plan wychowawczy w klasie pierwszej.doc

(66 KB) Pobierz
PLAN WYCHOWAWCZY DLA KLASY PIERWSZEJ NAUCZANIA ZINTEGROWANEGO

 

 

PLAN WYCHOWAWCZY DLA KLASY PIERWSZEJ NAUCZANIA ZINTEGROWANEGO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPRACOWAŁA:              mgr Halina Józefowska

                                          Szkoła Podstawowa nr 2

                                          W Szprotawie

 

 

LP.

ZADANIA OGÓLNE

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

SPOSÓB REALIZACJI

OSIĄGNIĘCIA

EWALUACJA

 

 

 

1.

 

 

 

POZNAJEMY KOLEGÓW (IMIONA I MIEJSCE ZAMIESZKANIA)

Ø      Integracja uczniów w klasie

Ø      Wzajemna pomoc

Ø      Wyzwalanie u dzieci pozytywnych wartości

Ø      Opracowanie regulaminu klasowego

W toku zajęć edukacyjnych.

Udział w imprezach klasowych.

Uczeń:

Ø      Pamięta imiona koleżanek i kolegów

Ø      Potrafi nawiązywać kontakty z rówieśnikami

Ø      Toleruje indywidualne cechy innych

Ø      Zna prawa i obowiązki pierwszoklasisty

Obserwacja.

Rozmowa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STAJEMY SIĘ UCZNIAMI

Ø      Ustalenie obowiązków dyżurnego

Ø      Wdrażanie zasad regulaminu klasowego

Ø      Poszukiwanie pozytywnych wartości i promowanie ich własnym zachowaniem

Ø      Poszanowanie własności wspólnej i troska o własność osobistą

W toku zajęć edukacyjnych.

Pełnienie dyżurów.

Drama.

Uczeń:

Ø      Rozumie potrzebę pełnienia dyżurów w klasie

Ø      Zna i stosuje zasady ujęte w regulaminie klasowym

Ø      Posiada właściwy stosunek do kolegów, nauczycieli i innych pracowników szkoły

Ø      Szanuje sprzęt szkolny i własny. przybory

 

 

 

Obserwacja. Rozmowa. Analiza dokumentacji.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

KULTYWUJEMY I TWORZYMY TRADYCJE ORAZ ZWYCZAJE KLASOWE I SZKOLNE

Ø      Zorganizowanie „Pasowania na ucznia”.

Ø      Integracja klasy – obchody „Dnia Chłopca”

Ø      Wdrażanie do kultywowania polskich zwyczajów ludowych-andrzejki, marzanna, mikołajki.

Ø      Kultywowanie Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy.

Ø      Wdrażanie do kulturalnego spędzania czasu podczas wspólnych zabaw tanecznych i dyskotek.

Ø      Wzmacnianie więzi rodzinnych .poprzez organizowanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka, Dnia Mamy, Taty i Dziecka.

Ø      Integrowanie uczniów z nauczycielami i rodzicami (dorosłych z dziećmi).

Ø      Wdrażanie uczniów do rzetelnej pracy, aktywnego uczestnictwa w życiu klasy, szkoły i miasta.

Ø      Zapoznanie z niektórymi zabytkami i historią Szprotawy i regionu.

Ø      Systematyczne korzystanie z dóbr kultury – wyjścia (wyjazdy) na przedstawienia teatralne, filmy, koncerty. Wdrażanie do kulturalnego zachowania się i przestrzegania zasad bezpieczeństwa. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uroczysty apel.

Dyskoteki i zabawy taneczne.

Przygotowywanie upominków .

Zorganizowanie Wigilii w klasie.

Udział w balu karnawałowym.

 

 

 

 

Zorganizowanie uroczystości.

 

 

 

Apel z okazji Dnia Nauczyciela, Dnia Kobiet, Dnia Dziecka.

Udział w konkursach np. literackich, wiedzy o UE, itp.

Wycieczki: Wrocław, Zielona Góra, Drzonów, Nowa Sól, Ochla, Szprotawa

Uczeń:

Ø      Potrafi przygotować się do różnych uroczystości (nauka wierszy, dekoracje ubiór itp.).

Ø      Ma poczucie przynależności do klasy, szkoły, rodziny, kraju.

Ø      Potrafi się zgodnie bawić.

Ø      Umie współdziałać w grupie.

Ø      Zna polskie zwyczaje świąteczne i ludowe.

  

Analiza dokumentów.

Obserwacja.

Rozmowa.

Plany wycieczek.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE WŁAŚCIWYCH NAWYKÓW HIGIENICZNYCH

Ø      Właściwe rozplanowanie zajęć dydaktycznych.

Ø      Przerwy śródlekcyjne.

Ø      Dostosowanie ławek do wzrostu dzieci i zachowanie właściwej postawy podczas pisania.

Ø      Wyrabianie nawyków czynnego wypoczynku.

Ø      Prawidłowy plan dnia.

Ø      Znaczenie snu.

Ø      Umiejętne korzystanie z telewizji i komputera.

Ø      Higiena osobista, czystość ubrania i ciała, przybory do higieny.

Ø      Racjonalne odżywianie.

Ø      Zależność ubioru od pory roku.

Ø      Wdrażanie do bezpiecznego zachowania się w drodze do szkoły i do domu. Zasady przechodzenia przez jezdnię.

W toku zajęć edukacyjnych.

Scenki dramowe.

Pogadanki z pielęgniarką i policjantem.

Wycieczki.

Uczeń:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin