NJWS1_14_Komputerowa_biblioteka_cz_1.pdf

(42 KB) Pobierz
Microsoft Word - 14_Komputerowa_biblioteka_cz_1.doc
Temat 14. Komputerowa biblioteka, cz ħĻę 1
Cele – przewidywane osi Ģ gni ħ cia ucznia:
– wie, Ň e ka Ň dy dokument w komputerze ma swoje miejsce
– wie, co to jest plik i folder
– wie, jak wygl Ģ daj Ģ przykładowe ikony plików z tekstem, plików z grafik Ģ oraz folderów
– wie, jak wygl Ģ da pasek tytułu przed i po zapisaniu pliku
– samodzielnie zapisuje dokument we wskazanym przez nauczyciela miejscu
ĺ rodki dydaktyczne : podr ħ cznik z ę wiczeniami „Zaj ħ cia komputerowe” s. 30–31,
podstawowy zestaw komputerowy, edytor tekstu, np. MS Notatnik, plik:
komputerowa_biblioteka .
Przebieg zaj ħę
1.
Wprowadzenie do tematu zaj ħę .
Rozmowa na temat tego, co to jest biblioteka, co si ħ znajduje w bibliotece.
Podkre Ļ lenie konieczno Ļ ci wkładania ksi ĢŇ ek na odpowiednie miejsca, aby unikn Ģę
bałaganu.
2.
Komputerowa biblioteka – prezentacja (plik: komputerowa_biblioteka ).
Omówienie kolejnych etapów wyboru miejsca schowania dokumentu przez bohatera.
Ponumerowanie rysunków zgodnie z droga, jaka pokonał bohater w prezentacji
( ę w. 1 s. 30).
3.
Zapisywanie dokumentów.
Wyja Ļ nienie, co to jest plik, co to jest folder.
Omówienie, jak mog Ģ wygl Ģ da ę ikony: plików z tekstem, plików z grafik Ģ i folderów.
4.
Prezentacja sposobu zapisywania dokumentów ( ę w. 1 s. 31).
Uruchomienie edytora tekstu, na przykład MS Notatnik, napisanie swojego imienia.
Prezentacja sposobu wyboru opcji „Zapisz jako…”
Omówienie elementów okna „Zapisz jako…”
Prezentacja wyboru miejsca zapisu dokumentu
Wklejenie do podr ħ cznika z ę wiczeniami Ļ cie Ň ki zapisu dokumentu otrzymanej od
nauczyciela.
Omówienie ró Ň nic wygl Ģ du paska tytułu przed i po zapisaniu dokumentu.
Próba samodzielnego zapisu dokumentu.
Wspólne odnajdywanie zapisanych przez uczniów dokumentów na podstawie słownej
instrukcji nauczyciela.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin