NJWS1_15_Komputerowa_biblioteka_cz_2.pdf

(41 KB) Pobierz
Microsoft Word - 15_Komputerowa_biblioteka_cz_2.doc
Temat 15. Komputerowa biblioteka, cz ħĻę 2
(realizacja tematu w czasie 2 lekcji)
Cele – przewidywane osi Ģ gni ħ cia ucznia:
– samodzielnie tworzy i zapisuje dokument tekstowy we wskazanym przez nauczyciela
miejscu
– samodzielnie tworzy i zapisuje dokument graficzny we wskazanym przez nauczyciela
miejscu
– samodzielnie edytuje i zapisuje dokument tekstowy i dokument graficzny
- samodzielnie wykonuje ę wiczenia na płycie Szkoła na miar ħ
ĺ rodki dydaktyczne : podr ħ cznik z ę wiczeniami „Zaj ħ cia komputerowe” s. 32–33,
podstawowy zestaw komputerowy, edytor tekstu, np. MS Notatnik, MS Word, program
graficzny, np. MS Paint, CD „Szkoła na miar ħ ” (kl. 1 sem. 2), plik obrazki w folderze
cwiczenie_J.
Uwaga! Przed zaj ħ ciami nauczyciel powinien zadba ę , by na wszystkich komputerach, na
których pracuj Ģ uczniowie, był łatwy dost ħ p do pliku: obrazki w folderze cwiczenie_J
Przebieg zaj ħę
1.
Przypomnienie wiadomo Ļ ci z poprzednich zaj ħę .
Przypomnienie, co to jest plik i folder.
Przypomnienie sposobu zapisywania dokumentów
2.
Samodzielne tworzenie i zapisywanie dokumentów.
Wypisanie w edytorze tekstu, na przykład MS Notatnik, nazw przedmiotów
znajduj Ģ cych si ħ na ilustracji, zapisanie dokumentu, odczytanie hasła (LAPTOP).
Wyja Ļ nienie uczniom czym jest i do czego słu Ň y laptop ( ę w. 1 s. 32).
Narysowanie i pokolorowanie w programie graficznym, na przykład MS Paint, trzech
kwadratów, zapisanie i odszukanie dokumentu ( ę w. 2 s. 33).
Narysowanie i pokolorowanie w programie graficznym, na przykład MS Paint, dwóch
czerwonych kół i dwóch zielonych prostok Ģ tów. Zapisanie i odszukanie dokumentu
( ę w. 3 s. 33).
Napisanie w edytorze tekstu, na przykład MS Word, imienia kole Ň anki lub kolegi.
Zapisanie i odszukanie dokumentu ( ę w. 4 s. 33).
Wskazanie bł ħ dów w zapisanych nazwach zwierz Ģ t. Napisanie poprawnych nazw
zwierz Ģ t, przepisanie ich w edytorze tekstu, na przykład MS Word. Pogrubienie i
pochylenie wskazanych wyrazów. Zapisanie i odszukanie dokumentu ( ę w. 5 s. 33).
Wypisanie nazw przedmiotów znajduj Ģ cych si ħ na ilustracji, w których nazwach
wyst ħ puje litera „a” Zapisanie i odszukanie dokumentu ( ę w. 6 s. 33; plik obrazki w
folderze cwiczenie_J ).
3.
Uruchomienie programu z płyty „Szkoła na miar ħ (kl. 1 sem. 2) i samodzielne
wykonanie ę wicze ı z zagadnienia 1. (ekrany: 2., 4. i 6.).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin