silniki.pdf

(15 KB) Pobierz
a3.doc
Typ silnika
1.6
1.6
1.6
1.8
1.8T
2.0
2.0
2.3
2.3
2.8 30V
Literowe
oznaczenie silnika
ADP
AHL/ANA
/ARM
ALZ
APT/ARG
/ADR
AEB/ANB/
APU/AWT
AZM
ALTU
AGZ
AZX ACK/APR/
AQD/ALG
/AMX 5)
Okres
produkcji (od-do)
X 96-
-VIII 97
IX 97-
-VII 00
VIII 00-
X 96-
-IX 00
X 96-
X 00-
X 01-
X 96-
-XII 00
I 01-
X 96 -
Pojemnosc
skokowa (cm³)
1595
1595
1595
1781
1781
1984
1984
2327
2327
2771
Moc :
kW przy obr/min
KM przy obr/min
74/5300
100/5300
74/5600 1)
100/5600 1)
75/5600
102/5600
92/5800
125/5800
110/5700
150/5700
85/5400
115/5400
96/5700
130/5700
110/6000
150/6000
125/6200
170/6200
142/6000
193/6000
Moment obrotowy
(Nm przy obr/min)
140/3800
145/3800 1)
148/3800
173/3950 2 )
210/1750
172/3500
195/3300
205/3200
225/3200
280/3200
Srednica
cylindra(mm)
81
81
81
81
81
82,5
82,5
81
81
82,5
Skok tloka (mm)
77,4
77,4
77,4
86,4
86,4
92,8
92,8
90,2
90,2
86,4
Stopien sprezania
10,2
10,2
10,2
10,3
9,5 4)
10,3
10,5
10
10,75
10,6 5)
Uklad i liczba
cylindrów
R4
R4
R4
R4
R4
R4
R4
VR5
VR5
V6
Liczba zaworów
w cylindrze
2
2
2
5
5
2
5
2
4
5
Urzadzenie
sterujace praca
Motr.
3.8.2
Simos
Simos 3
Motr.
Motr.
Simos3.2 Motr.
ME 7.5
Motr.
3.8.3
Motr.
ME 7.1
Motr.
Paliwo
bezolowiowe (LO)
Super 95 Super 95 Super 95 Super 95
Super 95 Super 95 Super 95 Super 95 Super 98 Super 98
Ilosc do wymiany
(dm³)
- uklad
smarowania
- uklad
chlodzenia
3,0
7,0
3,0
7,0
3,0
7,0
3,5
7,0
3,5
7,0
3,0
7,0
4,2
7,0
3,7
9,0
4,7
9,0
5,7/6,0
8,0
1)Do I 1998:74kW przy 5300obr/min i 140Nm przy 3800 obr/min;od II 1998:74kW przy 5600 obr/min i 145 Nm przy 3800 obr/min.
2)ADR do VII 1997: 173 Nm przy 3950 obr/min; od VII 1997: 168Nm przy 3500obr/min.
3)Do VII 1997:200Nm przy 3600 obr/min; od VII 1997 :205 Nm przy 3200 obr/min.
4) AWT:9,3.
151163.001.png 151163.002.png
Typ silnika
1.9 TDI
1.9 TD I -PD 1 .9 TD I 1.9 T DI -PD 1.9 T DI -PD 2,5 TDI V6
lub 2,5 TDI
2,5 TDI
2,5 TDI
V6
Literowe
oznaczenie silnika
AHU/AHH AVB
AFN/AVG AJM/ATJ AWX/AVF AFB/AKN -
-
Okres
produkcji (od-do)
X 96-IX 00 X 00-
X 96-IX 00 XI 98-IX 00 X 00-
X 98-V03 VI 03-
VI 03-
Pojemnosc
skokowa (cm³)
1896
1896
1896
1896
1896
2496
2496
2496
Moc :
kW przy obr/min
KM przy obr/min
66/4000
90/4000
74/4000
100/4000
81/4150
110/4150
85/4000
115/4000
96/4000
130/4000
110/4000
150/4000
120/4000
163/4000
132/4000
180/4000
Moment obrotowy
(Nm przy obr/min)
202/1900 6)
250/1900
235/1900
285/1900 7)
281/1750 8)
310/1500
350/1500
370/1500
Srednica
cylindra(mm)
79,5
79,5
79,5
79,5
79,5
78,3
78,3
78,3
Skok tloka (mm)
95,5
95,5
95,5
95,5
95,5
86,4
86,4
86,4
Stopien sprezania
19,5
19.0
19,5
18,0
19,0
19,5
18,5
18,5
Uklad i liczba
cylindrów
R4
R4
R4
R4
R4
V6
V6
V6
Liczba zaworów
w cylindrze
2
2
2
2
2
4
4
4
Urzadzenie
sterujace praca
EDC
EDC
EDC-15 EDC
EDC
EDC
EDC
EDC
Paliwo
bezolowiowe (LO)
Olej
napedowy
Olej
napedowy
Olej
napedowy
Olej
napedowy
Olej
napedowy
Olej
napedowy
Olej
napedowy
Olej
napedowy
Ilosc do wymiany
(dm³)
- uklad
smarowania
- uklad
chlodzenia
3,8
3,6
3,8
3,6
3,6
5,4
6,35
6,0
7,5
7,0
7,5
7,0
7,0
10.0
9,0
9,0
5)ALG i AMX:z doprowadzeniem powietrza wtórnego stopien sprezania 10,3
6)Od VII 1997:210Nm przy 1900 obr/min
7)ATJ od 2000:310 Nm przy 1900 obr/min
8)AVF 310 Nm przy 1900 obr/min
TDI-silnik wysokoprezny z bezposrednim wtryskiem paliwa, doladowany turbosprezarka.
Motr.-uklad wtrysku benzyny Motronic firmy Bosch.
EDC- elektroniczne sterowanie silnikiem wysokopreznym
MPI –wielopunktowy uklad wtrysku benzyny
Wartosci momentu moga sie nieznacznie róznic od podanych w tablicy.
Pojemnosci ukladów smarowania i chlodzenia sa podane w przyblizeniu.
151163.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin