PLAN PRACY.docx

(23 KB) Pobierz

PLAN PRACY

WYCHOWAWCZO – OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE 4  LATKÓW

NA ROK SZKOLNY 2008/2009

Poziom  II

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               WITAMY W PRZEDSZKOLU

 

 

 

 

I

 

Zadania i treści

 

Nawiązanie serdecznego, bliskiego kontaktu z nauczycielką i nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb myśli i odczuć.

 

Wdrażanie do zgodnego współżycia i współdziałania w grupie.

 

Metody i formy organizacyjne

 

1.Osłuchanie i nauka wiersza I.Suchorzewskiej „ Dorotka”.

 

2. Rozmowa oparta na treści  wiersza D. Gellnerowej „Nasza piłka”

 

2.W przedszkolu jest wesoło- osłuchanie i nauka  piosenki „Skarby przedszkolaka”. Przypomnienie piosenki „Poznajmy się”

Zabawa rytmiczna- Róbcie to co ja- przedstawianie rytmu prostymi elementami ruchu- tupanie, klaskanie….

Zabawy muzyczne „Dzień dobry”, „Kłębek wełny”

 

4.Zabawy w ogrodzie przedszkolnym-  poznawanie urządzeń i bezpiecznego sposobu korzystania z nich.

Projektowane formy aktywności

 

- Powitanie dzieci w przedszkolu-zapoznanie z kącikami zabaw, ich wyposażeniem, szatnią,  łazienką.. Poznanie  imion dzieci, zapoznanie z nauczycielkami.

-Rozmowy w małych zespołach podczas zabaw dowolnych- zapoznawanie dzieci z kącikami zabaw i zabawkami.

 

-Jesteśmy czyścioszkami- poznanie zasad bezpiecznego korzystania z  łazienki-dozowniki na mydło, papier do rąk. Wdrażanie do informowanie nauczycielki o swoich potrzebach fizjologicznych.

-Zabawy kołowe ze śpiewem- „Balonik”,” „Stary niedźwiedź”,” Żabki”,” Maluszek- Paluszek”- przypomnienie z ubiegłego roku .

„Jestem – lubię mam” „Imię do imienia” poznawanie imion, zainteresowań, upodobań rówieśników.

Koralik- praca przestrzenna. Naklejanie z gotowych elementów.

Malowanie farbą plakatową na temat „Kolorowa piłka”.

-Zabawy integrujące grupę z wykorzystaniem chusty animacyjnej- „Poznajmy się”

„Powiedz moje imię”,

-Zabawa dydaktyczna „Do kogo toczysz piłkę”

Osiągnięcia dzieci:

Poznają:

-nauczycielki i kolegów z grupy(imiona, wygląd)

-salę, i łazienkę

-kąciki zabaw i zabawki

zasady bezpiecznego zachowania w sali i łazience

-Nazwę swojej grupy „Koraliki”(dzieci nowo-przybyłe)

 

Nauczą się:

-Maszerować w takt muzyki

-Bawić się wspólnie przy muzyce

-Śpiewać piosenkę „Skarby przedszkolaka”

-wiersza I.Suchorzewskiej

„ Dorotka”

Przeżyją:

-Spotkanie z nauczycielkami i kolegami w przedszkolu

-Pierwsze wspólne zabawy w sali i na placu zabaw

Ocena

 

          BEZPIECZNIE I ZGODNE  BAWIMY SIĘ W PRZEDSZKOLU                                    

Zadania treści

 

Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola.

Bezpieczne korzystanie z zabawek i sprzętu w ogrodzie przedszkolnym

Nie oddalanie się z określonych pomieszczeń i miejsc zabaw.

 

Przestrzeganie reguł zabaw w sali.

Metody i formy organizacyjne

 

1.Teatrzyk sylwet do utworu J.Kowalczyk „Zasady”.

 

2.Historyjka obrazkowa do utworu E. Ostrowskiej „Nocne kłopoty zabawek Doroty”

 

3.W przedszkolu wesoło- utrwalenie piosenki „Skarby przedszkolaka”

Jedziemy na wycieczkę- zabawa rytmiczna z wykorzystaniem piosenki „Pociąg krasnoludków”.

 

4.”Koraliki bawią się bezpiecznie w sali i na placu- ustalenie reguł bezpiecznych zabaw- kontrakt grupowy.

 

Zabawa czytelnicza „Moje imię” – poznanie i utrwalenie wyglądu graficznego swojego imienia przez dzieci (wg prop. I. Majchrzak.)

 

Spacer po osiedlu w pobliżu przedszkola – zaznajamianie dzieci z miejscem usytuowania budynku przedszkolnego w otoczeniu budynków mieszkalnych.

 

 

Projektowane formy aktywności

 

Moja ulubiona zabawka- Kolorowanie obrazka.

„Niespodzianka – ulepianka” – lepienie z masy solnej na dowolny temat.

 

Zabawa ortofoniczna „Robimy porządki”- ćwiczenia na zgłoskach szur, szu.

 

Zabawa naśladowcza „Czym poruszamy?”- nazywanie i pokazywanie poszczególnych części ciała.

„Miś” – składanie obrazka z 4 części.

 

Zabawa dydaktyczna „Zgubione zabawki” – utrwalenie nazw kącików, segregowanie zabawek do kącików.

 

Zabawy integracyjne „Król ciszy” .”Mam na imię”- wg. Klanzy.

-Zabawy paluszkowe „Rączki”,” Murzynek”, „Pokazywanka” Zabawy tradycyjne ze śpiewem „ Różyczka”, „Ulijanka

Zabawa ruchowa „Rób to co ja”- wdrażanie do reagowania na sygnały umowne-stajemy prosto w rozsypce, w kole, w pociągu.

Zagadki słuchowe- rozpoznawanie dźwięków z kasety magnetofonowej.

 

  Osiągnięcia dzieci  

 

Poznają:

-Reguły bezpiecznych zabaw w sali i poza nią:

-Nie oddalanie się z sali

-Odkładanie zabawek na swoje miejsce

-zgodne zabawy z innymi dziećmi

- zasady korzystania ze sprzętu ogrodowego

 

Nauczą się

-Przestrzegać ustalonych umów grupowych

- składać obrazek z 4 cz.

 

Utrwalą:

-Imiona nauczycielek, kolegów i koleżanek z grupy

Ocena

 

 

 

ZADANIA I TREŚCI

 

 

 

METODY I FORMY ORGANIZACYJNE

 

 

FORMY AKTYWNOŚCI DZIECI

 

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

DZIECI

 

OCENA REALIZACJI ZADAŃ

DARY JESIENI w PARKU I SADZIE

 

ZADANIA I TREŚCI

 

 

Obserwowanie przyrody w najbliższym otoczeniu przedszkola.

 

Poznawanie darów jesieni i charakterystycznych cech nowej pory roku.

 

 

 

METODY I FORMY ORGANIZACYJNE

 

 

1. Rozmowa oparta na treści wiersza T. Śliwiaka „Idzie jesień”.

 

2. Opowiadanie na podstawie utworu   H. Ochockiej „ Elemelek w naszyjniku-trochę strachu, dużo krzyku”.

3.Teatrzyk z wykorzystaniem sylwet pt. „Idzie jesień z pełnym koszem” wg M. Terlikowskiej.

 

3.Już jesień- osłuchanie i nauka piosenki „Kasztanki” .Próby określania jej tempa. Zabawa inscenizowana do piosenki.

Zabawa rytmiczna „Zbieramy liście”.

Rozpoznawanie brzmienia instrumentów perkusyjnych: bębenek, trójkąt, tamburyn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FORMY AKTYWNOŚCI DZIECI

 

 

 

Muchomor-  praca przestrzenna rolka po papierze , karton papier kolorowy.

 

Jesienne drzewo- wyklejanie różnorodnych materiału przyrodniczego, plasteliny, kulek bibuły.

 

Owoce- wydzieranie różnorodnych papieru kolorowego.

-Układanie różnorodnych kompozycji z materiału przyrodniczego –kasztany, listki, żołędzie.

-Ćwiczenia oddechowe „Listki”.

-„Opowiedz co dzieje się na obrazku” - ćwiczenia w wypowiadaniu się w oparciu o karty dydaktyczne G. Demel.

-W kąciku przyrody- segregowanie „Darów przyrody”- jarzębina, żołędzie ,kasztany. Zorganizowanie straganu z owocami.

-Zabawa relaksująca „Taniec liści”.

-Zabawa dyd. „Warzywa do garnka” wg Z. Bogdanowicz – rozpoznawanie dotykiem kształtu kilku warzyw

-„Jesienne przysmaki” – rozmowa z dziećmi na temat korzyści wynikających z jedzenia owoców (jabłka, śliwki, gruszki), zachęcanie dzieci do ich spożywania.

 

 

 

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

DZIECI

 

 

Poznają:

Dary jesieni

Typowe zjawiska charakterystyczne dla jesieni.

Sposób wykonania pracy wg. wzoru.

Instrumenty perkusyjne- bębenek, tamburyn,

Graficzny wygląd swojego imienia

Nauczą się:

Piosenki „Kasztanki”

Rozpoznawać i nazywać owoce.

Rozpoznawać dary jesieni- liście kasztanowca ,dębu, owoce jarzębiny dębu.

 

 

 

OCENA REALIZACJI ZADAŃ

 

 

ADANIA I TREŚCI

 

 

 

METODY I FORMY ORGANIZACYJNE

 

 

FORMY AKTYWNOŚCI DZIECI

 

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

DZIECI

 

OCENA REALIZACJI ZADAŃ

Bezpiecznie spacerujemy.

 

ZADANIA I TREŚCI

 

 

Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

Przypomnienie i utrwalenie  zasad bezpiecznych spacerów.

 

 

 

METODY I FORMY ORGANIZACYJNE

 

 

1. Rozmowa oparta na treści wiersza W. Fabera   „Światła na skrzyżowaniu”.(A jak będzie słońce...str.122)

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin