W SWIECIE DZWIEKÓW PLAN.d oc.rtf

(18 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ GR

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ GR.III

               NA MIESIĄC LUTY

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1.W świecie dźwięków.

2.Wesoła zima.

 

CELE OGÓLNE:

-wyrabianie sprawności i koordynacji ruchowej oraz umiejętności estetycznego poruszania się  (5.3,5.4)

-nabywanie umiejętności wypowiadania swoich myśli na podstawie ilustracji, opowiadania, wiersza, piosenki (14.5, 3.3)

-rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu , poczucia rytmu i tempa podczas zabaw i ćwiczeń przy piosenkach o tematyce zimowej, wzbogacenie wiadomości muzycznych (8.1, 7.2)

-rozwijanie pojęć matematycznych, stałej ilości płynu, rytmiczną organizacją czasu (dni tygodnia) (13.5,6)

 

 

ŚRODKI I SPOSOBY REALIZACJI TEMATU I:

 

1.Zestaw ćwiczeń porannych wg. B.Formy, G.Madejskiej str.224

2.Słuchanie nagranych odgłosów otaczającego świata taśmy magnetofonowej

Pomoce: taśmy z serii „Słucham i mówię”

3.Słuchanie wiersza „Rozmowa z fortepianem” D.Gellner

-rozmowa na temat wiersza

-zapoznanie z budową i mechanizmem działania pianina

4Słuchanie fragmentów scherza h-moll

-wprowadzenie dzieci do słuchania opowieścią o Chopinie, który tęskniąc za najbliższymi w noc wigilijną przypomina sobie Kolendę, którą śpiewał z rodziną. Nuty tej Kolędy wplótł w scherzo h-moll

-rozpoznawanie melodii kolędy „Lulajże Jezuniu’

-ekspresja ruchowa do części dynamicznej, żywej, siad na dywanie i słuchanie fragmentu spokojnego, nostalgicznego

Cele:

- dz.będzie sprawne ruchowo

-pozna  budowę i mechanizmdziałania pianina

-pozna  utwory F.Chopina

Ewaluacja:

-prawidłowe wykonywanie kolejnych ćwiczeń ze zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo

-oglądanie w skupieniu wnętrza pianina, jego budowy i działania

-uważne słuchanie scherza h-moll, ekspresja ruchowa

 

 

1.Bajeczki muzyczne- improwizacje dziecięce na cymbałkach

2.Słuchanie czytanych fragmentów utworu ”Fryckowe lato”T. Goździkiewicza.

3.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych W.Szczotka str.44- gimnastyka rytmiczna według Kniessów

Pomoce: laseczki, szarfy, mała piłka, muzyka relaksacyjna

Cele:

- dz. przybliżą sobie postać Chopina jako małego chłopca

-zainspirują się treścią książki do wyszukiwania i dostrzegania w otoczeniu dźwięków muzyki

-rozwiną sprawność i koordynację ruchową

Ewaluacja:

-prawidłowe i bezpieczne wykonywanie kolejnych ćwiczeń, postępowanie zgodnie z instrukcją nauczycielki

 

 

1.Zestaw ćwiczeń porannych według B Formy, G.Madejskiej  str.212

2.Słuchanie mazurków: gis- moll i c- dur

-zwrócenie uwagi na tempo, nastrój, rytm

-wyrażenie ruchem charakteru muzyki

3.Integracja muzyki z plastyką, przedstawienie elementów muzyki (tempa, melodii) w postaci kropek, linii, kompozycji kolorystycznej

4.Ćwiczenia słuchowe w trakcie spaceru, słuchanie odgłosów natury z zamkniętymi oczami

Cele:

-rozwiną wrażliwość muzyczną, ekspresję plastyczną i ruchową

Ewaluacja:

-prawidłowe wykonanie poleceń nauczycielki

-wystawa prac plastycznych

 

 

1.Słuchanie krótkich utworów lub fragmentów dłuższych utworów o rozmaitej dynamice, kontrastowym nastroju (walc, nokturn, ballada, etiuda), próby określania nastroju

2.Zabawy pobudzające i hamujące ruch- incytacje i inhibicje według B.Podolskiej „Rytmika dla dzieci” str.50

3.Zabawa ruchowa”Tunel”- zwrócenie uwagi na zmiany tempa, zatrzymywanie się na sygnał

4.Słuchanie fragmentów utworu „Fryckowe lato” T.Goździkiewicza

Cele:

- dz. Będą wrażliwe na muzykę, podejmą próby określania jej dynamiki i nastroju

-dz. Będą rozwijały poczucie rytmu i tempa podczas zabaw  ruchowych

Ewaluacja:

-wypowiedzi na temat nastroju muzyki

-prawidłowe reagowanie na zmiany tempa i przerwy w muzyce

 

 

1.Zabawa orientacyjno- porządkowa „Zapamiętaj swoje miejsce”

2.Słuchanie piosenki „Warszawska poleczka” N. Kuczyńska, J.Wasowski

-rozmowa na temat piosenki

-realizacja ruchowa fragmentu zwrotki raz i dwa i raz i dwa według pomysłów dzieci (klaskanie , przytupywanie, uderzanie dłońmi o kolana)

-zabawa taneczna z piosenką, zapoznanie z podstawowymi krokami polki

3.Ćwiczenia oddechowe- dmuchanie na papierowe gwiazdki tak, aby nie spadały na dywan

Cele:

- dz.rozwiną poczucie rytmu i estetyki ruchu podczas zabawy i nauki tańca z piosenką „Warszawska poleczka”

-poznają podstawowe kroki polki

Ewaluacja:

-aktywny udział w zajęciach rytmicznych i zabawach ruchowych

 

 

1.Zabawa ruchowa z piłkami według B. Podolskiej str.60 „Dźwięki wysokie, średnie i niskie”

2.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – zabawy z gumą W.Szczotka str 60

Pomoce: gumy do skakania, balony, muzyka

Cele:

-rozwiną  koordynację ruchową, płynność przy wykonywaniu ruchów

Ewaluacja:

-prawidłowe i bezpieczne wykonywanie kolejnych ćwiczeń

-udział w zabawach ruchowych

 

 

1.Zabawa słuchowa ”Dziwne dźwięki”

2.Zabawa rytmiczna „Zabawne koniki”

3.Krótka rozmowa na temat .tego co to jest orkiestra?

4.Słuchanie piosenki „Skaczące nutki” D.Gellner, B.Kolago

-rozmowa na temat piosenki, nauka refrenu

5.Zabawa ruchowa „Klawiatura”

Pomoce: szarfy

Cele:

-dz.wzbogacą wiadomości muzycznych (orkiestra , nuty, instrumenty)

-rozwiną wrażliwość muzyczną , ekspresję, płynność ruchu

Ewaluacja:

-aktywne uczestnictwo w zajęciach rytmicznych i zabawach ruchowych

-znajomość nazw instrumentów, rozumienie pojęcia orkiestra, dyrygent, nuta

 

 

1.Zabawa ruchowa „Tańczące nutki”

2.Zapoznanie z pojęciem muzycznym pauzy czyli przerwy w muzyce

3.Nauka piosenki „Skaczące nutki” z wypełnieniem pauz klaskaniem

4.Zabawa ruchowa „Na balu”

5.Bal karnawałowy

Cele:

- dz .poznają pojęcie pauzy

-utrwalą reakcje na zmiany dynamiki oraz barwy i wysokości dźwięków

Ewaluacja:

-znajomość piosenki, rozumienie pojęcia pauzy, reagowanie na pauzę w utworze zgodnie z instrukcją nauczycielki

-zdjęcia z balu karnawałowego

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin