INF_OCENA.doc

(38 KB) Pobierz

INFORMATYKA

Zna i sprawnie posługuje się myszką i klawiaturą. Osiąga bardzo dobre efekty podczas realizacji zadań z komputerem. Doskonale posługuje się komputerem, samodzielnie pokonuje trudności. Bardzo efektywnie komunikuje się z komputerem w środowisku Windows operuje bogatym słownictwem z zakresu informatyki. Doskonale radzi sobie, posługując się poznanym edytorem grafiki. Doskonale posługuje się poznanym edytorem tekstu. Doskonale radzi sobie z wyszukiwaniem i wyborem informacji z różnych źródeł. Osiąga dobre efekty podczas realizacji zadań z komputerem. Dobrze posługuje się komputerem, ma problemy z samodzielnym pokonywaniem trudności. Komunikuje się z komputerem w środowisku Windows zgodnie z poleceniami. Prawidłowo posługuje się poznanym słownictwem z zakresu informatyki. Dobrze radzi sobie, posługując się poznanym edytorem grafiki. Dobrze posługuje się poznanym edytorem tekstu. Potrafi wyszukać potrzebne informacje we wskazanym miejscu. Na ogół ma trudności podczas realizacji zadań z komputerem. Ma trudności w posługiwaniu się komputerem. Z trudnością komunikuje się z komputerem w środowisku Windows. Posiada ubogie słownictwo z zakresu informatyki. Posługuje się poznanym edytorem grafiki w niewielkim zakresie. Na ogół ma kłopoty w samodzielnym posługiwaniu się poznanym edytorem tekstu. Rzadko potrafi wskazać informacje wymagane do rozwiązania zadania. Organizuje stanowisko pracy z komputerem zgodnie z zasadami bhp. Zachowuje się zawsze zgodnie z regulaminem szkolnej pracowni komputerowej. Zazwyczaj organizuje stanowisko pracy z komputerem zgodnie z zasadami bhp. Nie zawsze przestrzega regulaminu szkolnej pracowni komputerowej. Ma problemy z właściwą organizacją stanowiska pracy z komputerem. Rzadko przestrzega regulaminu szkolnej pracowni komputerowej. Doskonale posługuje się podstawowym zestawem komputerowym. Wymienia i omawia przeznaczenie elementów podstawowego zestawu komputerowego. Bezbłędnie określa funkcje poznanych urządzeń współpracujących z komputerem. Doskonale posługuje się poznanymi urządzeniami współpracującymi z komputerem. Obszernie określa zastosowania komputera i wynikające z tego korzyści. Dobrze posługuje się komputerem, ma problemy z samodzielnym pokonywaniem trudności. Nazywa elementy podstawowego zestawu komputerowego. Określa funkcje podstawowych urządzeń współpracujących z komputerem. Dobrze posługuje się poznanymi urządzeniami współpracującymi z komputerem. Potrafi określić zastosowanie komputera w szkole. Ma trudności w posługiwaniu się komputerem. Wskazuje podstawowe elementy zestawu komputerowego. Potrafi wymienić tylko nieliczne urządzenia współpracujące z komputerem. Słabo posługuje się poznanymi urządzeniami współpracującymi z komputerem. Wymienia niewiele przykładów zastosowania komputera w szkole. Bardzo efektywnie komunikuje się z komputerem w środowisku Windows. Operuje bogatym słownictwem z zakresu informatyki. Komunikuje się z komputerem w środowisku Windows zgodnie z poleceniami. Prawidłowo posługuje się poznanym słownictwem z zakresu informatyki. Z trudnością komunikuje się z komputerem w środowisku Windows. Posiada ubogie słownictwo z zakresu informatyki. Doskonale posługuje się poznanym edytorem grafiki. Tworzy rysunki, dokonując samodzielnie wyboru odpowiednich narzędzi. Sprawnie wprowadza poprawki w rysunku. Modyfikuje rysunek, efektywnie dobierając operacje na jego fragmentach. Zgodnie z poleceniami umieszcza napis w obszarze rysunku. Tworzy własne, pomysłowe i ciekawe kolorystycznie, kompozycje graficzne. Dobrze posługuje się poznanym edytorem grafiki. Tworzy rysunki, korzystając z narzędzi zgodnie z poleceniami. Nie zawsze potrafi wprowadzić poprawki w rysunku. Wykonuje operacje na fragmentach rysunku zgodnie ze wzorem i poleceniami. Podczas umieszczania napisu w obszarze rysunku popełnia nieliczne pomyłki. Tworzy interesujące kompozycje graficzne, wymaga jednak określenia tematu. Posługuje się poznanym edytorem grafiki w niewielkim zakresie. Rysuje tylko proste elementy graficzne wskazanymi narzędziami. Rzadko potrafi samodzielnie wprowadzić poprawki w rysunku. Ma kłopoty z wykonaniem operacji na fragmentach rysunku. Wymaga pomocy podczas umieszczania napisu w obszarze rysunku. Dokonuje prób tworzenia kompozycji graficznych. Doskonale posługuje się poznanym edytorem tekstu. Sprawnie wpisuje tekst z klawiatury i koryguje ewentualne błędy. Świetnie radzi sobie z modyfikowaniem dokumentu tekstowego. Redaguje teksty na zadany temat. Formatuje teksty, dostosowując je do formy dokumentów. Dobrze posługuje się poznanym edytorem tekstu. Podczas wpisywania tekstu popełnia nieliczne błędy i nie zawsze je koryguje. Dobrze radzi sobie z modyfikowaniem dokumentu tekstowego. Redaguje kilkuzdaniową wypowiedź. Formatuje teksty zgodnie z poleceniami lub wzorem. Na ogół ma kłopoty z samodzielnym posługiwaniem się poznanym edytorem tekstu. Podczas wpisywania tekstu popełnia liczne błędy i nie koryguje ich. Nie ma utrwalonych umiejętności modyfikowania dokumentu tekstowego. Redaguje proste wypowiedzi jednozdaniowe. Podczas formatowania tekstu wymaga pomocy nauczyciela. Wykorzystuje gry i zabawy edukacyjne do zdobywania i utrwalania wiadomości. Doskonale radzi sobie z wyszukiwaniem i wyborem informacji z różnych źródeł. Tworzy własne, różne formy wypowiedzi, wykorzystując zgromadzone informacje. Wykorzystuje gry i zabawy edukacyjne do wykonania zadań. Potrafi wyszukać potrzebne informacje we wskazanym miejscu. Tworzy kilkuzdaniową wypowiedź, wykorzystując zgromadzone informacje. Nie zawsze potrafi wykorzystać gry i zabawy edukacyjne do wykonania zadań. Rzadko potrafi wskazać informacje wymagane do rozwiązania zadania. Wymaga pomocy podczas opracowywania nawet krótkiej wypowiedzi. Sprawnie przegląda strony internetowe z różnych dziedzin. Umiejętnie wyszukuje różnymi metodami informacje na stronach sprawnie wysyła, odbiera i odczytuje pocztę elektroniczną. Przegląda strony internetowe o podanych adresach. Otwiera wyszukiwarkę internetową i posługuje się nią według wskazówek. Dobrze radzi sobie z wysyłaniem, odbieraniem i odczytywaniem poczty elektronicznej. Otwiera wskazaną przez nauczyciela stronę internetową. Czasem udaje mu się na stronach potrafi wyszukać informacje na zadany temat. Wymaga pomocy podczas wysyłania i odbierania poczty elektronicznej.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin