Uzdrawianie chorych Francis MacNutt.pdf
(
118336 KB
)
Pobierz
francis MacNutt
UZDU
'
IE
,
'
CHORYCH
Tytul orygip
a
lu
HEA
LIN
G
O
j
c
iec Francis
MacNutt
(ur
.
~925) byl jednym
z pierwszych
P
rze
klad
M
AREK
KOM
A
SZ
YC
KI
I
z
y
msk
okatolik6w
,
jacy zaangazowali
si~ w dzielo odno'
.V
y charyz-
I
lI
t
Ll
y
cz
n
eji zacz~li praktykowac
thodlitw~
0
uzdrowienie w grupach
R
e
d
a
ktor
EDWARD
Illod
l
itew
n
yc
h.
W roku
1967 zapoznal
si~ z dzialalnosci,!
Agnes
CZ
A
JKO
SH
n
f
o
r~
k
s
Tommy
Tysona
iinn
y
ch
p
r
otestanckich
przywDdc6w
w
dz
i
a
l
a
l
n
o
sci
uzdrawiania
i natychmiast
doszedl do przekonania
,
ze
R
eda
kt
o
r
T
ech
n
i
cz
n
y
JAN W
IS
NI
E
WSKI
pods
taw
owe
nauczanie
na temat
uzdrawiania
jest b
a
rdzo
bliskie
II
Hdyc
ji K
o
s
c
i
ola Rz
y
mskokatolickiego.
O
dt'!
d
s
tal
s
i~ bardzo aktywn
y
w
s
luzbie uzdra
w
i
a
nia na terenie
v
n
lyc
h Sta
now Zjednoczonych i w takich krajach j
a
k Pe
r
u
,
Bol
i
wia
j
'
hi
l
e
.
"
W
idzialem wieluludzi uzdrowionych
-
powi~da
-
szczegoJ-
ni
e
w
t
e
dy, g
d
y s
i~ modlilem
z
grup,
!
modlite
w
nq
,
albo
V'
!
milujq
,
c
e
j
s
i~
w
s
po
l
n
o
cie" .
O
j
c
i
ec MacNutt ma
t
ytul bakalarza* nauk podstawowych
l
J
n
iwe
rsy
te
t
u Harvard
,
stopieri magistra Katolickiego Uniwersytetu
w
A
me
ryce
oraz t
y
tul doktora filozofii Instytutu Teologii Toma
s
za
w
A
kw
in
u.
:
ayl profesorem homilet
y
ki przez pi~c lat oraz dzialaljako
pr
z
e
w
o
dniczq
,
cy Chrzescijanskiej Konferencji Kaznodziejstwa
.
Jest
l
Iut
or
em
licznych ks
i
q
,
zek i artykul6w na temat kaznQdziejstwa
i
u
z
d
r
a
w
iania oraz wsp6lautorem
f
ilmu pod tytulem
"
The Healing
Min
is
try
of
t
he Church" (Uzdrowicielska Sluzba Kosciola) zre
a
lizo-
w
a
ne
go w
roku 1972, przez wytw6rni~ Pyramid Films. Obecnie pelni
ru
nk
cj~
k
i
erownika
Pro
j
e
k
t
okl
a
d
k
i
TE
R
E
SA
K
A
W
INSKA
ChrzeScijanskiego
Osrodka
Uzdrawiania
w die-
'
cz
ji e
pis
kopalnej w Jacksonville na Florydzie.
K
si
q
,
z
k
a,
kt6rq
,
przedkladamy Czytelnikowi w przekladzie pol-
s
k
i
m
- choc powstala w kontekscie
,
tradycji katolickiej
-
napisana
,
/
,
s
t
a
la w
duchu ekumenicznym. Ufamy, ze przyczyni si~ ona do
s
k
i
e
r
ow
ania naszego wzroku wiary na Boga
,
kt6ry uzdrawia oraz
pr
z
y
p
omn
i
0
z
adaniu chrzescijan okreslonym w Slowie:
"
Na chorych
rr
r
ce
kla
SCb~d~, i ci odzyskajq
,
zdrowie"
WY
D
A
W
C
A
©
I
n
s
t
y
t
ut
i
m
. T
.B. B
a
rr
a
tt
a
War
sz
a
wa
.
ul
.
Si
e
nn
a
6
R
!
7
0
Druk
i opraw~
z g
o
to
wy
ch
di
a
p
o
z
y
t
y
wow
wykon
a
ly
(Mk 16,18 BT).
Tom
a
szo
wski
e
Z
akl
a
d
y
Gr
afi
c
z
ne
ul
.
F
a
rbi
ars
k
a
32/34 97-
2
0
0
Tom
asz
ow
M
az
Za
m
.
"
43
1
/
1100
/
91
.
·
"
B
a
k
a
larz
"
je
s
t t
y
tu
l
em
nauko
wy
m
n
a
daw
a
n
y
m
w
USA
i nie maj
~
cy
m
odp
o
wiednik
a
w
Po
l
sce
.
J
e
st to t
y
tul popr
ze
dz
a
j
l
lcy
m
ag
ister
i
um
(pr
z
yp
.
tlum.).
W c
i
qgu o
st
a
tnich ki/k
u
l
at
z
a
c
ho
dz
i w Kos
c
i
e
l
e
R
zy
m
s
kokato
l
i
c
kim
I
I
I
c
'
z
wy
kla
pr
ze
miana na calej
'
drodz
e
od samy
c
h pod
s
taw do najbard
z
iej
II
ji
e
ja
ln
yc
h
wypowie
d
z
i: mam
y
do c
zy
nienia
z
odno
w
q
s
lu
i
b
y
u
z
drawiania.
J
d
li
c
ho
dz
i
0
of
ic
jaln
e
w
y
powied
z
i, to najbard
z
i
e
j da
l
ekosi
gi
na
z
e
lI
'
.
1'
z
y
s
tkichz
mian
w
pojmo
w
aniu sakram
e
ntow
,
dos
z
l
a do skutku 1
s
t
ycz
nia
1
1)
7
4
roku
.
"Namaszcz
ani
e c
hor
e
go" j
es
t ob
ec
ni
e
w
y
kon
yw
an
e
w
ce
lu u
z
dro-
Il
'
l
e
niadu
s
zy
i
c
iala
,
c
z
lowieka
i
n
i
e
j
es
t ju
i
wi
gce
j traktowan
e
pr
ze
d
e w
s
zy
stkim
li
l
t
0
pr
z
ygot
o
w
ani
e
d
uszy
na smi
e
r
e.
Z
g
odni
e z
tq reorientacj
q ce
lu
s
akram
e
ntu
/l
1
C
I
bye
o
n s
t
oso
w
an
y
ni
e
t
y
lko wobe
c
.
t
yc
h, ktor
y
m gr
oz
i
i
mi
er
-
e,
al
e
wobe
c
I
,(
t
i
d
e
g
o,
kto
c
i
e
rpi
n
a po
w
a
i
nq
c
horob
g
1
•
·
Zmian
y
t
e
stanowiq powrot do
Il
'
q
e
s
n
i
ejsze
g
o
poglqdu na
z
agadni
e
ni
e
nama
szcze
nia chory
c
h
,
kt
o
r
y
panowal
II
'
K
o
sc
i
e
l
e
a
i
do
w
i
e
ko
w
sr
e
dni
c
h.
J
e
dnoczdn
i
e
na najni
iszy
m po
z
iomie do
s
tr
ze
gam
y
grup
y
modlit
ew
n
e
, na
/
I
OWO
jak
b
y
odkrywajqc
e
mo
c
mod
l
itw
y z
a chory
c
h
.
Ni
e
j
e
st to
z
w
y
kla
z
miana
f
lo
d
e
j
sc
i
a
t
e
or
ei
y
cz
n
eg
o
,
l
e
c
z z
miana oparta na do
sw
iad
cz
eniu lud
z
i, kt
o
r
zy
wi
-
r
f
z
i
e
l
i
c
ho
r
y
ch uzdro
w
ionych na skutek modlitwy. W
cz
asi
e
t
y
po
w
ej
z
ielono-
,
\
'
\I
I
i
q
tkow
e
jre
kol
e
k
c
ji gd
y
pro
szg,
ab
y
podni
d
l
i r
g
c
e
ci
l
ud
z
ie
,
ktor
zy
wid
z
i
e
l
i
/
I
~
d
r
ow
i
on
y
ch d
z
igki ich mod
l
it
w
om
,
podnos
z
q sig rgc
e
prawi
e
polow
y o
be
c
-
l1
y
e
h.
Po
d
o
bni
e
gd
y
p
y
tam
,
jak wie
l
u sqd
z
i
,
na i/
e
sami mo
g
q to o
ce
nie
,
i
e
ktoras
.
;:
i
e
h
c
ho
r
o
b
z
ost
a
la u
z
dro
w
i
o
na pr
zez
modlit
wg,
okolo p
o
lowa obe
c
ny
c
h w
z
nosi
r('
c
e
do
gor
y
.
A
pr
zec
i
ei
pami
g
iam
,
ie
j
eszcze
kilka
lat
t
e
mu,
na
we
t
kato
l
icki
e
,
I
St
ud
y
Te
x
t II: Ant
oi
ntin
g
an
d P
as
t
ora
l
Ca
r
e
of the Si
ck (
Stud
i
ur
i
l t
eks
tow
e
II
:
N
a
m
asz-
~
{
l
l
ni
c
i
d
u
sz
pastersk
a
'
tr
oska
0
c
h
o
r
y
ch)
,
Wa
s
hi
ng
t
o
n
,
D
.C
.
:
P
u
blic
a
tion
s
Off
ice, U.
S
.
C
a
th
o
l
ic
(
'
o
nf
c
r
e
n
c
e
1
973.
char
yz
mat
y
c
z
n
e
grup
y
modlit
ew
n
e
mial
y z
astr
zez
enia do modIit
wy
na r
zecz
fi
zy
c
z
nego u
z
dro
w
i
e
nia.
.
Moje
w
la
s
n
e z
aanga
z
o
w
ani
e
si
~
w sluzb
~
u
z
dra
w
iania na
s
t
q
pilo
w
spo
s
ob
bard
z
o naturaln
y. N
igd
y
ni
e
mialem
w
i~ks
zyc
h wewn~tr
z
n
yc
h oporow
,
ktore
musialb
y
m
/ (I
I
,
o
j
a
r
z
en
i
a
-
cz
uIi sir lud
i
mi bezwartosciow
y
mi i prze
z
nikogo niekochany-
1/
1
1
n
y
li on
i I
u
d
i
mi
"
nie na miejscu"
,
"wyrzutkami"
.
Ich problem6w emocjonal-
//1
'
(
'
11
ni
e
s
pos6b bylo odd
z
ieIic od zycia
"
ducho
w
ego". Jako istot
y
lud
z
kie
lI
'
I
W
l
c
l
da
Ii
na zg
n
r
bion
y
ch smutkiem i poc
z
uci
e
m
w
iny. J
e
dnak nie potrafili
11
1
'~
('
z
w
ycirzyc
s
w
oich problem6w p
rz
y pom
o
c
y
sily woli. Znajdowali
sir
wsr6d
II
It
'
11
/
O
kie
kaplani
,
bracia
i
sio
s
try - ludzie, kt6rzy poswi~cili swoje zycie dia
(
'
lI
ry
s
tusa
, ale pomimo calej swojej dobrej woli uwazali, ie nie potrafiq zyc
v
l
'z
(!
,Ww
i
e
w
s
poleczenstwie
.
Nie moglem powiedziee ani sobie, ani im, ~e
I
I
ls
z
c
z
qce
ic
h cieprnienie jest cz
y
ms zbawczym. Nie moglem szczerze powze-
d Id:
u
mys
l
owo wycz
erpanemu pacjentowi
,
kt6r
y
przechodzil te
r
api~ wstrzqsa-
/l
I
i
,
i
e
j
e
go st
an
n
i
e
pokoju b
y
l
w
olq Bozq
i
b
y
l kr
z
y
i
em specjalnie wybran
y
m
fI
I
"'
I'
Z
Roga d
l
a
n
ie
go
.
Ocz
y
wi
sc
ie mialo tu mie
jsc
e c
b
s taj
e
mnic
ze
go, ale byla to
fO/I'
m
ni
c
azla,
t
ajem
nica pie
r
wotn
e
go gr
ze
chu
.
"
Ni
e
moglem u
w
ier
zy
c
, z
e byla to
f
o
/e
m
nica bez
po
sre
dniej
w
oli Bo
z
ej
w
obe
c
c
z
lo
w
ieka.
.
Gdy
u
sl
ysza
l
e
m
, z
e ks. Alfred Price, jed
e
n
z
e
piskop
a
in
y
ch zalo
z
yci
e
li
/'I
I~
o
nu
sw. L
uka
sz
a
(
dla sluib
y
uzdrawian
i
a)
, z
a
r
nierzal
wy
glosic wyk
1
ad
II
'
Pr
ez
bi
t
eria
n
s
kim Seminarium w Dubuque
,
pow
z
iqlem smialy
z
amiar udania
si
r
do
prot
esta
nc
kiego seminarium, zeby go uslyszec (bylo to okolo roku 19(0)
.
.
JVs
z
y
s
tko
to co
m
6wil mialo sen
s,
a
s
zc
z
eg6lni
e
stwierdzeni
e
,
z
e dane apostolom
fII
'::
e
z
J
e
zusa
p
o
l
e
cenie uzdrawi
'
ania bylor6wnie wi
e
Ikie
,
jak polecenie naucza-
,
,
1(
(
.
N
a pod
s
tawie
s
w
iade
c
twa
N
o
w
ego Testam
e
ntu ws
zy
stko t
o wy
dawalo si~
/11(
'
do
od
p
a
r
cia
.
Tak
w
i~c, j
e
Sli Kosci61
w
dal
sz
ym ciqgu po
w
oluje si~ na
/Io
l
ece
n
ie
C
hry
s
t
us
a ab
y
nau
cz
ac
,
to co stalo
s
i
r
z
to
w
ar
zysz
qcym t
e
mu
.
/
lII
l
ece
ni
e
m uz
d
a
ra
w
iania i
w
yp
~
d
z
ania
de
mon6
w?
Po
wy
klad
z
i
e
grupa
z
e
sz
la
sl('
n
a
dys
ku
s
N
,
gd
z
ie
w
)
i
m
i
e
niano doswiad
cze
nia
'
dotyc
zq
c
e
modliMy
z
a
I
'
lw
y
c
h
.
Dy
s
k
utan
c
i
p
pisy
w
ali r6
Z
ne
z
/awiska jakich do
s
wiad
cza
li, jak np.
II
l'
z
uc
i
e
cie
pla
w
r
~
kach
,
po kt6rym, gdy modlitwa prze
c
iqgala
si
r
z
byt dlugo
lI
(
(
s
t
r
powal
o obrzmienle. Tym co naprawdr zdumialo mni
e
byl fakt
,
ze
I
II
e
k
t6rz
y
z
du
c
hownych nie zajmowa
l
i sir dyskutowaniem teoretyczny
'
ch
.
,
(
l
fr
a
d
ni
e
nuzdrawiania ani problemem jego istnienia lub nieistnienia; dyskuto
-
wa
li nato
mia
s
t na temat zagadnienia slu
z
by, kt6rej realnosci byIi pewni. Dia
lIi
e
ll nie
bylo pr
'
oblemu
-
u
z
drowienia
pr
ze
zw
yc
i~zac
~
z
wy
jqtkiem
braku odwagi
. N
i
e
mial
e
m nigd
y
zastrzezeni
a
co do prawd
z
iwos
c
i
u
z
drawiania
,
ale zastanawialem
si~ na
J
,
mqdrym poslugiwaniem si~ n
i
m.
\
Pierws
z
ym krokiem przygotowawczym do tej sluzby bylo moje pragnienie
z
ostania Iekar
ze
m
;
pragni
e
nz
e
, ktore bylo bIiski
e
spelnienia w roku
1944
,
gdy
z
o
s
talem pr
zy
j
~
t
y
do Uni
w
ers
y
t
ec
kiej S
z
kol
y
M
e
d
y
c
z
n
e
j w Was
zy
ngtonie po
z
aledwie d
w
ul
e
tnich studiach p
rzyg
o
.
1o
wawczyc
h
w
kolleg
e'
u. Gd
y
b
y w
s
zy
stko
z
lo
zy
lo si
~
pom
ys
ini
e z
ostalb
y
m I
e
kar
z
em
w s
to
s
unko
w
o miod
y
m
w
ieku
,
m
a
j
qc
2
3 lata
;
al
e
mar
ze
ni
e
to pr
ys
lo,
g
d
y we w
r
zeS
niu
1944
roku, na d
z
i
e
si
~c
dni pr
ze
d
ro
z
po
c
z
~
ci
e
m nauki w
sz
kol
e
m
e
d
ycz
nej
; z
ostal
e
m po
w
olan
y
do
w
oj
s
ka. Pr
zez
na
s
t
~
pne d
w
a lata
s
lu
zy
l
e
m jako
tec
hnik ch
i
rur
g
ic
z
n
y
w odd
z
ial
e
med
ycz
n
y
m
'
armii c
z
~sto biorqc ud
z
ial w op
e
racjach pr
ze
pro
w
ad
z
anych
w
s
z
pitalu
w
Camp
Cowder w stani
e.
Missouri.
.
,
.
Po
l
atach,
g
d
y
wstqpil
e
m do Zakonu Dominikanow i
z
calym zapalem
wlasciwym dniom nowicjatu
'
c
zy
talem
z
ywoty swi~tych, ni
e
moglem wyjsc
z
podziwu dIa
cze
go ani, jak mi si~ w
y
dawaIo, mieIi taki
e
powod
z
enie
w
u
z
dra
w
iani
u c
hor
yc
h pr
zez
modIit
wy,
pod
cz
a
s g
d
y
na
s
ni
g
d
y
ni
e z
ach
~c
ano
ab
ys
m
y
m,odliIi
s
i
~ w
taki
c
h
int
e
ncjach
.
Mi
e
Ii
s
m
y
w
ra
ze
ni
e,
z
e modlit
w
a
o
u
z
dro
w
i
e
ni
e
j
es
t pr
ze
ja
we
m
z
ar
oz
umialo
sc
i
,
czy
m
s w
rod
z
aju pr
e
t
e
ndo
w
ariia
do roli
sw
i
~
t
ego,
a
sw
i
~
t
y
m
z
p
ew
no
sc
i
q
ni
e
b
y
lem
.
Nie
b
y
Ii
s
m
y
w
ar
c
i
n
a
d
zwyc
z
ajn
e
g
o
manif
es
t
ow
ania mo
cy
Bo
ze
j
.
Jak
ie
do
k
ladni
e
pami
~
tam mojego pr
zy
ja
c
i
e
lacprot
es
tanta
,
ktory pr
zy
-
s
ze
dl do mni
e
i p
o
prosil ab
y
m uzdrowil j
e
go s
y
na
c
ierpiq
ce
go na cz~sciowq
sl
e
potr
.
Bylo to w lipcu
1
956
ro
k
l
{
,
miesiqc po moim wyswi
r
ceniu, a ja nie
wiedzialem co mu na to odpowi
e
d
z
i
e
c. Wi
e
d
z
ial
e
m tylko,
z
e ni
e
j
e
stem swirtym,
tak wir
e
odmowil
e
m pojscia do j
eg
o domu. Wied
z
ialem
, ze
go ro
zcz
arowalem
ale
cz
ulem
,
z~
ro
zcz
arowalb
y
m
g
o j
eszcze
bard
z
i
e
j
,
gd
y
b
y
m udal
s
i
r
z
nim do
j
e
go domu, a j
ego
s
i
n ni
e z
o
s
talb
y
u
z
dro
w
ion
y
na
s
kut
e
k moj
e
j modlit
w
y
.
Ale kilka lat po
i
ni
e
j
,
gd
y
u
czy
lem homil
e
t
y
ki
w
I
nst
y
tu
c
i
e
T
e
o
l
ogii im.
T
o
mas
z
a
z
A
k
w
inu i probo
w
al
e
m tak
ie
dor
a
d
z
a
c w
i
e
lu Iud
z
i
o
m
,
od
cz
ul
e
m
, ze
czeg
os m
o
j
e
j slu
z
bi
e
brakuj
e.
Jaki
eg
o rod
z
aju ducho
we
uki
e
runko
w
ani
e
moglem da
c
t
y
m w
szy
stkim pr
z
yc
hod
z
qc
y
m po rad
r
lud
zi
om
,
z
ktor
y
ch wielu
z
ostalo pr
zy
sl
a
n
yc
h pr
zez
ps
y
chiatrow
?
B
y
li oni w stani
e
d
e
pr
e
sji
,
ni
e
ki
e
dy tak
glrbokiej,
ze
b
l
i
scy
byli popelni
e
nia samob~jstwa. Niektor
z
y
nastqpily
.
Dla innie otwor
z
yl
.
:S
i~
I
'
(
(l
ko
wic
i
e
no
wy sw
iat
.
Nie
w
ied
z
ialemjednak
co
Z
tym zr
o
bi
c,
nie znaIa
z
l
s
i
~
l
I
ik
t
,
k
t
o i
a
c
h
~c
ilby mnie do
z
aangazowania
si~.
'
N
a
s
t
~
pn
e
u
z
dro
w
ienie
,
0
Jakim usly
sz
alem,
mialo miejsce w roku 1966
,
I
I
'
cz
as
i
e
doroczn
e
j konwencji Stowarzyszenia
Kazan w Amer
y
ce
(w kt6rej
I
I
l'
z
e
s
t
n
iczy
lem jako dyrektor komitetu
wykonawczego
Chrzescijanskiej
Kon
-
j
'
e
r
e
nc
ji Zwiastowania).
Tam,
w
Chicago, zostalem przez pewnych
moich
b
y
li a
l
koho
l
ikami,
/
l
r
z
y
ja
ci61 przedstawiony pa
n
i Jo Kimme
l
, profesorowi
,
r
etoryki
w Manc
h
ester
inn
i
homos
e
ksualistami,
j
e
sz
cze
in~1i z
n
ajdowali
s
i
r w
s
tani
e
ca
l
kowitego
Coll
e
ge
,
ktara
-
jak mi po
w
ied
z
iano
-
odno
s
i/a
z
na
ezq
ee sukee
sy w
modl
i
t
w
a
e
h
z
~
e
hor
y
mi
.
Pr
zy s
potkaniu
z
niq odkr
y
/
e
m
, ie
r
z
e
ezyw
i
sc
i
e
mia/a
z
a
s
obq
mezwyk/
e
, a dla mnieprawie niew
z
arygodne
,
do
s
wiadezenia w modlitwach za
c
hor
y
mi
.
Popro
s
i/
e
m
w
o
wcz
a
s
mego pr
zy
ja
cie
/a k
s
i
~
d
z
a i ra
ze
m pr
zez
.
c
a/
y
d
z
i
e
n
wy
ci
q
gali
s
m
y z
ni
e
j
wsz
e/ki
e
i
n
formacj
e
na t
e
mat
,
mod/it
wy
0
u
z
dro
w
ieni
e
.
Pami~tam jak wyrazi/
e
m podziw dla jej wiary i d/a fakt~, ie t
e
nad
z
wyc
z
ajn
e
.
u
z
dro
w
i
e
nia mia/
y
r
zeczyw
i
sc
i
e
mi
e
j
s
c
e.
J
e
j odp
ow
i
e
d
z
iq b
y
l
o s
k
ie
ro
wa
ne do
mni
e
p
y
tani
e,
d/a
ezeg
o
s
qd
z~ ie
u
z
dro
wie
ni
e
jest
czy
ms nad
zwy
c
z
ajn
y
m
.
Ona
wyraini
e
okr
d
li/a u
z
drowi
e
ni
e
jako zwyk/q c
z
~se
i
ycia Chr
z
d
c
ijans
k
iego
i po
w
i
e
d
z
iala
, i
e
s
q s
e
tki /ud
z
i
z
do
sw
ied
cz
eniami takimi j
a
k j
e
j
w
la
s
ne. Gd
z
i
ei
b
y
l
i c
i lud
z
i
e -
pom
'
y
sla/
e
m
- ie
nie
s
potka/em
sif
nigdy
z
nim
i
. B
y
/ to dla mni
e
c
alki
e
m nowy swiat
~
J
:V
yjqwszyfakt,
ie
w dniach nowicjatu czytalam nieco
o
u
z
dro
w
i
e
ni
ac
h, Jaki
e
mi
a
/
y
mi
e
js
ce w iyc
iu
sw
i
~
t
y
ch.
Ta ni
ew
i
as
ta
~
apr
o
pon
ow
a/
a
mi po
z
nani
e
niektor
yc
h
z
t
y
ch lud
z
i i umo
i
li
w
i-
la mi udzia/ w rekol
e
kcjach dla 800 ludzi w Maryville
,
w stani
e
T
e
nn
es
see w si
e
r
-
~niu
196
7
roku
.
Po
z
na/
e
m t
a
m d
w
oj
e
g/o
w
n
yc
h mow
cow,
pani
q
Agn
es
Sanford
I
ks. Tommy T
y
sona o
r
a
z
n
a
uc
zy
/
e
m
s
i
~
no
wy
ch r
ze
c
z
y
0
mod/itw
ie
Z
(i
u
z
dro-
wienie. Rok poiniej
,
w Szkot
e
Duszpasterstwa w Whitinsville w stanie Massa-
c
hus
e
tts
,
do
w
i
e
d
z
ial
e
m
s
i
~
j
e
s
z
c
ze
'
w
i
~c
ej od
Ag
n
e
s
,
Tomm
y i
k
s.
J
o
hna Sanforda
.
.
S
z
k
o
l
y
t
e (w
r
z
e
czyw
i
s
to
sc
i pi
~e
iodnio
we w
ar
sz
tat
y)
by/
y z
a/o
i
on
e
pr
z
e
z
ks. Teda San[orda i j
e
go
i
on~ Agn
e
s, aby pomae pr
ze
konae duchown
y
eh, ie
s/u
i
ba u
z
drawiania po
w
inn
a s
ta
e
si
~ cz~sc
iq norma/n
e
j
'
p
ra
cy
chr
z
dcijanskiego
kaplana. Cho
e
ia
i
mq
i
j
ej z
mar/ ki/ka lat t
e
mu
,
pan
i
Sa
n
ford nadal d
iw
iga
c
i~
i
ar
pracy nau
cz
ania ij
e
st b
y
e moie bardziej, ni
i
ktokolwiek inn
y
, odpowi
e
d
z
ia/na za
o
dno
w
i
e
ni
e
s/u
i
b
y
u
ztJ
ra
w
iania
w
najbard
z
i
e
j
z
na
cz
qc
yc
h
wyz
nania
c
h
.
B
y
/
e
m pi
e
r
wszy
m k
s
i~d
ze
m r
zy
mskokato/ickim
,
ktar
y
u
czes
tnic
zy
l
w
jed-
.
n
e
j z tych Szka/ Duszpast
e
rstwa i naty
c
hmiast
z
auwaiy/
e
m
, ie
podstawowe
d
o
ktr
y
n
y
na t
e
mat u
z
drawiania
z
gad
z
ajq
s
i
~
pod
w
ieloma
wz
g/
~
dami
z
r
zy
m
s
-
kokato/i
e
kq trad
yc
jq. Fakt
y
e
z
ni
e,
u
z
dro
w
i
e
n i
e
je
s
t pra
w
d
o
podobnie /atwiejs
z
e
do
z
ro
z
umienia dla kato/ikow nii dla p
1
t
Jt
es
tantaw, bowi
e
m m
y
wyros/ismy
z
trad
y
cji
0
b/ogo
s
la
w
ion
yc
h
sw
i~t
y
ch
wy
po
~
a
i
(
j
n
y
ch
w
nad
zwy
c
z
ajne dary,
w
t
y
m dar u
z
drawiania
,
co stano
w
ij
e
den
z
do
w
odo
w
pr
zy
kanoni
z
a
ej
i
.
A wif
!
c
,
wi~ks
z
osei tradycyjnyeh kato/ikow nie trudno jest uwi
e
rzye w boskie u
z
drowie
-
nie. Trudno j
e
st j
e
d
y
nie u
w
i
e
r
zye, ie
u
z
drawiani
e
mo
i
e b
ye z
w
y
k/ym
,
po
wsz
echn
y
m d
z
ia/ani
e
m
iyc
ia chr
zdc
ijaii
s
kiego. Gd
y
odkr
y
/
e
m
,
i
e
u
z
drawia-
nie by/o czyms powszechnym w iyciu lud
z
i podobnych do Agnes Sanford
,
d/uiej
w
y
da/o mi si~
, ie
to ws
zy
stko ma
s
en
s.
Jd/i taka jest pra
w
da
,
to ni
e
pQ
w
inienem
mowie lud
z
iom
,
ktor
y
ch o
s
obo
w
o
se
b
y
/a ni
szcz
ona pr
zez c
horobf
!, ie
i
c
h
cierpienie stanowi dopu
s
t Bo
i
y
,
l
e
c
z
mogl
e
m dawa
e
im nad
z
iej
~,
ie Bog ehce,
,
i
1'
1
'
/'
y
l
i
z
d
r
ow
i
,
na
we
t
w
t
e
d
y,
gd
y
m
e
d
yey
na ni
e
j
e
st im
w sta
mi
e
poma
c.
W
krotce
p
o
doj
s
eiu do pr
ze
konania,
ie
u
z
dra
w
iani
e w iye
iu moi
e
h pr
zyj
a
c
ia/
1
1
1
'
(
'
;;
y
ms
r
ze
e
zy
wist
y
m,
wz
ro
s
la moja milo
.
s
e is
z
a
e
unek do Jo Kimmel
,
Tomm
y
Il
w
o
"
a
i
Agnes S
a
nfor
d
.
Z
r
o
z
umi
a
l
e
m
, i
t
?
ni
e
m
o
g
f
!
potrakt
ow
ae t
y
eh dobr
y
eh
11
"
1
'
,
1
'
6
jako a
b
s
trak
ey
jn
ej
l
e
orii
,
al
e
po
w
ini
e
n
e
m
wc
i
e
la
e
j
e w iyc
i
e
.
P
i
e
rwsz
q
o
sobq
,
0
jakq si
f!
mod/i/
e
m, b
y
la siostra
,
ktarej ehorob
~
11f
/II
I
S
/
o
w
l
eezo
no pr
zy
p
o
mo
ey ws
tr
zqsaw
i
z
ap
ew
ni
o
n
o
j
e
j
wszys
tko
, c
o t
y
lko
,
t
r
'
/I
'
f
lsye
h
i
at
ri
a
. M
o
dl
qc s
if
! z
a ni
q w
i
e
d
z
i
a
/
e
m
, ie
n
ie
m
a
ona ni
e
do
s
trae
e
nia
,
1
/1
I
,
{lI
l
mi
e
j
a
kij
a,
gd
y
modlil
e
m si
~
0
j
ej
u
z
dro
w
i
e
ni
e
nie mia/
e
m ni
e
do
s
tra
ee
nia
fl
'
'
I
(
'
Z
fa
/
s
z
ywej s
kromno
sc
i
.
Ku m
o
j
e
mu
z
d
z
i
w
i
e
niu
z
ost
a
/a
(
pr
zy
najmni
e
j
I
(
'
,
i
'
c
i
o
wo
)
u
z
drow
i
o
na
.
Za
e
h
f
!
ei/o mni
e
to
i
po
zw
olilo
uw
i
e
r
zye, ie
jd/i bf
!
d
~
si
~
/
l
/
I
I/
Ili
/
z
a
lud
i
i
n
i, to mo
g
q oni
,
z
ostae u
z
drowi
e
ni.
(
Jakos du
i
o /a(wiej b
y
/o
/
Ill
'
h'
r
z
)
'
e
,
ie
B
og
ma
g
/ u
z
dro
w
i
e e
ho
r
e
go
d
zi~
ki mod/il
w
l
e
ni
i
uwi
er
.
zyc
)
ie
(1
.
1
'
/
0
/
o
n uz
dr
ow
ion
y
pr
z
e
z
moj
q
mod/it
wf
!
)
.
O
d
l
am
t
e
j por
y
.
widzia/
e
m
wi
e
lu ludz
i
u
z
drowionyeh
-
sz
e
ze
golnie wt
e
d
y,
I/I
o
d
l
i
l
e
m
s
i
f! w g
rupi
e
lub mi/u
j
q
eej s
i
~ w
sp
o
lno
c
i
e.
Cho
e
ia
i
podro
i
uj
~ z
b
y
t
r
I,,
'
II
,
a
by
b
ye w
stanie dok/adni
e
o
ee
nie
,
z
p
ew
nos
e
i
q
ni
e
pop
e
/ni
~ d
u
ieg
o b/
f!
du
,
'
I!)
I
p
o
wiem,
i
e
okolo polowa ty
e
h
,
za ktor
y
eh
s
i
f!
m
o
dlim
y, zo
staj
e
u
z
drowiona
(
(
/
I
ho
nastf
!
puj
e wid
o
ez
na popra
w
a
)
z
e
hor
o
b
y f
i
zyez
n
ej,
a ok
%
tr
z
e
e
h
I
\l
1
l
/
r
l
y
eh p
o
zbyw
(
i
si
f
!
s
w
oieh
e
m
oej
on
a
l
nyc
h l
u
b du
e
h
owyc
h pr
o
bl
e
m
ow
.
A
f
'I
I
,
v
i
f
!
to
j
a
ko
z
a
e
h
f!
t~ dla innyeh, ab
y
w
z
i
f
!
/i pod u
w
ag
~, ie
Bog mo
ie
ktor
e
go
s
,
{,,
;
o
u
z
d
r
ow
i
e e
hor
ye
h pr
zez
ieh modli
twy.
,
W
iadny
m pr
zy
p
a
dku
1'1
1
1
'
ni
e
traktujf
!
modlit
wy
0
u
z
dro
w
i
e
ni
e
ja
k
o n
e
ga
e
ji
f
/o
l
r
z
e
by ko
r
zys
tania
z
pomo
e
y l
e
kar
z
y, pielf
!g
niar
e
k
,
dorad
e
o
w,
p
sye
hiatrow
f/lh /a
rmaee
ut
ow
.
Bo
g
d
z
ia/
a
~
\
J
sze
lkiT
f
li
s
p
oso
b
a
m
i
,
a
b
y
u
z
dro
w
i
e e
hor
e
go
;
I
,
{
(
'
a
/
e
m
j
es
t
z
bior
owy
wys
i/
e
k
n
a
r
zeez
u
z
dr
ow
ie
n
ia
e
h
o
r
eg
o,
wsze
lkimi
d
l
l
s
l
?
pny
mi srodkami.
'
N
iem
ni
ej
j
e
dnak
, e
ho
c
i
ai
j
es
t
em swia
dom
y
t
eg
o
, ie
m
o
dlit
w
a m
oie
mi
ee
,
'
I
i'
k
l psyeho
lo
g
i
ez
n
y
p
o
pr
zez
si/
f! s
u
g
e
s
tii, j
es
t
e
m pr
ze
kon
a
n
y
, na pod
s
tQl
;v
i
e
1
I
'
l
osne
g
od
o
swiad
eze
ni
a
,
ie
mod/itwa
0
u
z
dro
w
i
e
n
ie
powoluj
e
do d
z
ialania sil
y
t
I
(
/l
e
k
o po
t
~i
n
iej
s
ze
od
s
it
s
am
ye
h lud
z
i
.
R
ez
ultat
y
mod/it
wy
,
b
y
/
y
tak dal
eee
(/(
/
d
z
w
y
ez
ajn
e, ie
10
eo
ki
e
d
ys
b
y
l
o
dla na
s
z
e
j
g
rup
y z
dumi
ew
ajqee
,
t
e
ra
z
/I
l
v
a
i
a
m
y
niemal
za
dowied
z
ion
e.
Nad
zw
yc
z
ajne
s
ta/o
s
i
~ z
wy
ez
ajn
y
m
.
1 to
j
es
t
,
j
a
k
s
qd
zf
!
, w
/a
sc
i
wy s
p
oso
b
wy
kon
yw
ani
a s
/u
i
b
y
u
z
drawiania
:
I
v
y
e
z
a
j
na,
n
o
rmalna
ezi
s
e iyc
i
a
k
ai
dej
s
p
o
l
eez
no
sc
i
e
hr
zde
ijanski
e
j
2
.
2
B
r
u
ce
B
ake
r n
akr«ci
/
27
-minut
owy
film
o
p
a
rt
y
n
a
n
asze
j n
a
u
ce
n
a te
m
a
t u
z
dr
aw
i
a
ni
a:
tytul
I
l
im
u
-
Uzdrowiciels
k
a
s
/u
zba
K
o
s
c
i
o
l
a
,
roz
p
owszec
h
n
i
a
n
y
p
rze
z
P
yra
mi
d
F
i
l
m
,
s
k
r
.
pocz
t
.
104
8
,
S
l
I
l
It
a
M
o
n
ica
,
K
a
lif
o
rni
a
9
0406
.
P
o
l
eca
m
te
n film
g
rup
o
m
,
kto
r
e
ch
q
w
i
«
c
e
j dowi
e
d
z
i
ec s
i
«
n
a
I
'
ma
t u
z
dr
aw
i
a
ni
a.
Plik z chomika:
beddulu
Inne pliki z tego folderu:
Msza_Swieta_Najwiekszy_Skarb.rtf
(168 KB)
ŚW. FRANCISZEK Z ASYŻU - PISMA WSZYSTKIE.pdf
(1379 KB)
Amorth Gabriele - Nowe Wyznanie Egzorcysty.pdf
(817 KB)
Augustyn św PISMA MONASTYCZNE cz 1.pdf
(43999 KB)
Czasy Ostateczne.pdf
(750 KB)
Inne foldery tego chomika:
! - ⧫ Hobbit Niezwykła Podróż pl
! - ⧫ Lincoln chomikuj
! - ⧫ Nędznicy - Les Miserables
!!! - HISTORIA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
£££--FILMY NAJNOWSZE--£££
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin