Raport_Autorespondery.pdf
(
435 KB
)
Pobierz
Raport_Autorespondery_20090519_4
lechnowak.wordpress.com
Porównanie wielokrotnych
autoresponderów
Dlaczego warto
korzystać z
wielokrotnych
autoresponderów?
Automatyzacja komunikacji emailowej
Na przestrzeni lat powstało wiele narzędzi do masowego wysyłania
wiadomości email głównie z myślą o wysyłaniu newsletterów.
W ostatnich latach jednak furorę robią systemy obsługi list wysyłkowych –
wielokrotne autorespondery.
Zawartość
Zastosowania
autoresponderów
Budowanie listy klientów 2
Wysyłanie na zamówienie 3
Newsletter 3
Wysyłanie serii wiadomości 3
Badanie rynku 4
Segmentacja rynku 4
Automatyzacja przypomnień 4
Gdy zaczynałem przygodę z pierwszym wielokrotnym autoresponderem -
myślałem, ot kolejne narzędzie do wysyłania newslettera. To co odkryłem
już po pół roku pracy z nimi - przekroczyło zupełnie moje oczekiwania.
Zastosowania autoresponderów są bardzo szerokie, a ich wykorzystanie w
codziennej pracy może zautomatyzować wiele czynności, nie tylko
związanych z tworzeniem listy potencjalnych klientów.
Co porównywałem?
Swoją przygodę z autoresponderami zaczynałem jak wiele osób od
darmowego FreeBota (www.freebot.pl), którego później zamieniłem na
wersję ImpleBot (www.implebot.pl). W kolejnych miesiącach używałem
też FUMPa (Follow Up Mailing List Processor - www.fump.pl). Ponieważ
instalowałem, bądź konfigurowałem te narzędzia nie tylko dla siebie - lecz
także dla innych użytkowników - miałem okazję spojrzeć na nie z wielu
stron i pod kątem różnych zastosowań.
Porównanie
autoresponderów
FreeBot
5
ImpleBot
7
FUMP
9
lechnowak.wordpress.com
2
Wybór narzędzia – to ważna decyzja
W swojej pracy korzystam z
autoresponderów i konfiguruję je
dla klientów. Sam osobiście miałem
już problemy z przenoszeniem się z
jednego autorespondera do innego.
tylko do FUMPa. Można w nim
wyłączyć wysyłanie wiadomości z
prośbą o potwierdzenie chęci
udziału w liście do subskrybentów.
W przeciwieństwie do usług takich
jak FreeBot, ImpleBot czy
GetResponse - FUMP jest aplikacją
instalowaną na serwerze, dzięki
temu restrykcje związane z ręcznym
dodawaniem subskrybentów są
mniejsze.
Przenoszenie różnych list, filtrów i
wiadomości między jedną a drugą
usługą jest bardzo czasochłonne i
może doprowadzić nawet do utraty
subskrybentów. Osobiście udało mi
się przenieść listę bez problemów
W konfigurowanie autorespondera trzeba włożyć wiele wysiłku.
Napisałem ten raport aby pomóc w świadomym wyborze właściwego rozwiązania.
Zastosowania
autoresponderów
Budowanie listy kontaktów
Częstym zastosowaniem autorespondera jest budowanie za jego pomocą listy
kontaktów (specjalnie nie używam stwierdzania potencjalnych klientów - bo
wcale tak być nie musi, często dzięki rozbudowanej liście kontaktów
nawiązujemy partnerskie relacje z wieloma osobami).
Wielokrotne autorespondery
zrodziły się z potrzeby
automatyzacji newslettera.
W praktyce wykorzystywałem
wielokrotne autorespondery w
7-iu głównych obszarach:
Aby umożliwić osobom odwiedzającym naszą stronę możliwość zapisania się
na listę umieszczamy na niej prosty formularz rejestracyjny. Formularze takie
można z reguły wygenerować automatycznie za pomocą narzędzi
administracyjnych udostępnianych w ramach każdego autorespondera.
·
Budowanie listy klientów
Oczywiście prawdopodobieństwo, że ktoś się zapisze na naszą listę - tylko
dlatego, że mu się spodoba nasz serwis internetowy - jest niewielkie. Z reguły
oferujemy użytkownikom otrzymanie jakiegoś wyjątkowego raportu lub
poradnika dostępnego po zapisaniu się na listę. Dostęp do takiego poradnika
lub nawet sam poradnik jest przekazywany subskrybentowi w pierwszej
wiadomości wysyłanej przez autoresponder.
·
Obsługa automatycznego
wysyłania "czegoś" na
zamówienie
Newsletter
·
Wysyłanie serii emaili
·
Ponieważ jednak głównym celem budowania listy - jest możliwość
skontaktowania się z osobami zainteresowanymi tematyką, którą się
zajmujemy - powinniśmy pamiętać o zagwarantowaniu sobie prawa do tego
kontaktu w naszej polityce prywatności i jawnie informować o tym, że
będziemy się kontaktować. Polityka prywatności powinna być każdorazowo
akceptowana przy rejestracji nowego subskrybenta.
Badanie rynku
·
Segmentacja rynku
·
Automatyzacja
przypomnień
·
lechnowak.wordpress.com
3
Obsługa automatycznego
wysyłania "czegoś" na zamówienie
Najbardziej typową sytuację wysyłania czegoś na zamówienie (za darmo
- bez opłaty) opisałem już powyżej. Autorespondery mogą być jednak
wykorzystywane wręcz jako systemy automatycznej realizacji zamówień,
zwłaszcza w sytuacji gdy produkt, który sprzedajemy (lub oferujemy za
darmo, np. w celu budowania własnej marki) jest produktem
informacyjnym (ebook, dostęp do szkolenia on-line, szablony
dokumentów czy stron internetowych itp.).
W przypadku sprzedaży, jeżeli zakładamy ręczną obsługę płatności,
praktycznie możemy wykorzystać każdy autoresponder od razu. Po
zweryfikowaniu płatności dokonanej przez klienta - po prostu dodajemy
ręcznie jego email do odpowiedniej listy - która wysyła zamówiony
produkt informacyjny.
Aby uniknąć ręcznego dodawania subskrybentów do listy musimy
zintegrować wybrany system płatniczy z naszym autoresponderem.
Integracja taka wymaga trochę wiedzy technicznej ale nie jest bardzo
skomplikowana.
Same autorespondery udostępniają możliwość dodawania nowych
subskrybentów przez wywołanie POST lub GET. Z drugiej strony systemy
płatności on-line po dokonaniu płatności przekierowują klienta na
określony przez nas adres internetowy, który właśnie może być takim
wywołaniem http - dodającym klienta do listy.
Newsletter
Wysyłanie serii
wiadomości - przykład
Jedną z powszechnie wykorzystywanych metod do podtrzymywania
kontaktu z klientem jest wysyłanie newslettera. Robią to zarówno firmy,
których biznes opiera się na Internecie jak i te które z Internetem nie
mają wiele wspólnego. Celem wiadomości wysyłanych przez newsletter
jest najczęściej przekazanie klientom (subskrybentom) nowych
informacji o produkcie lub jakiejś promocji. Wielokrotne autorespondery
- są tak naprawdę rozbudowanymi systemami do wysyłania
newsletterów, wzbogaconymi o kilka funkcjonalności.
Załóżmy, że subskrybentom listy
wysyłamy porady z dziedziny, w
której jesteśmy ekspertami.
Jeżeli udzielamy porad, których
treść nie jest związana z
bieżącymi wydarzeniami
(informacje nie ulegające
przedawnieniu) - warto
dodawać je jako kolejne
wiadomości do autorespondera.
Dzięki temu, każdy nowo-
zapisany subskrybent otrzyma
wszystkie nasze porady, a nie
tylko porady które utworzyliśmy
od momentu w którym się
zapisał.
Tworzymy w ten sposób serię
porad, które...
same wysyłają się do
subskrybentów.
Wysyłanie serii wiadomości
Oprócz wysyłania subskrybentowi pojedynczej "rzeczy" na zamówienie,
autorespondery najczęściej wykorzystywane są do wysyłania wielu
wiadomości, jedna po drugiej w określonych odstępach czasu od momentu
zapisania subskrybenta na listę. Bardzo łatwo zrealizować w ten sposób
szkolenie, którego poszczególne lekcje wysyłamy do subskrybenta np. co
tydzień.
Możemy też wykorzystać tę funkcję autorespondera do podtrzymywania
kontaktu z klientem - podobnie jak to jest w przypadku newslettera. W tym
zakresie autorespondery mają jednak znaczącą przewagę nad systemami
służącymi tylko do wysyłania newsletterów, ponieważ mogą wysyłać
newsletter "za nas" automatycznie.
lechnowak.wordpress.com
4
Narzędzie
do śledzenia kliknięć
w wiadomościach
Autorespondery mają
wbudowane narzędzia do
śledzenia kliknięć użytkowników
na linkach w wiadomościach.
Wykorzystywany jest tu prosty
mechanizm polegający na
umieszczeniu w wiadomości
Badanie rynku
specjalnego odnośnika do
Redagując różne wiadomości do klientów pragniemy wiedzieć jak bardzo
skuteczne są informacje, które w nich przekazujemy. Piszemy coś o naszym
produkcie i chcielibyśmy odkryć dla ilu osób informacja, którą przekazaliśmy w
mailu była na tyle wartościowa, że zainteresowali się nim i kliknęli na linku
"czytaj więcej...".
narzędzia śledzącego
skuteczności linków w
autoresponderze.
Użytkownik klikając taki link
Segmentacja rynku
powoduje zarejestrowanie
Bardzo często jest tak, że na liście subskrybentów mamy zapisane osoby,
które trafiły na nią w wyniku wielu różnych działań marketingowych. Efektem
takiego postępowania jest posiadanie bardzo dużej listy subskrybentów
zainteresowanych różnymi tematami.
informacji o kliknięciu i zaraz
potem przekierowywany jest na
treść, którą chciał zobaczyć.
Jeżeli przez dłuższy czas będziemy wysyłali do wszystkich użytkowników
wiadomość dotyczącą jednego wybranego tematu - istnieje spore ryzyko, że
wszyscy, którzy nie są zainteresowani wybranym tematem - po prostu wypiszą
się z listy, a my stracimy kontakt do nich. Jeżeli planujemy wysyłkę większej
liczby wiadomości skupiających się wokół wybranego tematu - warto po
prostu poprosić subskrybentów zainteresowanych danym tematem o
kliknięcie odpowiedniego linka, który zapisze ich na osobą listę.
Automatyzacja przypomnień
Oprócz typowych, opisanych powyżej, sposobów wykorzystania
autorespondery można zaprząc je również do automatyzacji naszego
codziennego życia. Autorespondery mogą same przypominać klientom o
płatnościach, a pracownikom o czynnościach które mają cyklicznie
wykonywać. Ja sam osobiście, prowadząc różne projekty informatyczne
wykorzystuję autorespondery do przypominania pracownikom o raportach
czy wręcz zlecaniu testowania systemów, za które jestem odpowiedzialny.
lechnowak.wordpress.com
5
Porównanie możliwości
wybranych autoresponderów
Najbardziej podstawowym, ale jednocześnie najprostszym wielokrotnym
autoresponderem jest FreeBot. Osoby, które od niego zaczną – mogą
łatwo przenieść się (i swoją listę) do ImpleBota – bo to usługa tej samej
firmy.
ImpleBot dostarcza pełne spektrum możliwości, włącznie z tworzeniem
graficznych wiadomości – ale tylko dla jednej listy wysyłkowej.
FUMP (Follow Up Mail Processor) jest programem, który instalujemy na
naszym serwerze. Jego podstawową przewagą nad FreeBotem i
ImpleBotem jest to, że może obsługiwać wiele list wysyłkowych.
FreeBot
Pola dodatkowe w
formularzu FreeBot
FreeBot – to dobre narzędzie dla wszystkich początkujących. Ma bardzo
podstawową funkcjonalność, ale dzięki temu jest też bardzo prosty w
obsłudze. Jedno konto FreeBota – jest jedna lista wysyłkową powiązaną z
jednym adresem email, z którego wychodzą wszystkie wiadomości.
UWAGA: Pola dodatkowe
(pole1 – pole5) mają tylko po
Zarządzanie listą subskrybentów
255 znaków – nie da się w nich
zbierać np. wypowiedzi
FreeBot (jak większość autoresponderów) ma wbudowany generator
formularzy do pozyskiwania subskrybentów, w którym możemy
wykorzystać pola: email, imię, nazwisko, pole „źródło” i pięć pól
dowolnie definiowanych.
użytkowników, są również
niewystarczające do
przechowywania adresów
To w większości przypadków – zupełnie wystarczający wachlarz
możliwości. Formularzem z taką ilością pól można robić nawet proste
ankiety czy zbierać zamówienia. Niestety nie mamy wpływu na treść
komunikatów o zapisaniu na listę czy wyrejestrowaniu z niej, a po
rejestracji nie możemy wyświetlić żadnej strony z powitaniem (opcja
dostępna dopiero w ImpleBot).
internetowych.
Pole źródło można wykorzystać
do identyfikacji strony, na której
umieszczamy formularz (jako
FreeBot dopuszcza możliwość ręcznego dodawania kontaktów –
subskrybentów, ale uwaga – do każdego dodanego subskrybenta
automatycznie wyśle wiadomość żądającą potwierdzenia chęci
uczestnictwa w danej liście. Dodawanie na listę osób, które wcale nie
chcą otrzymywać od nas maili – jest oczywiście niezgodne z prawem.
Ponadto gdyby usługodawca dopuścił taką możliwość – jego serwery
bardzo szybko dostałyby się na listy spamerów.
pole typu hidden). Dostarczy
nam to informacji o tym, która
strona, jest najbardziej
skuteczna w pozyskiwaniu
subskrybentów na naszą listę.
Jednak ja jako użytkownik serwisu chciałbym mieć możliwość wpływu na
tekst w/w wiadomości – a niestety nie mam (nawet w wersji ImpleBot).
Plik z chomika:
nie__tylko__dla
Inne pliki z tego folderu:
Raport_Autorespondery.pdf
(435 KB)
Rec-2010.01.19-20;35;26.mp3
(18634 KB)
20081201Marzenna.mp3
(1868 KB)
2009 08 08 sesja i konsultacje.mp4
(4196 KB)
audacity-nagrywaj-nastepne-sciezki(1)(1).swf
(5063 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 01.06.2025
Pliki dostępne do 19.01.2025
==HELION-DIAGNOSTYKA
★ FILMY AVI ★
★WIDOKI I PEJZAŻE- PPS★
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin