STANDARDY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH UCZNIA KLASY I
EDUKACJA POLONISTYCZNA
· Czyta poprawnie głośno i cicho proste teksty.
· Recytuje wiersze z pamięci.
· Wypowiada się na dany temat w formie prostych zdań.
· Samodzielnie pisze wyrazy i proste zdania.
· Dzieli wyrazy na głoski, litery, sylaby.
· Rozpoznaje rzeczowniki i czasowniki.
· Układa zdania z rozsypanki wyrazowej
EDUKACJA MATEMATYCZNA
· Zna pojęcie liczby naturalnej jej zapisy do 100.
· Rozumie pojęcie dodawania i odejmowania i ich wzajemny związek.
· Umie sprawnie dodawać i odejmować w zakresie 100.
· Potrafi rozwiązywać i układać proste zadania tekstowe.
· Umie mierzyć odcinki, liczyć pieniądze.
· Zna dni tygodnia.
EDUKACJA ŚRODOWISKOWA
· Zna szkołę i podstawowe czynności wykonywane przez osoby w niej pracujące.
· Umie bezpiecznie zachowywać się na drodze i na przejściach dla pieszych.
· Zna strukturę rodziny.
· Zna urządzenia techniczne używane w domu i zasady bezpiecznego ich użytkowania.
· Dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w różnych porach roku.
· Ma właściwy stosunek do zwierząt.
· Zna nazwę swojej miejscowości, adres zamieszkania.
EDUKACJA MUZYCZNA
· Rozpoznaje głosy z otoczenia, głosy ludzkie: sopran i bas.
· Śpiewa piosenki w skali przewidzianej dla ucznia klasy I.
· Akompaniuje do piosenek i zabaw ruchowych.
· Rozpoznaje brzmienie podstawowych instrumentów muzycznych.
EDUKACJA PLASTYCZNA I TECHNICZNA
· Potrafi przedstawić zjawiska otaczającego świata.
· Projektuje, wykonuje płaskie i przestrzenne formy użytkowe pod kierunkiem nauczyciela.
· Wie, czym zajmuje się malarz, rzeźbiarz, architekt.
· Pracuje zgodnie z zasadami bhp.
· Rozróżnia i określa podstawowe właściwości materiałów.
· Poprawnie posługuje się różnymi narzędziami.
· Wie, jaki zawód wykonują jego rodzice.
· Zna zasady bezpiecznej obsługi podstawowych urządzeń gospodarstwa domowego.
EDUKACJA RUCHOWA I ZDROWOTNA
· Współdziała w grach i zabawach zespołowych.
· Jest systematyczny, wytrwały, w pokonywaniu trudności.
· Przestrzega ładu i porządku oraz zasad gry.
· Umie dokonać samooceny własnej pracy.
· Troszczy się o zdrowie czystość, higienę i bezpieczeństwo swoje i innych.
· Przestrzega norm postępowania jako uczeń i kolega.
STANDARDY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH UCZNIA KLASY II
· Układa wielozdaniowe wypowiedzi.
· Trafnie i poprawnie formułuje pytania i odpowiedzi, zdania rozkazujące i wykrzyknikowe.
· Rozumie słuchany i czytany tekst.
· Pisze czytelnie, płynnie wyrazy i zdania.
· Pisze poprawnie z pamięci i ze słuchu zdania i krótkie teksty z trudnościami ortograficznymi (wyrazy z ą, ę, ó, rz, ch, h, "nie" z przymiotnikami i czasownikami).
· Pisze zdania opisujące przedmioty, krótkie listy, życzenia, adresuje list.
· Słownie i cyfrowo zapisuje liczby w zakresie 1000.
· Porównuje i porządkuje liczby dwu i trzycyfrowe.
· Biegle dodaje i odejmuje w zakresie 100.
· Mnoży i dzieli liczby w zakresie 30.
· Rozwiązuje proste zadania tekstowe.
· Potrafi dokonać prostych obliczeń kalendarzowych, pieniężnych, wagowych, długości, czasu, zegarowych.
· Zna pory dnia i roku, nazwy miesięcy, budowę roślin i warunki ich życia.
· Przeprowadza proste doświadczenia, obserwacje, pomiary i wyciąga trafne wnioski.
· Zna i stosuje zasady poruszania się po drodze.
· Prowadzi obserwację pogody i zapisuje jej elementy w formie obrazkowej.
EDUKACJA PLASTYCZNA
· Przedstawia w swych pracach zjawiska, wydarzenia uwzględniając ruch postaci, nastrój.
· W pracach uwzględnia kształt, barwę, wielkość, proporcje, układ, fakturę, sytuacje przestrzenne.
· Właściwie dobiera techniki plastyczne i materiały.
· Rysuje odcinki, linie proste, prostopadłe, równoległe, prostokąty, kwadraty, trójkąty, oraz powiększa i pomniejsza figury na sieci kwadratowej.
· Potrafi akompaniować do piosenek i zabaw za pomocą efektów akustycznych i instrumentów perkusyjnych.
· Gra na dzwonkach.
· Śpiewa piosenki indywidualnie i zbiorowo.
· Improwizuje melodie do krótkich tekstów.
· Swobodnie interpretuje ruchem tematy rytmiczne.
EDUKACJA TECHNICZNA
· Właściwie organizuje własne działania.
· Ustala kolejność czynności.
· Wybiera najwłaściwszy sposób realizacji zadania.
· Umie dobrać narzędzia, przybory i materiały.
EDUKACJA RUCHOWA l ZDROWOTNA
· Jest sprawny ruchowo.
· Chętnie współdziała w grach i zabawach zespołowych.
· Jest zdyscyplinowany, systematyczny, wytrwały, w pokonywaniu trudności.
STANDARDY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH UCZNIA KLASY III
· Czyta poprawnie, płynnie i wyraziście. Czyta po cichu ze zrozumieniem.
· Pracuje z tekstem, umie wykazać postacie główne, drugorzędne, dokonać oceny postępowania bohaterów, ustalić kolejność zdarzeń, opowiedzieć treść.
· Wypowiada się w rozwiniętej, uporządkowanej formie.
· Układa swobodne, spójne wypowiedzi i wielozdaniowe opowiadania twórcze na podstawie własnych obserwacji, przeżyć, treści słuchanych, czytanej literatury oraz aktualnych wydarzeń.
· Pisze swobodne teksty, opowiadania, opisy, listy, życzenia, zawiadomienia, adresy z uwzględnieniem ich cech charakterystycznych, zachowując poznane zasady gramatyczne, ortograficzne i interpunkcyjne.
· Pisze w zeszycie w jedną linię płynnie i czytelnie z zachowaniem prawidłowego kształtu liter, proporcji oraz właściwego ich łączenia w wyrazach.
· Zna dziesiątkowy system pozycyjny.
· Rozumie i stosuje własności czterech działań arytmetycznych i związków między nimi.
· Pamięciowo dodaje dowolne liczby w zakresie 100.
· Biegle mnoży i dzieli w zakresie 100.
· Rozwiązuje problemy teoretyczne i praktyczne zawarte w zadaniach z treścią.
· Stosuje algorytmy pisemnego dodawania i odejmowania oraz mnożenia i dzielenia przez liczbę jednocyfrową.
· Dokonuje obliczeń dotyczących mierzenia długości, ważenia, płacenia, zegara i kalendarza.
· Oblicza długość linii łamanych, obwody prostokątów i trójkątów.
· Obserwuje otaczającą rzeczywistość, dostrzegając zmiany w niej zachodzące oraz związki przyczynowo-skutkowe.
· Bada otaczającą rzeczywistość przyrodniczą i społeczną, przeprowadzając różnorodne doświadczenia i badania.
· Postrzega całościowo i kontekstowo sytuacje, zjawiska przyrodnicze, społeczne, odkrywając funkcjonujące w nich prawa i zależności.
· Rozumie swoje role i przestrzega norm postępowania jako członek różnych społeczności.
· Wykazuje poczucie tożsamości kulturowej, narodowej, historycznej.
· Śpiewa piosenki jednogłosowe.
· Gra ze słuchu i częściowo z nut na instrumentach perkusyjnych niemelodycznych i melodycznych.
· Odczytuje proste melodie oraz zapisy rytmiczne.
· Interpretuje ruchem tematy rytmiczne, piosenki i utwory instrumentalne.
· Określa charakter i nastrój słuchanych utworów oraz ich budowę.
· Rozpoznaje barwy czterech rodzajów głosów ludzkich, brzmienie instrumentów, wysokość i długość trwania, barwę i dynamikę dźwięków.
· Korzystając z różnych technik plastycznych i materiałów przedstawia i wyraża w pracach plastycznych własne przeżycia i marzenia, otaczającą rzeczywistość przyrodniczą i społeczną, świat fantazji uwzględniając wielkość, proporcję, barwę, walor, układ faktur i sytuacje przestrzenne.
· Projektuje i wykonuje płaskie i przestrzenne formy użytkowe uwzględniając zasady kompozycji otwartej i zamkniętej, rytmicznej i symetrycznej.
· Określa dziedziny sztuk plastycznych, specjalności zawodowe oraz czynności i narzędzi, działy sztuki.
· Dobiera odpowiednie narzędzia, przybory i materiały do wykonywanego zadania.
· Planuje kolejność podejmowanych działań.
· Posiada podstawowy zasób umiejętności ruchowych indywidualnych i zespołowych.
· Dba 0o zdrowie, higienę osobistą oraz porządek i czystość otoczenia.
· Zachowuje obowiązujące zasady i reguły uczestnicząc w różnych formach dziecięcej aktywności oraz ...
paolka_pl