DOGOTERAPIA ARTYKUŁY!!!(1).pdf

(77 KB) Pobierz
QPrint
1
ANIMALOTERAPIA - TERAPIA Z UDZIAŁEM ZWIERZĄT. Zestawienie bibliograficzne w wyborze
wydawnictw zwartych i artykułów z czasopism dostępnych w Bibliotece Pedagogicznej KPCEN
we Włocławku
Opracowanie: Agata Safian. Biblioteka Pedagogiczna, KPCEN we Włocławku
Animaloterapia czyli terapia z udziałem zwierząt opiera się na założeniu, że kontakt z psem, kotem czy
innym zwierzęciem przyczynia się do poprawy zdrowia, psychicznego i fizycznego, przynosi radość i chęć
do życia, ułatwia nawiązywanie kontaktów towarzyskich, a także poprawia samopoczucie. Najbardziej
znaną formą animaloterapii jest dogoterapia/kynoterapia (terapia z udziałem psa) oraz hipoterapia (terapia
z udziałem koni). Obecnie coraz większe uznanie zyskują zajęcia z udziałem również kotów (felinoterapia),
które szczególnie pozytywnie wpływają na schorzenia typu nerwicowego.
WYDAWNICTWA ZWARTE
1. Animaloterapia : program Przedszkolnego Klubu Animals "Cztery Łapy" / Anna Franczyk, Katarzyna
Krajewska, Joanna Skorupa. - Kraków : Impuls, 2007. - 94 s.
2. Dogoterapeutyczny program polisensorycznej stymulacji porozumiewania się : poradnik dla
logopedów, dogoterapeutów i nauczycieli wykorzystujących terapię kontaktową w pracy z dziećmi
z dysfunkcjami rozwojowymi / Marzena Machoś-Nikodem. - Warszawa : Centrum Metodyczne
Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2007. – 56 s.
3. Dogoterapia w terapii autyzmu / Justyna Otto // W : Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób
z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. - Kraków : Impuls, 2005. –
S. 181 – 194
4. Psychopedagogiczne aspekty hipoterapii dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie :
praca zbiorowa / pod red. Anny Strumipskiej. - Wyd. 2. - Warszawa : Papstwowe Wydawnictwo
Rolnicze i Leśne, 2007. – 297 s.
5. Witaj, piesku! : dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach
edukacyjnych / Beata Kulisiewicz. - Kraków : Impuls, 2007. -106 s.
6. Wykorzystanie hipoterapii w terapii dzieci z autyzmem / Karolina Przewłoka // W : Wybrane formy
terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. - Kraków :
Impuls, 2005. – S. 181 – 194
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
1. Dogoterapia / Janina Filozof // Rewalidacja. – 2005, nr 2, s. 36 - 49
2. Dogoterapia / Ewa Herzyk // Rewalidacja. - 2007, nr 1, s. 79 – 81
3. Dogoterapia / Jolanta Kubacka // Wychowanie w Przedszkolu. - 2008, nr 2, s. 55 – 56
4. Dogoterapia a aktywizacja języka dziecka z deficytami rozwojowymi : prezentacja
dogoterapeutycznego programu polisensorycznej stymulacji porozumiewania się / Marzena
Machoś-Nikodem // Rewalidacja. – 2006, nr 2, s. 68 – 82
5. Dogoterapia jako forma wspierająca rehabilitację dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym
(studium przypadku) / Agnieszka Kamyk-Wawryszuk // Wychowanie na Co Dziep. - 2007, nr 6,
s. 20 – 21
6. Dogoterapia w procesie rozwoju fizycznego dzieci głuchoniewidomych / Agnieszka Kamyk-
Wawryszuk // Wychowanie na Co Dziep. - 2007, nr 12, dod. s. V-VII
7. Hipoterapia – usprawnianie psychoruchowe rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym i znacznym / Ewa Herzyk // Rewalidacja. – 2004, nr 2, s. 72 – 74.
8. Hipoterapia i nie tylko.../ Hanna Olechnowicz // Rewalidacja. - 2006, nr 2, s. 82 – 89
152252168.001.png
2
9. Hipoterapia jako jedna z form rozwijających psychoruchowo dzieci umysłowo upośledzone /
Barbara Gąsiorowska, Renata Celipska // Szkoła Specjalna.-1996, nr 2, s. 105 – 110
10. Hipoterapia w OSW dla Dzieci Niewidomych / Robert Michalski // Szkoła Specjalna. - 2004, nr 1,
s. 37 – 42
11. Hipoterapia w usprawnianiu dzieci autystycznych / Izabela Zając, Małgorzata Grabara, Jadwiga
Pucher // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2002, nr 11, s. 8 – 10
12. Nauka z pomocą psa / Marzena Machoś-Nikodem // Edukacja i Dialog. - 2006, nr 8, s. 50 – 53
13. O hipoterapii / Barbara Gąsiorowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 1997, nr 1, s. 49 – 52
14. Pomoce wspierające rozwój poznawczy dzieci upośledzonych umysłowo, stosowane podczas zajęć
hipoterapii / Ewa Czownicka, Monika Mokrzyszczak // Szkoła Specjalna. .-1997, nr 5, s. 298 – 302
15. Terapia psychomotoryczna małych dzieci z zaburzeniami i utrudnieniami w rozwoju
psychoruchowym w hipoterapii / Małgorzata Brzuchacz // Szkoła Specjalna. - 2005, nr 4,
s. 295 – 299
16. Wpływ dogoterapii na funkcjonowanie osób głęboko upośledzonych umysłowo / Dorota Migdalska
// Rewalidacja. – 2008, nr 1, s. 53 – 57
17. Zwierzyniec terapeutyczny / Jan Więcek // Ekoświat. - 2007, nr 2, s. 46 - 47
Zgłoś jeśli naruszono regulamin