Załącznik nr 6
1. Położenie przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów lub układu odniesienia.
Polecenie: Weź do ręki woreczek i kładź go tak, jak ci powiem. Połóż woreczek na stole, pod stołem, z lewej strony stołu, z prawej strony stołu, z tyłu za krzesłem, pod krzesłem, między krzesłem a stolikiem, połóż woreczek obok wazonu.
0-8 pkt.
2. Określenie kierunku.
Polecenie: Spróbuj czy potrafisz iść pod moje dyktando: 2 kroki do przodu,
3 kroki w prawo, 1 krok do tyłu, 5 kroków w lewo.
0-4 pkt.
3. Określanie wielkości przedmiotów.
a) długości przedmiotów:
(dziecko otrzymuje 3 paski zielone o dł. 10, 8, 6 cm oraz 3 paski czerwone
o dł. 5, 4, 3 cm )
- pokaż paski długie, pokaż paski krótkie.
- uporządkuj paski zielone według długości. Określ długość każdego z nich (długi, dłuższy, najdłuższy ).
- uporządkuj paski czerwone według długości. Określ długość każdego
z nich ( krótki, krótszy, najkrótszy ).
0-6 pkt.
b) grubości przedmiotów:
ułóż leżące książki od najcieńszej do najgrubszej.
0-1 pkt.
c)szerokości przedmiotów:
(dziecko otrzymuje 4 paski w różnych kolorach o szerokości 3, 5, 5, 8 cm ).
- pokaż pasek wąski, pokaż pasek szeroki.
- uporządkuj paski według szerokości. Określ szerokość każdego z nich (wąski, szerszy, najszerszy ).
- poszukaj pasek tej samej szerokości co pasek czerwony.
0-5 pkt.
d) wysokości przedmiotów:
spośród obrazków wybierz te, na których są domy. Wskaż dom wysoki, wyższy i najwyższy.
0-3 pkt.
4. Mierzenie za pomocą dowolnie obranej miary.
a) zmierz listewką (sznurkiem, wstążką) długość blatu stolika, szerokość blatu i wysokość stolika.
b) sprawdź ile kubków wody zmieści się w butelce (1 l)- przelewając do miski. Powiedz co jest pojemniejsze: butelka ( 1 l ) czy miska (1,5 l ).
0-2 pkt.
c) określenie ciężaru:
- na stole leży klocek plastikowy i magnes. Weź do ręki te przedmioty i powiedz, który z nich jest lekki a który ciężki.
5. Posługiwanie się nazwami dni tygodnia, pór roku.
a) jaka pora roku jest teraz, jaka była przedtem, a jaka będzie potem?
b) wymień kolejne dni tygodnia.
0-7 pkt.
c) jeżeli dzisiaj jest poniedziałek, to jaki dzień był wczoraj, a jaki będzie jutro? 0-2 pkt.
SPRAWDZIAN 2
1. Pojęcia geometryczne:
a) spośród klocków leżących na stole wybierz klocki: trójkąt, prostokąt, koło, kwadrat. 0-1 pkt.
b) z koszyka stojącego przed Tobą wyjmij ten przedmiot, który ma kształt kuli. 0-1 pkt.
c) na geoplanie jest zaznaczony kwadrat, pomyśl i zmień go tak aby powstał prostokąt. 0-1 pkt.
2. Pojęcie zbioru.
a) ułóż misie i lalki tak, aby misie znajdowały się wewnątrz obręczy, a lalki na zewnątrz obręczy. 0-2 pkt.
b) spośród klocków leżących przed Tobą wybierz klocki trójkątne czerwone duże, otocz je pętlą. 0-1 pkt.
c)przeczenie „nie” – do jednej pętli włóż klocki okrągłe, a do drugiej nie trójkątne. 0-2 pkt.
d) popatrz na klocki leżące na stole i otocz pętlą klocki czerwone, a drugą pętlą wszystkie klocki okrągłe. 0-2 pkt.
3. Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na dwie cechy.
- z guzików wybierz te, które są duże z czterema dziurkami i ułóż je na podkładce, a na drugiej te guziki, które są małe i czerwone. Opowiedz jakie guziki masz na podstawkach ?
4. Podzbiór zbioru.
- z guzików wybierz te, które są duże i otocz je pętlą, drugą pętlą otocz te guziki, które są duże i mają dwie dziurki. Opowiedz jakie guziki masz w pętlach.
SPRAWDZIAN 3
Pojęcia liczbowe i znajomość cyfr i znaków.
Zapamiętywanie
Wiadomości
Matematycznych.
1. Odczytaj cyfry.
1 4 0 6 8 2 3 7 9 5 10
0-11 pkt.
2. Uporządkuj liczby od najmniejszej do największej.
3. Odczytaj znaki: + - = < > 0-5 pkt.
4. Odczytaj zapis:
a) 1 + 2 = 3 0-1 pkt.
b) 3 – 2 = 1 0-1 pkt.
c) 8 = 8 0-1 pkt.
d) 6 > 2 0-1 pkt.
e) 3 < 8 0-1 pkt.
Matematycznych
1. Do przedstawionych obrazków ułóż odpowiedni zapis.
2.Pokoloruj pola z liczbami mówiące ile jest śnieżynek.
a) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
b) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
c) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 0-3 pkt.
2. Na pasku narysuj tyle kresek ile wskazuje liczba.
7 0-1 pkt.
3. Dorysuj lub skreśl rysunki przedmiotów aby ich liczba zgadzała się z liczbą w okienku.
\ 5 \ 3 0-2 pkt.
4. Uzupełnij znaki między liczbami.
4 4
5 2
3 6 0-3 pkt.
6. a) Policz śnieżynki i policz guziki, wybierz liczbę odpowiadającą liczbie śnieżynek i guzików. Podstaw liczby pod obrazki i ułóż zapis. 0-4 pkt.
b) Ile jest bananów, a ile jest jabłek. Podstaw liczby pod owoce i ułóż zapis.
c) Policz myszki i koty. Podstaw liczby pod obrazki i ułóż zapis.
...
migotka1313