Gra dydaktyczna.doc

(172 KB) Pobierz
Powiedz ile kółek znajduje

Powiedz ile kółek znajduje

się nad, a ile pod wodą?

Powiedz jakie figury znajdują

się w zielonej pętli?

Sprawdź czy każdy żołądź dostanie czapeczkę?

Nazwij przedmioty, które

występują tylko jeden raz.

Wymień wszystkie liczby

mniejsze od 10.

Wymień wszystkie liczby większe od 6.

Oblicz sumy liczb:

 

 

           

             

                 oraz

 

            

Podaj wartość odjemnej,

odjemnika i różnicy.

Suma dwóch liczb jest równa 9.

Jakie to mogą być liczby?           ( wymień dwie pary liczb).   

 

________________________

 

Spośród poniższych liczb wymień parzyste:

 



W zawodach sportowych brało udział 12 dzieci.

Ilu było chłopców, jeśli dziewczynek było 6?

______________________

 

Policz wszystkie kwadraty.





Zuzia miała 7 wstążek, a Natalka o 3 więcej. Ile wstążek miała Natalka?



 

 

 

________________________

 

Znajdź pary liczb, których suma da 10.

 



Franek dostał od taty 16 zł. Na farby wydał 5 zł. Ile pozostało mu na kino?

 

 

________________________

 

Odczytaj godzinę:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Amadeusz miał 12 flamastrów, a Filip o 4 mniej. Ile flamastrów miał Filip?

Odszukaj wynik odejmowania.

 

W sadzie rośnie 45 jabłoni i 3 razy mniej grusz. Ile grusz rośnie w sadzie?











Za 6 filiżanek zapłacono 24 zł. Ile kosztowała jedna filiżanka?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Reguły gry

 

 

Ilość graczy:  2 - 4

Wiek: 6+











Opis planszy: 4 bazy ( w czterech kolorach) 











                        4 domki ( w czterech kolorach) 

 

Cel gry:  Gra polega na przeprowadzeniu wszystkich swoich pionków z bazy do domku.

 

Rozgrywka:

Przed rozpoczęciem gry wszystkie pionki należy ustawić w odpowiedniej dla danego koloru bazie. Zawodnicy kolejno rzucają kostką. Osoba, która wyrzuci największą liczbę oczek, rozpoczyna grę. Aby wystawić pionek z bazy na pole startowe, należy wyrzucić kostką „1” lub „6”( w trakcie jednej kolejki można rzucać kostką trzykrotnie). Obowiązuje ruch zgodny z ruchem wskazówek zegara. Jeśli w trakcie rozgrywki zawodnik wyrzuci „6” przysługuje mu dodatkowy ruch, który może wykonać dowolnym pionkiem stojącym na planszy.

 





Pola specjalne 

 

Gracz, który stanie na polu specjalnym, bierze jedną z kart i wykonuje zapisane na niej polecenie. Prawidłowe wykonanie zadania umożliwia dalszą grę, błędne powoduje stratę jednej kolejki. Wykorzystane karty odkładane są na bok, po potasowaniu mogą być ponownie używane.

 

Uwaga!

*Za każdym razem, gdy zawodnik w trakcie gry wyrzuci „1” lub „6”, a w bazie znajdują się jeszcze jego pionki – może wystawić pionek na plansze.

*Nie wolno wyprzedzać na planszy własnych pionków.

*Aby wprowadzić pionek do domku trzeba wyrzucić dokładnie tyle oczek ile potrzeba by zająć w nim wolne miejsce.

Koniec gry:

Wygrywa zawodnik, który jako pierwszy wprowadzi wszystkie pionki do swojego domku.

 

 

Życzymy przyjemnej gry


 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin