na natychmiastowe stwierdzenie przy
korzystaniu z tego zeszytu, czy w danym zakresie wprowadzone zostały zmiany techniczne lub uzupełnienia.
Grupy naprawcze
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Diagnoza własna, badania elektryczne
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów zawsze obowiązują ogólne zasady bezpieczeństwa.
Niniejsza instrukcja jest chroniona prawami autorskimi. Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy
Volkswagen AG jest niedozwolone.
351429869.001.png 351429869.002.png 351429869.003.png 351429869.004.png 351429869.005.png 351429869.006.png 351429869.007.png 351429869.008.png 351429869.009.png 351429869.010.png 351429869.011.png 351429869.012.png 351429869.013.png 351429869.014.png 351429869.015.png 351429869.016.png 351429869.017.png 351429869.018.png 351429869.019.png 351429869.020.png 351429869.021.png 351429869.022.png 351429869.023.png 351429869.024.png
Spis treści
01 Komputerowa diagnoza własna, badania elektryczne strona
Opis działania diagnozy własnej systemu ABS ITT Mark 20IE ............................... 01–1
– Działanie ...................................................................................... 01–1
– Dobór systemu ABS ITT Mark 20 IE .......................................................... 01–4
– Dane techniczne diagnozy własnej ............................................................ 01–6
– Środki ostrożności i bezpieczeństwa oraz zasady wyszukiwania usterek ...................... 01–6
– Wyszukiwanie usterek systemu ABS ITT Mark 20 IE za pomocą testera
usterek V.A.G 1551 (przewodnik) ............................................................. 01–9
Podzespoły elektryczne i elektroniczne oraz ich umiejscowienie ............................ 01–11
Usterki wskazywane przez lampki sygnalizacyjne K14 i K118 ............................... 01–15
Przeprowadzanie diagnozy własnej .......................................................... 01–17
– Warunki wykonywania badań z wykorzystaniem diagnozy własnej ........................... 01–18
– Zestawienie funkcji możliwych do wyboru ................................................... 01–19
– Podłączenie testera V.A.G 1551 i wybór funkcji .............................................. 01–20
– Odczytywanie pamięci usterek ............................................................... 01–24
– Tabela usterek ............................................................................... 01–26
– Kasowanie pamięci usterek, zakończenie wykonywania polecenia ........................... 01–43
– Kodowanie komputera sterującego .......................................................... 01–45
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych .................................................... 01–47
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ........................................... 01–55
Badania elektryczne systemu ABS, ITT Mark 20IE .......................................... 01–71
– Warunki wstępne przeprowadzania badania ................................................. 01–73
– Rozmieszczenie styków wielokrotnego złącza wtykowego ................................... 01–74
– Tabela badań ................................................................................ 01–79
– Regulacja wyłącznika świateł hamowania .................................................... 01–95
Wyjaśnienie znaczeń .......................................................................... 01–96
Opis działania diagnozy własnej systemu
ITT Mark 20IE
Działanie
Pojęcie diagnozy własnej odnosi się do elektrycz-
nych i elektronicznych podzespołów systemu ABS.
Oznacza to, że są rozpoznawane tylko usterki (np.
przerwa w działaniu czujnika obrotów), występu-
jące w połączeniu elektrycznym z komputerem ste-
rującym.
25-biegunowy komputer J104 sterujący systemem
ABS tworzy wraz z jednostką hydrauliczną za-
mkniętą całość. Jednostka ta znajduje się w prze-
dziale silnikowym po lewej stronie. Komputer ste-
rujący wyposażony jest w pamięć usterek. Podłą-
czenie do diagnozy własnej znajduje się w środko-
wej konsoli, pod jednostką obsługi ogrzewania lub
układu klimatyzacji.
Komputer sterujący rozpoznaje i zapisuje w pa-
mięci trwałej usterki występujące podczas jazdy sa-
mochodu, które pozostają w pamięci również przy
nieprawidłowym napięciu akumulatora.
01–1
Usterki występujące sporadycznie, również zostają
rozpoznane i zapisane w pamięci usterek. W przy-
padku, gdy usterka po 50-razowym włączeniu za-
płonu i ruszeniu samochodem z miejsca nie zosta-
nie ponownie zarejestrowana, z wyjątkiem usterki
„Uszkodzony komputer sterujący”, następuje auto-
matyczne jej skasowanie w pamięci usterek.
Po włączeniu zapłonu lub uruchomieniu silnika za-
pala się na około 2 sekundy lampka sygnalizacyjna
K47 systemu ABS i czerwona lampka sygnaliza-
cyjna K118 układu hamulcowego.
W tym czasie w komputerze sterującym przeprowa-
dzany jest przebieg sprawdzający (samokontrola)
następujących funkcji układu:
Sprawdzanie napięcia zasilającego, min. 10 V.
Sprawdzanie komputera sterującego łącznie z
cewkami zaworów.
Sprawdzanie elektryczne czujników obrotów za-
kończone całkowicie dopiero przy 20 km/h.
Sprawdzanie kodowania komputera sterujące-
go.
01–2
351429869.025.png 351429869.026.png
Tester usterek V.A.G 1551
W celu rozpoczęcia wyszukiwania usterek należy
zasadniczo wprowadzić diagnozę własną. Usterki
elektryczne wpływające na działanie układu hamul-
cowego zostają również zapisane w pamięci uste-
rek. Mogą one zostać stwierdzone tylko za pomocą
testera V.A.G 1551.
Wskazane informacje o usterkach prowadzą po-
przez tabelę usterek ze wskazówkami od możli-
wych przyczyn do określonych czynności napraw-
czych.
01–3
Dobór systemu ABS ITT Mark 20IE
Lewostronny układ kierowniczy
Wspomaganie hamowania działa na zasadzie pod-
ciśnienia.
Cechy rozpoznawcze
1 – wzmacniacz siły hamowania 9,
2– jednostkahydrauliczna,
3 – komputer sterujący, gniazdo 25-krotne (przy-
mocowane śrubami do jednostki hydraulicz-
nej).
Prawostronny układ kierowniczy
Wspomaganie hamowania działa na zasadzie pod-
ciśnienia.
Cechy rozpoznawcze
1 – wzmacniacz siły hamowania 8”,
2– jednostkahydrauliczna,
3 – komputer sterujący, gniazdo 25-krotne (przy-
mocowane śrubami do jednostki hydraulicz-
nej).
01–4
351429869.027.png 351429869.028.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin