protokół RN nr2 2012.doc

(45 KB) Pobierz

Jarocin, 21.10.2012r.

Organizacja Harcerska „Rodło”

im. Szarych Szeregów

 

Protokół z posiedzenia Rady Naczelnej OH „Rodło” 02/2012

  1. Zjazd

 

Rada Naczelna ustanawia termin V Zjazdu OH „Rodło” na 25 maja 2013 roku.

 

Rada Naczelna uchwala Regulamin Wyboru Delegatów na V Zjazd OH „Rodło” oraz Listę Delegatów (zał. 1).

 

  1. Postanowienia ogólne

 

W związku ze zmianą umundurowania harcerek i harcerzy Rada Naczelna obliguje wszystkich harcerzy i harcerki do zakupienia nowych mundurów do dnia 30 kwietnia 2013r.

 

  1. Regulaminy

 

Rada Naczelna uchwala jako obowiązujący w Organizacji Harcerskiej „Rodło”:

1)      Regulamin gwiazdek zuchowych (zał. 2).

 

  1. Zmiany

 

1)      Regulamin stopni instruktorskich:

Punkt 3 „Zasad i trybu zdobywania stopni instruktorskich” zmienia brzmienie na:

Zdobycie stopnia instruktorskiego wymaga ułożenia indywidualnej próby na stopień w oparciu o wymagania z Regulaminu. Planowanie i realizację próby na ten stopień wspiera opiekun próby wybrany przez kandydata oraz członkowie Kapituły Stopni i Kursów. Opiekunem próby jest instruktor o tym samym lub wyższym stopniu co zdobywany przez kandydata. Opiekun próby oraz KSIK mają obowiązek przeprowadzić i motywować kandydata od początku do końca przez całą próbę.

 

                            Z „Warunków ukończenia próby na stopień przewodnika” usuwa się sformułowanie:

 

Ukończone 18 lat.

 

2)      Regulamin sprawności zuchowych:

Dodaje się do Regulaminu sprawności zuchowych sprawność grupową Robinson :

 

Sprawność zuchowa Robinson- zespołowa

  1. Byliśmy na kilku wyprawach, w trakcie których poznaliśmy okolice kryjówki (potrafimy

wskazać mrowiska, ciekawe drzewa, tajemnicze miejsca).

  1. Umiemy bezpiecznie posługiwać się ogniem. Rozpaliliśmy ognisko, ugotowaliśmy na

nim potrawę. Wykonaliśmy posiłek z zebranych przez siebie owoców leśnych.

  1. Braliśmy udział w polowaniu, wyprawie po żywność, badaliśmy jakość wody.
  2. Urządziliśmy naszą wyspę, zbudowaliśmy i zagospodarowaliśmy

szałas i zagrodę. Lepiliśmy z gliny, wyplataliśmy koszyki. Zbudowaliśmy najprostszą

kuchnię i zegar słoneczny, kalendarz, prowadziliśmy dziennik.

  1. Zorganizowaliśmy wyprawę w celu poznania wyspy, sporządzenia jej mapy terenu.
  2. Wyruszyliśmy na pomoc Piętaszkowi oraz zorganizowaliśmy święto różnych plemion.

 

3)      Regulamin sprawności harcerskich:

Dodaje się do Regulaminu sprawności harcerskich sprawność Igiełka * :

Igiełka *

        1. Potrafię zacerować dziurę, naprawić drobne uszkodzenia odzieży, przyszyć guzik
        2. Uszyłem przedmiot użytkowy ( np. rękawicę kuchenną, lub przedmiot potrzebny na zbiórkach

( sakiewki itp.)

        1. Potrafię wyszywać jednym prostym ściegiem, wyszyłem na mundurze symbol sprawności.
        2. Ozdobiłem wyszytymi inicjałami lub innym znakiem jakiś przedmiot.

 

4)      Regulamin mundurów, odznak i oznak zuchowych, harcerskich i instruktorskich:

 

Punkt 2 i 3 Regulaminu zmienia brzmienie na:

2.Mundur organizacyjny harcerek i harcerzy.

2.1. Mundur

a) dziewczęta i chłopcy

Bluza mundurowa w kolorze ciemnozielonym, z kołnierzem i naramiennikami ,wpuszczana w spodnie. Z przodu zapinana na całej długości  na guziki metalowe w kolorze szarym z gładkim obrzeżem i lilijką w środku. Bluza ma dwie nakładane kieszenie na wysokości klatki piersiowej z patkami zapinanymi na guziki. Dopuszczalne jest noszenie płaskich guzików na naramiennikach.
Rozcięcie w rękawie - tak długie aby można było zawinąć go powyżej łokcia

Spodnie długie, jednolite dla całej drużyny, ciemne lub w wojskowych kolorach. Spodnie spina pas harcerski.

Zabrania się noszenia spodni dresowych do munduru.

 

2.2. Chusta
Chusta w kształcie trójkąta o bokach 70 x 70 x 100 cm. W kolorze wybranym przez drużynę, spięta suwakiem, noszona pod kołnierzem.
2.3. Nakrycie głowy
Beret typu baskijskiego w kolorze jednolitym dla całej drużyny lub rogatywka w kolorze szarym (dziewczęta) lub khaki (chłopcy). Dopuszcza się możliwość noszenia kapeluszy skautowskich.
2.4. Pas harcerski
Pas skórzany łub parciany, jednolity dla całej drużyny lub zastępu.
2.6. Skarpety i obuwie. Obuwie płaskie, czarne, skórzane lub skóropodobne z cholewką co najmniej do połowy kostki, sznurowane.

Zabrania się noszenia butów na obcasie lub zdobionych metalowymi elementami dekoracyjnymi.

 

3. Umundurowanie lekkie harcerzy i zuchów.

3.1. Podczas zajęć harcerskich dopuszczalne jest noszenie umundurowania lekkiego, pod warunkiem noszenia go przez wszystkich członków drużyny.

3.2. Umundurowanie lekkie jest takie samo zarówno dla harcerzy, jak i dla zuchów.

3.3. Podczas oficjalnych uroczystości i apeli w tym okresie członkowie organizacji są zobowiązani do noszenia tradycyjnego umundurowania.

3.4. Koszulka

Górną część umundurowania letniego stanowi koszulka z krótkim rękawem w kolorze sznura funkcji, z logiem OH „Rodło”. Projekt koszulki i logo zatwierdza Komenda OH „Rodło”.

1.5.            Spodnie

Spodnie długie lub krótkie, jednolite dla całej drużyny. Spodnie spina pas harcerski.

 

Punkt 5.2 Regulaminu zmienia brzmienie na:

5.2. Oznaki stopni harcerskich

Oznakami stopni harcerskich są plakietki o wymiarach 2x6cm o granatowym tle, zawierające:

·         młodzik – biała gwiazdka,

·         samarytanin - dwie białe gwiazdki,

·         ćwik - trzy białe gwiazdki,

·         zwiadowca - trzy białe gwiazdki z żółtym otokiem,

·         traper - trzy białe gwiazdki z żółtym otokiem i zielonym

zygzakiem.

noszone na lewym rękawie 6 cm od wszycia, nad plakietką drużyny (jeżeli drużyna takową posiada).

 

Punkt 7 Regulaminu zmienia brzmienie na:

7.              Oznaki drużyny

Oznaką przynależności do drużyny jest plakietka drużyny noszona na lewym rękawie, 10 cm od jego wszycia, oraz metalowy numer drużyny zamocowany na kołnierzu munduru w jego przedniej części.

 

 

 

 

Czuwaj!

 

pwd. Łukasz Praczyk                            Zuzanna Idczak

Zgłoś jeśli naruszono regulamin