STANDARDY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH UCZNIA KLASY I-III.doc

(62 KB) Pobierz

STANDARDY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH UCZNIA KLASY I

EDUKACJA POLONISTYCZNA

·         Czyta poprawnie głośno i cicho proste teksty.

·         Recytuje wiersze z pamięci.

·         Wypowiada się na dany temat w formie prostych zdań.

·         Samodzielnie pisze wyrazy i proste zdania.

·         Dzieli wyrazy na głoski, litery, sylaby.

·         Rozpoznaje rzeczowniki i czasowniki.

·         Układa zdania z rozsypanki wyrazowej

EDUKACJA MATEMATYCZNA

·         Zna pojęcie liczby naturalnej jej zapisy do 100.

·         Rozumie pojęcie dodawania i odejmowania i ich wzajemny związek.

·         Umie sprawnie dodawać i odejmować w zakresie 100.

·         Potrafi rozwiązywać i układać proste zadania tekstowe.

·         Umie mierzyć odcinki, liczyć pieniądze.

·         Zna dni tygodnia.

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA

·         Zna szkołę i podstawowe czynności wykonywane przez osoby w niej pracujące.

·         Umie bezpiecznie zachowywać się na drodze i na przejściach dla pieszych.

·         Zna strukturę rodziny.

·         Zna urządzenia techniczne używane w domu i zasady bezpiecznego ich użytkowania.

·         Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku.

·         Ma właściwy stosunek do zwierząt.

·         Zna nazwę swojej miejscowości, adres zamieszkania.

EDUKACJA MUZYCZNA

·         Rozpoznaje głosy z otoczenia, głosy ludzkie: sopran i bas.

·         Śpiewa piosenki w skali przewidzianej dla ucznia klasy I.

·         Akompaniuje do piosenek i zabaw ruchowych.

·         Rozpoznaje brzmienie podstawowych instrumentów muzycznych.

EDUKACJA PLASTYCZNA I TECHNICZNA

·         Potrafi przedstawić zjawiska otaczającego świata.

·         Projektuje, wykonuje płaskie i przestrzenne formy użytkowe pod kierunkiem nauczyciela.

·         Wie, czym zajmuje się malarz, rzeźbiarz, architekt.

·         Pracuje zgodnie z zasadami bhp.

·         Rozróżnia i określa podstawowe właściwości materiałów.

·         Poprawnie posługuje się różnymi narzędziami.

·         Wie, jaki zawód wykonują jego rodzice.

·         Zna zasady bezpiecznej obsługi podstawowych urządzeń gospodarstwa domowego.

EDUKACJA RUCHOWA I ZDROWOTNA

·         Współdziała w grach i zabawach zespołowych.

·         Jest systematyczny, wytrwały, w pokonywaniu trudności.

·         Przestrzega ładu i porządku oraz zasad gry.

·         Umie dokonać samooceny własnej pracy.

·         Troszczy się o zdrowie czystość, higienę i bezpieczeństwo swoje i innych.

·         Przestrzega norm postępowania jako uczeń i kolega.

STANDARDY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH UCZNIA KLASY II

EDUKACJA POLONISTYCZNA

·         Układa wielozdaniowe wypowiedzi.

·         Trafnie i poprawnie formułuje pytania i odpowiedzi, zdania rozkazujące i wykrzyknikowe.

·         Rozumie słuchany i czytany tekst.

·         Pisze czytelnie, płynnie wyrazy i zdania.

·         Pisze poprawnie z pamięci i ze słuchu zdania i krótkie teksty z trudnościami ortograficznymi (wyrazy z ą, ę, ó, rz, ch, h, "nie" z przymiotnikami i czasownikami).

·         Rozpoznaje rzeczowniki i czasowniki.

·         Pisze zdania opisujące przedmioty, krótkie listy, życzenia, adresuje list.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

·         Słownie i cyfrowo zapisuje liczby w zakresie 1000.

·         Porównuje i porządkuje liczby dwu i trzycyfrowe.

·         Biegle dodaje i odejmuje w zakresie 100.

·         Mnoży i dzieli liczby w zakresie 30.

·         Rozwiązuje proste zadania tekstowe.

·         Potrafi dokonać prostych obliczeń kalendarzowych, pieniężnych, wagowych, długości, czasu, zegarowych.

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA

·         Zna pory dnia i roku, nazwy miesięcy, budowę roślin i warunki ich życia.

·         Przeprowadza proste doświadczenia, obserwacje, pomiary i wyciąga trafne wnioski.

·         Zna i stosuje zasady poruszania się po drodze.

·         Prowadzi obserwację pogody i zapisuje jej elementy w formie obrazkowej.

EDUKACJA PLASTYCZNA

·         Przedstawia w swych pracach zjawiska, wydarzenia uwzględniając ruch postaci, nastrój.

·         W pracach uwzględnia kształt, barwę, wielkość, proporcje, układ, fakturę, sytuacje przestrzenne.

·         Właściwie dobiera techniki plastyczne i materiały.

·         Rysuje odcinki, linie proste, prostopadłe, równoległe, prostokąty, kwadraty, trójkąty, oraz powiększa i pomniejsza figury na sieci kwadratowej.

EDUKACJA MUZYCZNA

·         Potrafi akompaniować do piosenek i zabaw za pomocą efektów akustycznych i instrumentów perkusyjnych.

·         Gra na dzwonkach.

·         Śpiewa piosenki indywidualnie i zbiorowo.

·         Improwizuje melodie do krótkich tekstów.

·         Swobodnie interpretuje ruchem tematy rytmiczne.

EDUKACJA TECHNICZNA

·         Właściwie organizuje własne działania.

·         Ustala kolejność czynności.

·         Wybiera najwłaściwszy sposób realizacji zadania.

·         Umie dobrać narzędzia, przybory i materiały.

EDUKACJA RUCHOWA l ZDROWOTNA

·         Jest sprawny ruchowo.

·         Chętnie współdziała w grach i zabawach zespołowych.

·         Jest zdyscyplinowany, systematyczny, wytrwały, w pokonywaniu trudności.

·         Przestrzega ładu i porządku oraz zasad gry.

·         Umie dokonać samooceny własnej pracy.

·         Troszczy się o zdrowie czystość, higienę i bezpieczeństwo swoje i innych.

·         Przestrzega norm postępowania jako uczeń i kolega.

STANDARDY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH UCZNIA KLASY III

EDUKACJA POLONISTYCZNA

·         Czyta poprawnie, płynnie i wyraziście. Czyta po cichu ze zrozumieniem.

·         Pracuje z tekstem, umie wykazać postacie główne, drugorzędne, dokonać oceny postępowania bohaterów, ustalić kolejność zdarzeń, opowiedzieć treść.

·         Wypowiada się w rozwiniętej, uporządkowanej formie.

·         Układa swobodne, spójne wypowiedzi i wielozdaniowe opowiadania twórcze na podstawie własnych obserwacji, przeżyć, treści słuchanych, czytanej literatury oraz aktualnych wydarzeń.

·         Pisze swobodne teksty, opowiadania, opisy, listy, życzenia, zawiadomienia, adresy z uwzględnieniem ich cech charakterystycznych, zachowując poznane zasady gramatyczne, ortograficzne i interpunkcyjne.

·         Pisze w zeszycie w jedną linię płynnie i czytelnie z zachowaniem prawidłowego kształtu liter, proporcji oraz właściwego ich łączenia w wyrazach.

EDUKACJA MATEMATYCZNA

·         Zna dziesiątkowy system pozycyjny.

·         Rozumie i stosuje własności czterech działań arytmetycznych i związków między nimi.

·         Pamięciowo dodaje dowolne liczby w zakresie 100.

·         Biegle mnoży i dzieli w zakresie 100.

·         Rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne zawarte w zadaniach z treścią.

·         Stosuje algorytmy pisemnego dodawania i odejmowania oraz mnożenia i dzielenia przez liczbę jednocyfrową.

·         Dokonuje obliczeń dotyczących mierzenia długości, ważenia, płacenia, zegara i kalendarza.

·         Oblicza długość linii łamanych, obwody prostokątów i trójkątów.

EDUKACJA ŚRODOWISKOWA

·         Obserwuje otaczającą rzeczywistość, dostrzegając zmiany w niej zachodzące oraz związki przyczynowo-skutkowe.

·         Bada otaczającą rzeczywistość przyrodniczą i społeczną, przeprowadzając różnorodne doświadczenia i badania.

·         Postrzega całościowo i kontekstowo sytuacje, zjawiska przyrodnicze, społeczne, odkrywając funkcjonujące w nich prawa i zależności.

·         Rozumie swoje role i przestrzega norm postępowania jako członek różnych społeczności.

·         Wykazuje poczucie tożsamości kulturowej, narodowej, historycznej.

EDUKACJA MUZYCZNA

·         Śpiewa piosenki jednogłosowe.

·         Gra ze słuchu i częściowo z nut na instrumentach perkusyjnych niemelodycznych i melodycznych.

·         Odczytuje proste melodie oraz zapisy rytmiczne.

·         Interpretuje ruchem tematy rytmiczne, piosenki i utwory instrumentalne.

·         Określa charakter i nastrój słuchanych utworów oraz ich budowę.

·         Rozpoznaje barwy czterech rodzajów głosów ludzkich, brzmienie instrumentów, wysokość i długość trwania, barwę i dynamikę dźwięków.

EDUKACJA PLASTYCZNA I TECHNICZNA

·         Korzystając z różnych technik plastycznych i materiałów przedstawia i wyraża w pracach plastycznych własne przeżycia i marzenia, otaczającą rzeczywistość przyrodniczą i społeczną, świat fantazji uwzględniając wielkość, proporcję, barwę, walor, układ faktur i sytuacje przestrzenne.

·         Projektuje i wykonuje płaskie i przestrzenne formy użytkowe uwzględniając zasady kompozycji otwartej i zamkniętej, rytmicznej i symetrycznej.

·         Określa dziedziny sztuk plastycznych, specjalności zawodowe oraz czynności i narzędzi, działy sztuki.

·         Dobiera odpowiednie narzędzia, przybory i materiały do wykonywanego zadania.

·         Planuje kolejność podejmowanych działań.

EDUKACJA RUCHOWA I ZDROWOTNA

·         Posiada podstawowy zasób umiejętności ruchowych indywidualnych i zespołowych.

·         Dba 0o zdrowie, higienę osobistą oraz porządek i czystość otoczenia.

·         Zachowuje obowiązujące zasady i reguły uczestnicząc w różnych formach dziecięcej aktywności oraz ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin