NJWS1_6_Myszka_szuka_sera.pdf

(47 KB) Pobierz
Microsoft Word - 6_Myszka_szuka_sera.doc
Temat 6. Myszka szuka sera
(realizacja tematu w czasie 2 lekcji)
Cele – przewidywane osi Ģ gni ħ cia ucznia:
– posługuje si ħ myszk Ģ komputerow Ģ , reaguj Ģ c na sygnały słowne: prawy, lewy przycisk
myszki
– posługuje si ħ okre Ļ leniami: kursor , klikn Ģę
– zmienia kształt i wielko Ļę okna programu po demonstracji tej czynno Ļ ci przez nauczyciela
– samodzielnie wykonuje ę wiczenia na płycie „Szkoła na miar ħ ”.
ĺ rodki dydaktyczne : podr ħ cznik z ę wiczeniami „Zaj ħ cia komputerowe” s. 14–15, CD
„Szkoła na miar ħ ” (kl. 1 sem. 1); podstawowy zestaw komputerowy, frotki.
Przebieg zaj ħę
1 . Przypomnienie dotychczas wy ę wiczonych umiej ħ tno Ļ ci i poznanych wiadomo Ļ ci.
• Przypomnienie zasad wł Ģ czania i wył Ģ czania komputera oraz sposobu uruchamiania
programów i ko ı czenia pracy z nimi.
• Przypomnienie terminów: pulpit , okno programu , ikony , pasek zada ı , przycisk Start .
2 . Poznanie myszki komputerowej.
• Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela (s.14).
• Oznaczenie frotk Ģ lewej r ħ ki ( ę w. 1).
• Demonstracja myszki komputerowej: wskazywanie lewego i prawego przycisku myszki
komputerowej ( ę w. 2).
Wyja Ļ nienie poj ħę : klikn Ģę , klikn Ģę dwukrotnie .
• Wł Ģ czenie komputerów według poznanych wcze Ļ niej zasad.
• Wprowadzenie poj ħ cia kursor .
3 . Zmiana kształtu i wielko Ļ ci okna programu.
• Przypomnienie, czym jest pulpit, i wskazanie poznanych wcze Ļ niej jego elementów.
• Uruchomienie przez nauczyciela edytora tekstu (np. MS Notatnik).
• Zaprezentowanie sposobu zmiany wielko Ļ ci (u Ň ywanie przycisków w prawej górnej cz ħĻ ci
okna) i kształtu okna (po najechaniu na kraw ħ d Ņ okna).
• Uruchomienie prostego edytora tekstu (np. MS Notatnik) przez dzieci.
• Samodzielna zmiana kształtu i wielko Ļ ci okna programu ( ę w. 3).
• Obserwowanie, co dzieje si ħ z kursorem w ró Ň nych miejscach okna.
• Dorysowanie strzałek zmiany kształtu i wielko Ļ ci okna programu. Wykonanie rysunku
wewn Ģ trz zrzutu okna programu umieszczonego w podr ħ czniku z ę wiczeniami
ę wiczenie grafomotoryczne ( ę w. 4).
4 . Uruchomienie programu z płyty „Szkoła na miar ħ (kl. 1 sem. 1) i samodzielne
wykonanie ę wicze ı z zagadnienia 2. (ekrany: 2., 3. i 5.).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin