Szukającym drogi cz.1.pdf
(
76265 KB
)
Pobierz
J
acek Salij 0 P
SzukajC}cym
drogi
O
p
r
a
c
o
w
a
ni
e
g
r
a
f
iczne
Bo
l
es
l
aw
Musie
r
owicz
Od
w
i
'
I
l
l
l
a
t
prow
a
dz«
w m
i
e
s
i
t
t
c
z
niku
"
W
drod
z
e
"
rubry
k
tt
,
k
l
(
)
I
'
<
I
l
I
zy
c
zy
l
a t
y
t
ul
u
n
i
nie
j
sze
j
k
si
q
zc
e
,
Od
p
owia
d
am
w
n
i
ej
11
<
1
1
,
,
(
'
h
od
z<
1c
e
o
d
cz
yt
e
lnik
6w
p
y
tania
dotycz
q
ce
w
iar
y
,
Kos
-
'
io
l
a
,
Pi
s
m
a S
wi
«
t
e
g
o
,
s
e
nsu
zy
cia, poszczeg61ny
c
h
za
g
a
dni
en
<
;
l
y
c
z
n
yc
h itp
.
Nie
wsz
ystki
e
zre
sz
tq
p
y
tania
na
d
esz
l
y
o
d c
zy
-
I
'
I
n
ik
6
w.
Z
n
i
e
ktor
y
mi
zw
r
a
c
a
li
si
tt do mnie
l
u
dzie
b
ez
p
os
r
e
d
-
n
i
o
jako
d
o d
uszp
a
st
erza;
n
i
ek
i
edy
na ich pytan
i
a
od
p
ow
i
ada
-
t
e
m p
i
s
e
m
ni
e
,
z
myslq
0
umieszczen
i
u
tekstu
w ru
b
ryce
"
Sz
u
-
kaj
<
!
c
y
m
drog
i
"
.
Wsz
ystk
ie
j
e
dnak
problem
y
i za
p
ytania,
n
a
k
t
6
r
e
tu
o
dpowiadam
,
po
c
ho
d
z
q
od konkretnych
l
udzi
,
n
a
w
e
t
j
cs
l
i w
n
i
e
ktorych
w
y
padkach
s
arno sfo
r
mulow
a
nie
py
tan
ia
po-
c
h
o
d
z
i ode mnie
.
O
dpowiadae
n
a p
y
t
a
nia
bli
i
nich
j
es
t
o
b
owiqzk
i
e
m
wys
o
ce
ni
e
wd
z
ittcz
n
ym
,
Aut
o
r
nie
u
chronn
i
e
naraza
si
t
t na zarzu
t
:
Ja
-
kim prawem
to czynisz
?
La
two
te
z
ulec pokus
i
e,
bar
d
zie
j
lub
m
ni
e
j u
t
ajo
n
ej
pych
y,
n
a
br
a
e
nie
d
obrej
p
e
wnosc
i
si
eb
i
e
,
p
r
zy
-
br
a
e posta
w
t
t
na
uc
zy
c
ie
l
a
m
a
lu
cz
ki
c
h
.
A
lbo o
d
w
r
ot
ni
e
:
m
o
z
n
a
u
l
e
c pok
u
sie
kokie
t
ow
a
n
i
a
cz
ytelnik
o
w
swojq poko
r
q
i zaw
i
e
-
s
z
a
e
s
qd
rowniez w tych
s
pr
awa
ch
,
gd
z
ie nauka Boza
j
est
j
as
n
a
i jednozna
c
zn
a
.
Tot
e
z
chcialbym
w
y
rainie
p
r
zedst
a
wie,
w jaki
s
p
o
s
ob
po
j
-
m
u
jtt swoj obowi
qzek
o
d
p
ow
i
a
d
aj
,
!
ceg
o
n
a
s
t
aw
i
a
n
e
mi pyta
-
nia
.
Otoz
je
st
moi
m
b
e
z
wz
gl«
dn
y
m
po
st
an
o
wi
e
niem
na
u
cz
a
e
wia
r
y i moraln
o
sci
k
a
tolickiej
,
po
kaz
yw
ae
moim
b
li
i
ni
m
rze
-
w
j
aki w
i
dz
i
j
q
i przezywa
czywistose
duchowq
w t
a
ki
s
p
os6b
,
K
osciol
k
a
tolicki
.
Po
n
ie
waz
j
e
st
e
m
t
y
l
k
o
czlowiek
i
em
i
az
c
z
lowiekiem
,
wittc ni
e
j
est
t
o p
r
z
ek
az
a
ni dosko
n
a
l
y
,
a
n
i b
ez
-
dus
z
ny.
Zap
e
wn
e
w m
o
ich
re
fl
e
k
s
j
a
c
h
j
e
st
j
akas
odrob
in
a
oryg
i
nalnosc
i
i j
a
k
i
es
-
p
rz
ypuszc
za
l
n
i
e
lic
z
n
e ~
.
zna
m
i
o
na
n
i
edoskonatoSci.
P
owyz
sz
a
d
e
klaracj
a
nie m
a w s
obi
e
nic z pust
e
go
frazesu
.
Wynika
bowiem
z
n
i
e
j
c
at
k
i
e
m
k
onk
r
et
na
p
r
os
ba
do czyte
l
ni
-
ko
w
:
pr
o
s
z
t
(
0
wyr
o
z
umi
a
t
ose
d
l
a moich
t
e
k
s
tow
,
0
o
s
o
bi
ste
C
um per
m
i
s
. .
SlOn
e
au
c
t
o
nta
t
is
e
Cc
l
e
sia
s
ti
c
a
e
-
na
jl
e
pi
e
j
w
m
od
li
twie
-
pog
t
t
t
bi
a
ni
e
ty
c
h
moich
ujtte
,
k
t
o
re
m
o
gq k
o
mu
s
s
i
t
t
w
y
dae
p
t
ytk
i
e
,
j
e
dn
os
t
ro
nne,
n
i
e
d
ose
otwi
e
ra
j
,!
ce
n
a w
s
p
an
i
a
l
e
bo
ga
ctw
a
B
o
z
e
.
A
l
e
m
a
m
j
es
z
cz
e
"
W
c
1
r
o
dze
"
Wyd
a
w
n
ictw
o
dru
g,!
pr
os
btt
:
Je
sl
i
ni
e
kt
o
re
moj
e
ujt
t
c
i
a
wz
bud
z
,!
w k
i
ms
Pol
s
kie
'
P
r
'
"
.
.
6
1
-
7
1
6
p
.
.
.
]
O
W
l
nC
j
]
D
omlnlk
a
n
o
w
spr
ze
ciw
,
prosz
t
(
ni
e
b
a
g
a
tc
li
z
owa
e
t
e
go
fakt
u
,
z
e
by
t
o
o
z
n
a
n
,
ul
.
K
oscius
z
ki
9
9
n
a
jszc
ze
r
s
zym
z
ami
a
r
e
m
a
utora
p
r
zed
st
a
wiae
da
n
y
p
r
ob
l
e
m
w wi
e
rz
e
k
a
t
o
l
i
c
ki
e
j
;
pr
os
z
t
t
p
r
zy
n
a
jmn
i
e
j
wz
i
,}
e pod
uw
a
g
t
(
mo
z
l
iwo
s
e,
czy p
r
zyp
a
dki
e
m
ni
e
j
e
st
t
o
p
o
pr
o
s
tu
s
przeciw
w
obec
n
au
ki
Bozej
.
~rzygot
.
ow
a
nie
nini
ejs
z
e
j
I
(
si
qz
k
i
d
o
dr
uku
b
y
lo
d
la
mnie
du
zq
lekcJ
.
q ~okor
y.
Ka~
d
y
z t
y
ch dr
o
bn
y
ch
t
e
k
s
to
w
b
y
l p
i
s
a
n
y
K
I
O
c
v
I
V
lra
k
c
i
e
r
o
z
m
ow
y
n
a tem
at
y
re
l
i
gi
jn
e u
i
y
t
n
a
st
~
puj
q
.c
e
go
s~
m d
l.a s
leb
le,
,
"
,
:~zyst~le r
az
e
.
m niej
a
ko
p
r
zyp
a
dkowo
zt
o
zyty
a
r
g
ll
r
n
e
n
lu:
"f
a n
ie u
z
naj
~ i
adneg
o
obj
aw
i
e
nia
,
ki
e
ruj
e
si
~
~y-
S
l
({
n
a
J
e
dn
q cal
o
sc
.
M
I
atem WI(
{
Cmoznose
czytae swo
j
e w
t
asne
l
a
c
z
ni
e
r
oz
u
m
e
m
"
-
ni
e
dwuznac
z
nie
dajq
c
do
zrozuml
e
ma,
~e~sty ~.dose z
n
acznym. d
ysta
ns
e
m.
N
ie
z
a
ch
wyc
il
mnie ocz
y
wi
-
i
~
j
e
go
p
os
t
awa
jest lep
sza,
b
o
ba
r
d
z
i
e
j
ra
c
j
o
naln
a:
~to pr
zy
j-
sc~e
.
moJ wla
s
ny o~raz J~k
o
p~b
l
ic
y
st
y
r
e
ligijn
e
go
,
j
a
ki wytonil
mu
j
e o
b
j
aw
i
e
ni
e
-
z
dan
ie
m
t
eg
o p
a
na
-
p
o~
t
~
puJ
~
l
r
raGJ
o
na
l-
m
l Sl({z
t
yc
h
teks
t
ow
.
Llc
z
ne Jednostronnosci
,
a
lbo odwro
t
ni
e
ni
e
,
g
dy
i
prz
y
jmuj
e
jaki
e
s
ir6
dto
pra
w
d
y,
meza
l
ezn
~
od
s
~o
-
z
b
y~
c
z({s;e powracanie
d
o nie
k
t
o
rych
w
q
tkow
,
z
n
ac
zn
a
mon
o
~
j
eg
o
roz
u
mu.
Cz
u
j
e s
i~
z
upetnie
s
t
e
rroryzowa~a
t~
k
zm stw
l
er
-
tom~ w sr
.
odka~h wyr
a
zu
;
z tek
s
t
u
wy
ch
o
dz
q
na jaw n
ie
kt
o
re
d
ze
ni
em,
bo c
h
o
c j
es
t on
o
g
o
t
o
sto
w
n
e
,
z
up
e
lm
e
me
w
zadomo
,
-
~Ie~omeczme
pochl
e
bn
e
-
cec
h
y
ch
a
rakt
e
ru
.
c
o
na ni
e o
dp
ow
i
e
d
z
i
ee.
,
~
Ie
J
est
e
m koki
e
tem
ani ekshib
i
cjon
i
st
q.
Wy
z
naj
({
to
,
bo do
-
s
w~
a
dcz
am
tego
bar
d
zo
namacaln
i
e
,
z
e
choe
b
y
kto
s
mi
a
l
W
idz({
d
wa
grub
e
n
i
e
porozumi
e
n
i
a
w przy
t
oczonym
przez
na
J
~zczer
s
ze
post
a
?owieni
e
glo
s
z
e
ni
a
ty
lk
o
pr
aw
d
y
Boz
e
j i tak
Pa
ni
q p
ogl
q
dzi
e
.
P
o pierwsze
,
po
g
l
q
d Pa
n
i r
o
zmowcy
zdaj
e s
i(
{
B~za. ~
r
awda
b({dz
l
e cz
y
sts
za, g
l
({
b
s
za i bo
gatsz
a
od tego
,
c
o on
b
a
zo
wa
e n
a
z
alo
zenill
,
j
a
koby
rozum b
y
l ir
o
dt
e
m
p
raw
d
y.
Czy
mow
l
I
.
czego
n
a
u
cz
a
.
Sqdz(
{
ws
za
kZe (wi(
{
ce
j
,
czuj(
{
to calym
t
a
kj
e
st
rz
e
czywisc
i
e?
R
o
zum
j
e
s
t
r
a
cz
e
j
wlad
z
q
poz
n
a
wcz
q
s
?
b
q
)
,
ze c
h
Y
,
b~ ~azde
gto
s
zenie
wi
a
r
y
j
es
t uwiktane
w jak
ie
s
sz
uk
a
jqcq
p
r
a
w
d
y
i rozr
6Z
niaj
q
c
q
prawd(
{ o
d fats~
u
,
a
l
e prz~-
me~oskonal
os
c
l
,
1
ty
l
ko dl
a
t
e
go
od
wa
zam
s
i({
p
rzed
s
tawie
czy
-
ciez r
ozum
pr
aw
d
y
nie ll
s
tan
aw
i
a
.
Rozum
jed
y
me
~
dcz
y
tuJe
telmko
m
t({ cz({se moj
e
go
d
or
ob
k
ll.
p
r
a
w
d({ zawa
r
tq
w r
z
e
czy
wi
s
t
o
sci
,
pr
z
y cz
y
m m
o
ze
S
l
({
n
a
wet
p
omyJic.
Rz
ec
z
j
asna,
rOZllm
n
ie jest martwy~
e~ranem
,
od
-
wl
a
dz
q
b
ija
jq
c
y
m
r
z
eczyw
i
s
tose
bi
er
ni
e
i
b
ez
dll
sz
me
;
Jest
po
z
n
aw
c
zq
zywe
j
oso
b
y
lud
zk
i
e
j
,
~t
o
r
a
ot
w.
i
e
ra
s
i(
{
n
~
r
ze
cz
y
-
w
isto
s
e
w s
po
sob
ak
t
y
wn
y
.
Sy
tuaCJ
a
t
a r
od
z
l wp
raw
d
z
le
s
kom
-
pl
i
kowan
e
prob
l
em
y
f
ilo
z
o
fi
c
z
n
e,
ni
e
z
mieni
.a
j
e
,
~na~
f
aktu za-
sa
dni
cz
e
go
:
ze ir
odl
e
m
pra
w
d
y
J
est
r
ze
cz
y
wI
s
to
s
c
,
DI
e
ro
z
um
.
T
ote
z
t
r
ze
b
a
z
d
ecy
d
owa
ni
e
s
t
w
i
e
rdz
i
e
,
ze
mi
a
r
q
r
a
cjon
a
lno
-
s
ci na
s
z
eg
o
p
og
l
q
dll
n
a s
wi
a
t
j
est
o
t
w
a
rc
i
e
si
({
n
a
mo
z
!iwi
e
wszy
st
kie
w
ymiary
r
ze
c
z
y
wi
s
to
sci
.
Pow
innism
y
si(
{
ot
'
:"l
e
rae
zw
l
asz
cz
a
n
a
te
wy
mi
ary
r
ze
c
zy
wi
s
to
sc
i
,
ktor
e
w
y
daj
'
!
Sl(
{
w
ni
e
j n
a
ji
s
t
ot
n
ie
j
sze
.
.
Tymc
zase
m
c
z({
st
o
kr
oe wlas
ni
e
n
a t
e
n
a
ji
s
totni
~
j
sze
.
~
y
mlar
y
rz
ec
z
yw
i
st
osci
ni
e d
o
s
e z
e
s
i
(
{
zamyk
a
my
,
a
~e W
I
(
{
C
~
JJ
esz
cz
e
:
n
a
zywa
m
y
t
akq
p
os
t
aw({
r
ac
j
o
n
a
l
n
q
.
S
k
q
d
S
l
({
t~
b
.
l
er
z
e?
~
a
-
m
y
l
im
y z
.
k
l
ar
o
wn
os
Cl
.
q
1
c
a
tk
o
wlt
q
p
ewne s
t
qd
,
ze
ra
c
j
ona
ln
os
e
z
ro
z
umi
a
t
o
sci
q.
A
prz
e
c
iez
w p
e
tm
kl
arow
n
e
1
z
r
o
zumJat
e
m
o
ze by
e dl
a
na
s t
ylk
o to,
co
j
es
t mni
e
j
sze
ad
n
aszego
ro
z
u-
m
u
'
a
lb
o
n
awe
t w
i(
{
ce
j
:
t
y
lk
o
t
o
,
c
o
j
e
s
t
wytwore
m
n
aszego
r
o
-
z
u~u
.
P
r
ze
ci
ez
nawe
t
ni
e
o
zy
wi
o
n
a
m
a
teri
a
-
a w
i
(
{
c
t
a s
f
era
rze
c
z
ywi
s
t
os
ci
,
k
to
ra
j
es
t
ni
e
w
qt
pliwi
e
ni
z
s
za
o
d
cz
t
o
wi
e
k
a
-
je
d
y
ni
e
d
l
a
d
z
i
e
wi
(
{
t
n
a
s
tow
i
ecz
ny
c
h
p
o
zyt
ywi
s
tow
?
y
~
a
w
p
e
t
n
i
z
r
oz
umi
ata;
pr
zes
t
a
l
a
b
ye ta
k
a
,
k
i
e
d
y f
i
zycy z
ac
,z~
h
Sl(
{
g
t
({
bi
e
j
p
r
z
y
p
a
tr
y
wa
e
t
e
mu
,
j
a
k
a
o
n
a
j
e
s
t n
a
pr
a
w
d
(
{
.
J
e
s
h
W
I
(
{C
w. rze
c
~~w
i
sto~ci
i
s
tn
i~jq
taki~ ~fery
,
kt
ore
przewy
z
szajq
cz
l
o
-
w
il
n
a
m
s
am
e
go
s
ie
bi
e
.
"
Wielokro
tn
ie
i
wie
l
oma s
p
oso
b
ami
p
r
ze
m
a
wia
l
n
i
egd
y
s Bog do ojcow przez prorokow
,
w konc
u
zas
p
r
ze
mowi
l
do nas prz
e
z S
y
na
"
(Rbr 1
,
1n)
. "
Ta
k
Bog
um
i
-
t
o
w
a
l sw
i
a
t
,
ze Sy
n
a sw
e
go Jednorodzonego
w~~k~
I J
ego
,
IOzum
,
sIlq swo
J
eJ
n
at
u
ry
m
U
SZ
q s
i
ft
n
am one ja
-
WIC
J
a
.
~o
.
cos pr~epastn
i
~
taj
e
mniczego
,
czym sift moz
n
a
za
-
c
h
~yc
l
c
I
co ~
h
~lal~
b
y
SIf
t
po~ocha
e
,
a
l
e
czego
ni
e
d
a
s
ift
d
o
da
l
,
aze
b
y kazdy
,
k
onca
zr
oz
u
ml~c
a
m n
a~wae
.
~q
d
a
n
ie
,
ab
y
ogra
n
iczo
n
y
lu
dz
k
i
kt
o
w
Niego
wie
r
zy,
n
i
e
z
g
i
n
q
t
,
a
l
e
mial
zyc
i
e
w
i
ecz
n
e"
roz
u
~
zr
~
z
u
m
l
~
l
do .
k
onca cos
,
co go
n
ie
s
konc
z
e
ni
e
przekra-
(
J
3
,
1
6).
Ist
ot
ft
objaw
i
e
n
ia
sif
t
Boga
lu
dzio
m
piftk
ni
e
strescil
cza
,
J
est
.
zq
d
a
m
e,
m
m
eracjo~al~y
m
.
Podob
n
ie
czy
m
s n
i
erac
j
o
-
os
t
a
tn
i
So
b
or,
w
Ko
n
stytucji
0
Boiym
Ob
j
awien
i
u
(w cyta
ci
e
na
ln
~
m )
est
z gory
z
~
k
l
a
d
a
c
,
J
ako
by
rz
eczywis
to
s
e
ni
e
mi
ala
po
mij
a
m
li
cz
n
e
o
dn
os
ni
ki
bibl
i
j
n
e
)
:
"S
p
odo
b
a
lo
s
i
ft Bog
u
wym
~arow p
r
z
e
k
ra
c
z
all!c
yc
h
lu
dz
ki ro
z
u
m
.
w
s
w
e
j
dob
ro
c
i
i m,!
d
r
o
sci
objaw
i
e
si
e
b
ie
sa
m
e
go
i uj
aw
ni
e
I
.
Jeszcz
~
j
e
dn
o
.
niep
o:ozumie
n
i
e
do
strzegam
w po
g
l
,!
d
a
ch
n
a
m
ta
jemnicf
t
swo
jej
wo
l
i
,
dzift
k
i kt
or
e
j
l
u
d
z
i
e
maj
q
pr
zez
~~?I
~ozmo
w
c
~.
M
l
an~w
l
ci
e
zda
j
e
sift on
sqdz
i
e,
ze m
y
chr
ze-
C
h
rys
tu
sa
,
Slow
o W
c
i
e
lo
ne
,
dos
tf
tP do Ojca w D
uchu
Sw
i
ftty
m
sC
IJ
a
m
e
tr
a
kt
~
J
emy
o
bJ
awienie
j
a
k
o
i
r
odlo
p
r
aw
d
y
ni
ez
a
l
ez
n
e
i stajq s
if
t
u
czes
tn
i
k
a
mi
b
oskie
j
n
a
tu
ry
.
Oto
z
przez t
o
o
bj
aw
i
e
-
o
d
roz
umu
.
:
ze
p
e;
v
n
e
I?ra~
d
y
.
0
sobie
i
0
s
w
i
ec
i
e
cze
r
p
i
e
m
y
n
i
e
ni
ew
id
z
i
a
ln
y
Bog w
n
admi
a
rz
e
swej milo
s
c
i
zwraca
sit( do
z roz
umu
;
mn
e
z
as z
o
?
J
aw
l
e
m
a
.
Co sqdz
i
e
0
ta
kim po
glq
Q
z
i
e
lu
dzi
j
a
k
do p
r
zyjaciol
i obcuj
e
z n
i
mi
,
aby
i
c
h
zap
r
osie
do
wed
l
e
kt
orego
prZe
?ml
O
t
e~
o
b
law
i
e
ni
a
Sq okres
l
o
n
e
p
r
aw
d
y
wspo
ln
o
t
y
z sobq i
p
rzyjqe ich do nie
j
"
(
m
2)
.
n
a
dp
rzy
r
o
d
zone
,
k
t
oryc
?
me by
l
l
b
ys
m
y
w sta
ni
e
p
oz
n
ae
swo
im
Prosz
t
( tera
z
zobaczye
,
ja
k
i
e
ko
n
sekwencje
d
l
a
n
asze
j
w
i
a
ry
roz
u~
em?
Tr
u
d
n
~
p
o
w
l
edz
i
e~
,
zeby
b
y
l
to poglqd
ni
epraw
d
zi-
wyn
i
kajq
z faktu
,
ze Bog
a
z
n
a
my
n
i
e ty
l
ko
z
tego
,
co mow
i
v:
y,
J
est o
n
.
wszakze.
m
o~no m
e
p
e
l
ny
.
To tak
j
akby pow
i
edz
i
ee
n
am
0
N
i
m nasz roz
um
,
ale pr
ze
de
wsz
y
stkim
z tego,
co On
ze
.
p
~z
.
~
dml
Ot~~
~Il
os
cl
~a~zenskie
j
Sq wza
j
e
mn
e
wyzna
n
i~
sam
n
a
m
0
so
bi
e ob
j
awil
.
Co
n
a
m
0
Bog
u
mowi roz
um
?
Bog,
m
I
l
osC
l
.
~
rze~l
e
~
.
Is
t
?tnym
J
e
J
prze
dmi
o
t
em
,
do
kto
rego
wszy
-
j
eze
li
i
stn
ie
j
e,
j
es
t
s
a
m
y
m
Korze
n
ie
m
rzeczyw
is
t
o
s
c
i
,
K
im
s
s
t
~o
~ t
e
J m
I
l
oscl
SIf
t
spr
owa
d
za,
je
s
t t
o
,
ze
m
a
lzonk
o
wi
e
s
t
a
-
Wsze
chob
e
cn
ym
,
Po
d
t
r
z
ym
uj,!cym
w
s
zy
stko w
i
s
t
n
ien
i
u
.
A
w
ift
c
ra
l
l! SI
f
t o
?d
ae
sobie
w
zajemn
i
e
caly
ch
sie
b
ie
!
.
roz
um
p
od
p
o
wi
a
d
a
nam
,
ze aby w o
g
o
l
e o
d
pow
i
e
d
z
ie
e
na
p
y
-
.
Co to
.
J
es
t
Boze o
b
jawienie
?
C
o to z
n
aczy
ze
B
og o
b
'a
'1
t
a
ni
e
,
czy Ktos tak
i
ist
n
iej
e
,
ni
e
w
y
s
t
arczy
p
y
tae
0
Jego istn
i
e
-
Go szuka~ calym s
ob
q
,
S
i
f
t
l~dz
l
O~?
Bog ob
j
awi
.
l
s
if
t
. na
m
,
to znacz;
,
otwo
r
zyl
~r
~
~
ni
e czys
t
o teoretycz
rt
ie
;
tr
ze
b
a
swoi
mi
naml
~
w?
J
e
wn
ft
trz
e
,
u
j3wm
t
nam
s
woj
e
o
s
o
b
owe
ob
l
icze
czy
n
a
m
i
,
cal
q
swoj,!
z
yc
i
ow
q
po
s
tawq
.
Zeby
zo
b
acz
y
e
Kogos
prz~
m
o
:
.v
It
d.o nas
,
wy~nat n
a
m swojq milo
se
.
Czy to
n
aprawd~
tak
n
i
eskonczonego
,
trzeb
a
oc
zy
szczae
s
woje
du
chow
e
oczy
~
a
~le meraC
J
o
n
a
~
ne
wlerz~e
,
z
e
Bog
obj
a
wil
s
ift cz
l
ow
i
e
kowi
i wyz
b
ywae
s
i
t
(
p
yc
h
y
.
Tf
t
m
e
todt
(
sz
u
kani
a
Boga po
d
powia
d
a
I
ze
v
:
.
te
n
s
posob
pozn
a
l
I
s
n:Y
n
ajistot
n
iej
s
z
q
pr
a
wdft
0
N
im
?
s
am
t
y
lk
o roz
um
.
R
oz
u
m
e
m
,
j
es
li
sl
u
cham
y
t
y
ch wsk
az
owek
,
P:zec
l
ez
n?w
.e
t
,
wnftt
r
,
za dru
g
l
ego
c~lowiek
a
nie
j
est
e
sm
y
w s
t
a-
m
oz
n
a
s
t
w
i
e
rd
zie
i
s
tni
en
i
e
Boga
,
rozpozn
ae
J
e
go dobroe
i mi
-
n
.
l
e p~z?ac,
Jesh ktos
m
e
z
echc
e
S
I
ft pr
z
e
d
na
m
i otworzye
.
C
O
l
ose,
za
t
t(sknie
za t
y
m,
aby
G
o poznae
wi
t(
c
e
j i
j
a
k
o
s
s
i
t
(
do
~I~
d
Z
l
e
J
e we.wn
ft
t
r
z
.
u
.dr
ug
i
e
j
osoby
,
mozemy
sif
t
dom
ys
l
ae
po
Ni
e
g
o
zb
l
i
z
ye
.
W m
o
m
e
n
c
i
e
JeJ ~ac
h
owa
mu
:
po
J
e
J
czynach
i dzi
el
ach,
a
l
e ty
lk
o ona sa
rn
a
j
ed
n
a
k,
k
i
edy p
r
zez w
i
art
(
ro
z
poz
n
a
l
is
m
y
w
n
o
-
moze ,
nam
swo
J
e
wnf
t
tr
ze
u
dos
t
f
t
pn
i
e
.
Rozu
m
na
sz
mu
s
i u
sza
-
w
ini
e
ch
rzesci
j
a
n
s
kiej
a
ut
entycz
n
e
ob
j
a
wi
e
ni
e
s
it
< Boga
lu-
no
,
,:a~ osobow
q
.
s
tr
u~
tU!
·ft dr
u
.gieg?
c
z
l
ow
i
eka,)1
m
i
a
t
b
y
n
i
e
l
i
-
dz
i
o
m
,
n
asza
sy
tu
ac
j
a
w
z
g
l
f
t
dem
Bog
a
ul
ega
r
a
d
yka
ln
e
mu
czyc S
If
t z ty
m
, ze Bog
.
Jest Kims Zywym
,
O
s
obowy
m
?
p
og
t
t(
bi
e
niu.
Je
s
li b
ow
i
em
B
o
g otw
.
o
rzyt
pr
ze
d
n
a
m
i
wnl
'
{
t
rze,
R
,
~z
um
em
wI
e
l
e moze
m
y
poz
n
ae
0
Bog
u
:
z
Jego obec
n
o
s
c
i
to _
rz
e
cz j
as
n
a
-
t
y
l
ko w
t
ak
i
m
stopniu
je
s
tes
m
y
w
s
ta
ni
e
w
:
o
z
ny~
h
~
y
d
a
r
~e
l1J
a
~
h
n
asze
g
o
zy
cia
,
z
J
eg
o d
z
i
e
l
,
k
tor
e
jak
przyjqe
Bo
ze
objaw
i
e
ni
e
s
i
l
'
{
n
a
m
,
w
j
a
kim
sa
m
i p
otr
a
fim
y
s
i
l
'
{
kazde
Wle
l
~l
~
d
Z
l
e
to
s
WJadc
zq
0
Arty
s
c
i
e
,
od ktorego
pocho
-
prz
e
d
N
i
m otworzye.
P
rz
e
c
i
e
z
Bog
,
otw
i
e
r
a
j
,
!
c
s
il
'
{
pr
ze
d
na
mi
dzq
.
A
l
e ~I
e
J
~s~ ~
moc
y
n
aszeg
o
r
ozu
mu
poz
n
a
e w
n
ft
tr
ze
Bo
-
_
j
a
k
o
O
j
c
i
ec
,
k
to
r
y
d
a
t
n
a
m
J
e
d
n
o
r
od
z
o
n
e
go
S
y
n
a,
pr
ze
z
stwa
,
d
ow
l
ed
z
l
ec
Sif
t
0
Bo
zyc
h
w
zg
l
ft
d
e
m
n
as za
m
i
a
r
ac
h
w
e
j
s
e
ktorego
w
z
yw
a
n
a
s
do
j
e
dn
os
c
i
z
sob
,
! i Sy
n
e
m
w D
u
c
hu
Sw
i
l
'
{
-
sa
m
y
m
s
ob
q
.
C
z
y moz
n
a
w
i
l
'
{
cpr
z
y-
z
.
N
l
m
.
w kont
a
~t
osobowy
..
J
es
t to
m
oz
l
iw
e
ty
l
ko pod
~
a
r
un
-
t
y
m
_
chce n
a
s o
bd
ar
z
y
e
ber
n
"
~e sam Bo~ ~~ch.c
e
Sl
.
f
t
p
r
z
ed
n
a
l
l
li
otwo
r
zy
e
.
j
'
!e
t
a
k ni
e
skonc
z
ony
D
a
r
,
j
es
li
s
a
ll
l
i ni
e
zapr
ag
n
i
e
m
y
o
dd
a
e
s
i
l
'
{
Otoz
my chrzesc
IJ
a
m
e
wl
e
r
z
y
m
y,
ze Bo
g
r
z
e
c
zyw
i
scie
ob
j
a-
w darze
n
a
w
z
a
j
e
m
?
R
ze
c
z
j
a
sna,
n
ap
r
awdl
'
{
o
dd
ae
s
i
f
t
Bog
u
m
oze
m
y
j
e
d
y
ni
e
m
o
c
q
te
j
m
il
osc
i
,
kt
orq O
n
p
i
e
r
w
s
zy
nas u
m
i
-
p
r
z
yc
z
y
n
y
l
eiq
u p
od
lo
i
a
t
y
eh
z
jawi
s
k
?
l
e§
li
wi
e
r
zy
m
y,
i
e
l
owa
l
.
. G
d~by
'
/lI
yS
l
us
j
es
t
Z
b
a
wi
c
i
e
l
e
m
wszyst
ki
e
h
lu
dz
i
,
t
o mu
sz
q
i
s
tni
ee
B
o
g
pi
e
.
rw
s
z
y
n
a
m
si
<;
n
i
e
obj
a
wil
,
b
y
liby
smy
z
dolni
s
p
osoby
na
p
rzek
r
oezen
i
e
t
ye
h b
a
r
ie
r i na
o
d
nowf; w
iar
y
w kra-
j
e
?
y
,
m
e
d
o
te
g?,
.
z.e
b
y ~
u
s
lu
zye
.
Nasza s
lu
zba
B
og
u m
ogla
b
y
ja
c
h
ch
r
zese
ij
a
ft
s
ki
c
h
.
P
r
zee
i
ei
to
j
est a
rgum
e
nt pr
ze
ei
w
ko
w
i
e
-
m
l
e
c c~ n
a
)
w~z
ej
,
j.a
k
I
es
c
ec
h
y.
m
i
lo
sci,
n
i
e
b
y
li
bys
m
y z
dol
ni
d
o
r
z
e c
hr
z
esei
j
a
f
t
skiej,
ie w d
wa t
ys
iq
ee
l
at
po p
rz
yj
s
eiu
Chrystu
s
a
p~
a
Wd
ZlW
ej
,
mllo
sc
l
B
o
ga.
Bo
ja
kZ
e
z stw
o
rze
n
ie
m
oze p
r
aw
dzi-
f
a
k wi
e
ht
l
ud
z
i j
e
s
zeze
w N
i
eg
o nie
w
i
e
r
zy!
wl
e koc
h
a~
~oga,
w
e
jse
w pa:tnerstw
o
z N
im
,
j
es
l
i
O
n
s
i
<;
p
:
z
ed
n
a
ml me
ot
w
o
rz
y
. w s
wo
)
e
]
.oso
b
o
w
e
j
ta
jem
ni
c
y?
"
Nik
t
P
r
z
ynajmniej
n
ie mu
s
z(
(
si(
(
tlum
a
czye
z
tego, ze moja odpo-
?I
e z
n
a
S
y
n
a
,
ty
lko
Oj
C
le
C
,
a
m
O
jc
a
nik
t nie z
n
a
t
ylko Sy
n
w
i
e
d
i
ni
e
b
((
dzi
e
d
o
r
asta
l
a
n
a
w
et
d
o
k
os
t
e
k
t
a
k wielki
e
mu
pro-
I
te
n
,
k
o
m
u Sy
n
zech
c
e
ob
j
'
aw
ie
"
(M
t 11
27
)
'
,
bl
e
mowi
,
j
a
k
i
P
a
n po
s
t
aw
il!
Pan
s
ki
li
s
t nad
sz
edl
d
o
mnie aku
-
N
"
,
.
.
Ie m.a W.I
<;C
i
n
n
e
j
. dr?g
i
o
tw
o
r
zen
i
a
si
<;
i
c
or
az
gl<;
b
sz
e
go
r
a
t w momenci
e,
ki
e
d
y
p
r
zy
g
otowywa
le
m
si(
(
do k
a
zania
0
po-
o
tv,
T
J
e
rama
S
l
<;
n
a
ob
j
awlenie
B
oze
ni
z
d
roga
kont
a
ktu
'
oso
-
w
ol
a
niu
do
gl
o
s
zenia
s
lowa Bo
ze
g
o
.
W
cz
y
taniach
m
s
zalnych
Izajasza
(6,1-8)
,
wy
-
b
o
~
~
g
o: .
prz
ez
m
~
dl
itw
<
;,
p
r
z
ez
s
akr
a
menta
ln
e
z
j
e
dn
o
cz
e
n
ie
prz
e
widzi
a
ny
byl op
i
s powol
an
ia
proroka
z
,.
rzyz
o
w
a?
y
m
I
Z
m
a
r
twyc
h
ws
t
aly
m
Sy
n
e
m
Bozy
m
,
pr
zez
(1
Kor
15
z
nanie
sw. P
aw
l
a
0
s
woim
,
a
po
s
tol
s
kim
po
w
olaniu
\
'
der
n
osc
Boz
y
m
p
rzykazanio
m
,
przez
r
ad
o
s
n
e
prze
b
ywa
ni
e
1
-11)
or
az
opi
s
ob
f
i
te
g
o
p
o
lowu
ry
b
,
po ktorym
Pan
Jezus
w
J
ego ws
ze
ch
o
b
e
cn
o
sci
.
Z
~r
~
zem
(Lk
5
,
1-11).
Po
-
powol
a
l
Sz
ymona
P
iot
r
a
i
j
e
go
tow
a
rz
y
szy
--:- je
s
li
nasz
e
spr
a
wy
z Bogie
m
n
ie podlegajq
d
e
-
d
a
j
(( s
krupul
a
tni
e
odnosn
i
k
i,
poni
e
wa
z
wl
a
sni
e
w tych tek
s
tach
ten
~
lll
,l
z
J
?OW
l
-,
bo ~q to sp
r
awy z K
i
ms Zy
w
y
m
-
musimy zro
-
z
n
a
lazlem
p
o
dst
awowq,
najwa
z
ni
e
j
sz
q
odpowiedi
na Panskie
~
umI
ec
,
z
e
Bog kazd
e
go
z
n
a
s
k
o
cha o
d
r<;
b
n
ie
,
J
ego
m
ilose nie
pytanie
.
Dlac
zego
j
es
~
ste~eo~~
p
o~a
.
Totez
n
i
.
e zawsze czlowiek
la
t
wo
rozpo
z
n
a
tak
w
i
e
lu
ludzi
ni
e
wi
e
r
zy
j
e
szcz
e
w Chr
y
stu
sa
?
Bo
z
q
~I
l
o
sc,
me
zaw
~
z
e
t
ez lat
w
o
n
a
m
p
o
jqe
,
ze Boze post<;
-
Ba
rdz
o
po
w
i
e
r
z
chownq
(choci
a
z
skqdinqd
prawdziwq)
bylaby
p
o~a~
l
e
wo
b
ec
n
as
jest
zn
a
kiem
Jego
mi
loSc
i
.
Ponad
t
o
_
od
p
o
w
ied
i
:
Bo
w przec
i<
;
tnych chr
zesc
ijanach
za malo j
es
t
e
n
-
wlasme
d
l
atego,
~e ,~hodzi tu
0
n
a
szq od
p
ow
i
e
d
i
n
a
pr
awdzi-
tu
z
ja
z
mu
wi
a
ry i potr
ze
b
y
a
p
o
stol
s
ki
e
j
.
Rowni
e
powi
e
rzchow
-
W
q: os
o
bo
w
q
M
l
losc
-
trzeba
nam
ni
.
e
p
oko
i
e
s
i
<
;
cz
._
ny bylb
y
wnios
e
k
:
A wi(
(
c p
r
obujmy
si(
(
mobilizowa
e,
rozbu
-
s
t
es
m
y dostateczn
i
e
wier
ni
Te
m
u,
ktory pie
r
wszy
nas
'
u
k~
h
~
~'
d
za
jm
y
ap
osto
l
st
w
o
s
w
ie
ckich
,
przes
t
a
nmy
wre
s
zcie
traktowae
c
zy
obd
arza
my
Go
c
al
k
o
wit
q
,
n
i
eogran
ic
zo
n
q
u
fn
o
sc
i
q.
W og
oI
~
wi
a
r<; jak
o
spr
a
w<; czy
s
t
o
pr
y
watn
q
!
Nie mowi(
(,
z
e
Sq to w
e
z-
ca
ly
nasz
,
s
t
o~
u
.nek
d
o Boga
pow
i
nien
bye otwarc
i
e
m
si
<
;
n
a
wania
ni
es
lu
s
zn
e
,
twi
e
rd
z
(
(
tylko
,
z
e wydaj
q
s
i
(
(
one zbyt po
-
Tego
,
ktory
zYje
,
koc
h
a
,
czegos
o
d n
as oczek
uj
e
do czeg
o
s
w
i
e
rzchown
e,
a j
a
ko
tak
ie n
ie
p
r
z
y
ni
os
q
p
ozq
d
a
nych
s
kutkow
.
n
as wzywa, p
r
zed czyms ostrz
e
ga,
przeba
c
z
a
,
o
b
da~za
.
B
o zamia
s
t
g
ol
o
sl
o
wni
e
wzywae
ludzi
d
o
apostolstw
a,
do
-
b
rze b
((
d
z
i
e zasta
n
ow
ie
si((
,
skq
d
s
i
((
to bierze
,
z
e
oto w zw
y
-
k
l
y
m cz
low
i
eku
rod
zi s
i
((
z
ar
li
wy a
p
os
to
l
.
Przypat
rz
m
y
s
i(
(,
co
Pis
m
o
S
w
i
<;
t
e
m
owi
0
tej
t
a
j
e
m
n
i
cy
,
ze
k
a
plan
I
z
ajas
z
prz
e
m
i
e
-
nil
s
i(
(
w
p
r
or
ok
a
Iz
aja
sza
,
ze z
w
yk
l
i ry
b
a
c
y zos
t
a
li
a
p
o
stolami
,
a prz
es
ladowca
Szawe
l
sta
l
s
i(
(
na
cz
yniem
w
y
br
a
nym
i
a
po
s
to-
Dlaczego tak wielu I.udzinie wierzy jeszcze
w Chrystusa?
l
e
rn nar
o
d
o
w
.
O
k
az
u
je
s
i
((
,
ze
ch
oc
i
az
konkr
e
tne
okolic
z
no
s
c
i
powol
a
nia
i
ch
na gl
os
i
c
i
e
li
z
b
a
wi
e
ni
a
b
y
ly
roz
n
e,
w
szys
cy
o
ni
zos
tali p
o
wolani
zas
adni
cz
o
w t
e
n
s
am
s
po
s
ob
.
Za
cznijm
y
od Iza
j
asza.
Ka
pl
a
n
I
za
j
as
z
s
kl
a
dal
pr
a
wdopo-
Rozw6
j
e
hr
ze
s
eija
f
ls
tw
a
os
i
q
/f
nq
l
p
e
wn
e
b
a
ri
e
ry prak
l
y
c
zn
i
e
nie-
d
o
bni
e
w swiqtyn
i
o
fiar(( ka
d
ze
ni
a
.
I ot
o
ni
eo
c
ze
kiw
a
ni
e,
b
e
z
p
rzekraeza
~
ne.
Trudno
soble
wy
ob
r
a
z
i
c
,
ie
by
dobra
now
i
na
z
a
dn
e
j j
ego zas
lu
g
i
,
o
bj
aw
i
a
mu
si(
(
po T
rzy
kr
oe
S
w
i(
(
t
y,
w oto-
o Ch:
y
s
t
usle
,,!ogla s
ze
rzyc
sie
n
a wi
e
ks
z
q
s
k
a
l
e
ws
r
6d m
u
zul
-
c
ze
niu
s
kl
a
d
a
j
<}cych
mu h
o
l
d se
r
afi
n
ow.
I
z
aja
sz
j
es
t pr
ze
r
az
o-
m~l~ow czy H
.
l
~dus6
~
.
Z
ko
l
ei
w
k
rajaeh
lradycy
j
ni
e
e
h
r
z
eS
c
i-
ny
:
p
rzec
i
ez
j
est g
r
zes
z
niki
e
m
,
ni
e
w
<}
t
p
l
iwi
e
ni
eg
odn
y
m
t
a
ki
eg
o
j
a
n
sk
l
e
h
zm11
l
ejsza Sl
e
lt
cz
ba
wi
e
r
z
q
cye
h
w
C
/
uys
l
u
s
a.
Jakie
s
p
o
tk
a
ni
a.
Le
c
z
n
ie
b
y
l
o
b
y
to
pr
a
wd
z
iw
e
s
po
t
k
a
ni
e
z
Bo
g
i
e
m
,
Plik z chomika:
beddulu
Inne pliki z tego folderu:
Msza_Swieta_Najwiekszy_Skarb.rtf
(168 KB)
ŚW. FRANCISZEK Z ASYŻU - PISMA WSZYSTKIE.pdf
(1379 KB)
Amorth Gabriele - Nowe Wyznanie Egzorcysty.pdf
(817 KB)
Augustyn św PISMA MONASTYCZNE cz 1.pdf
(43999 KB)
Czasy Ostateczne.pdf
(750 KB)
Inne foldery tego chomika:
! - ⧫ Hobbit Niezwykła Podróż pl
! - ⧫ Lincoln chomikuj
! - ⧫ Nędznicy - Les Miserables
!!! - HISTORIA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
£££--FILMY NAJNOWSZE--£££
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin