Compact-instrukcja_obslugi_PL.pdf

(2735 KB) Pobierz
Compact-instrukcja obsługi PL.cdr
INSTRUKCJA OBSŁUGI PROGRAMU COMPACT
AUTO-GAZ CENTRUM Samochodowe Systemy LPG i CNG
Radom 2010
399825061.010.png
I. Połączenie centrali Compact z komputerem.
1. Interfejs.
Do połączenia komputera z centralą Compact konieczny jest interfejs . Wszystkie interfejsy USB
pracujące z centralą Zenit są kompatybilne i umożliwiają połączenie z centralą Compact
Odpowiedni interfejs podłączamy do komputera i do złącza diagnostycznego centrali Compact. Złącze
to umieszczone jest na wiązce elektrycznej przełącznika w odległości około 30 cm od gniazda
elektrycznego centrali. Na czas regulacji rozpinamy wiązkę i podłączamy interfejs. UWAGA!!!
W przypadku pierwszego użycia interfejsu należy najpierw poprawnie zainstalować
sterowniki w systemie.
Po uruchomieniu, program automatycznie przeszukuje wszystkie aktywne porty i próbuje nawiązać
połączenie z centralą. W tym czasie zapłon musi być włączony.
Do chwili uzyskania połączenia widoczne jest okno "Nawiązywanie połączenia"
Widok programu Compact Setup po nawiązaniu połączenia:
Compact Setup 1.2
1
399825061.011.png 399825061.012.png 399825061.013.png
II. OPIS PROGRAMU COMPACT
1. Panel informacyjny
Wskaźnik zasilania "+ po kluczyku"
Wskaźnik zasilania elektrozaworów
Ciśnienie bezwzględne
panujące w kolektorze
dolotowym
Wskaźnik błedów systemu
Obrotomierz
Wskaźnik kompensacji
Ciśnienie gazu
Poglądowy wykres czasu
wtrysku benzyny
Temperatura reduktora
Czasy wtrysków benzyny
Poglądowy wykres czasu
wtrysku gazu
Czasy wtrysków gazu
Przełącznik
Lambda
Wskaźnik strategii zasilania
Znajduje się po lewej stronie okna programu, jest widoczny niezależnie od wybranej zakładki i pozwala
obserwować podstawowe parametry systemu:
Wskaźnik zasilania "+ po kluczyku" -gdy świeci na żółto, oznacza podanie napięcia do centrali.
Powinien uaktywniać się zaraz po włączeniu zapłonu. Po wyłączeniu powinien natychmiast się wyłączyć.
Wskaźnik zasilania elektrozaworów - gdy świeci na żółto, oznacza, że napięcie na zawory zostało podane.
Wskaźnik błędów systemu - gdy świeci na czerwono oznacza, że w systemie występują błędy.
Szczegóły można sprawdzić w zakładce Diagnostyka.
Wskaźnik kompensacji - gdy świeci na zielono kompensacje są włączone. Szczegóły można sprawdzić w
zakładce Regulacja -> Kompensacje.
Przełącznik - jest to przycisk pełniący taką samą funkcję jak ten, zamontowany w kabinie samochodu.
Służy do włączania / wyłączania instalacji gazowej oraz wskazuje poziom gazu w zbiorniku.
RPM - obrotomierz. Jego wskazania można korygować za pomocą zmiany ilości cewek w zakładce
Konfiguracja -> Parametry przełączania -> Cewki
Ciśnienie - odczyt ciśnienia panującego w układzie gazowym, za reduktorem.
Temperatura reduktora odczytywana przez czujnik umieszczony na reduktorze.
Lambda - odczyty napięcia z sondy lambda. Okno jest aktywne tylko w przypadku, fizycznego
podłączenia sondy lambda oraz gdy w zakładce Konfiguracja -> Pozostałe opcje -> Typ sondy
lambda wybrany jest odpowiedni typ sondy
Wskaźnik strategii zasilania - pokazuje czy strategie są włączone i w danym momencie aktywne.
Szczegóły można sprawdzić w zakładce Strategie zasilania.
Compact Setup 1.2
2
399825061.001.png 399825061.002.png 399825061.003.png 399825061.004.png
2. Konfiguracja
W zakładce Konfiguracja ustawia się główne parametry instalacji. Okno konfiguracji podzielone jest na 4
sekcje:
PARAMETRY PRZEŁĄCZANIA
Sygnał RPM z przewodu - gdy funkcja jest aktywna sygnał prędkości obrotowej odczytywany jest z
przewodu RPM, w przeciwnym przypadku obliczany jest na podstawie czasów otwarcia wtryskiwaczy
benzynowych i nie jest konieczne podłączanie przewodu RPM. W tym przypadku nie są aktywne również
funkcje strategii zasilania dotyczące wolnych i wysokich obrotów.
Cewki - sekcja w której ustawia się liczbę cewek silnika (aktywna tylko w przypadku włączonej funkcji
Sygnał RPM z przewodu)
Mnożnik RPM - pozwala dostosować wyświetlanie RPM w programie do rzeczywistego.(aktywna tylko w
przypadku wyłączonej funkcji Sygnał RPM z przewodu)
Czułość sygnału obrotów - próg napięcia powyżej którego będzie czytany sygnał obrotów. Jeśli sygnał
brany jest z cewki zapłonowej czułość należy ustawić na ok. 7V. Dla impulsów z komputera benzynowego
próg ten ustawia się na ok. 2,5V. UWAGA!!! Wyjątkiem jest Nissan Micra gdzie próg czułości należy
ustawić na 1V.
Próg obrotów(RPM) - obroty na minutę wału korbowego silnika, po przekroczeniu których nastąpi
przełączenie zasilania. Wartości można wybierać w zakresie od 0 (funkcja wyłączona) do 3000
(przełączenie nastąpi po osiągnięciu 3000 obr/min).
Przełącz przy - wybór czy przełączenie na gaz ma nastąpić przy przyśpieszaniu czy zwalnianiu.
Histereza RPM - wartość o jaką muszą spaść obroty aby nastąpiło przełączenie ( aktywne tylko dla
ustawienia funkcji Przełącz przy na zwalnianie).
Temp. reduktora - wybierana w zakresie od 20 do 70 st. C. Jest to temperatura, po osiągnięciu której
centrala przełączy silnik na zasilanie gazowe.
Opóźnienie - czas zwłoki systemu. Po wybraniu wartości innej niż 0, centrala zawsze przed
przełączeniem na gaz czeka wybraną liczbę sekund. 0 - funkcja wyłączona - przełączenie na gaz następuje
natychmiast po osiągnięciu nastawionej temperatury.
POWRÓT NA BENZYNĘ
Przełącz automatycznie - pozwala wybrać czy powrót na benzynę po osiągnięciu min. ciśnienia ma
odbywać się automatycznie czy ręcznie.
Min. Ciśnienie - próg ciśnienia poniżej którego nastąpi powrót na zasilanie benzynowe.
Opóźnienie - czas zwłoki przełączenia na benzynę, po osiągnięciu progu ciśnienia min.
Compact Setup 1.2
3
399825061.005.png 399825061.006.png
Sekwencyjny powrót na benzynę - tryb pozwalający na powrót pojedynczych cylindrów na benzynę w
określonym odstępie czasu.Dotyczy tylko przełączenia w przypadku spadku ciśnienia w instalacji poniżej
ustawionego w opcji Ciśnienie min.
Typ czujnika poziomu gazu - możliwość wyboru typu czujnika, który został zamontowany w konkretnej
instalacji.
Konfiguracja poziomu - uruchamia okno kalibracji czujnika poziomu
gazu. Kalibracja ta polega na ustaleniu progów napięcia powyżej którego
powinny się zapalić poszczególne diody. W tym celu należy strzałkami w
lewo lub w prawo przesunąć suwak ustawiając żądaną wartość.
Przycisk Zapisz pusty umożliwia zapisanie progu napięcia dla pustego
zbiornika, natomiast przycisk Zapisz pełny - dla pełnego.
Przycisk Domyślne pozwala przywrócić ustawienia do domyślnych.
POZOSTAŁE OPCJE
Awaryjny rozruch na gazie - aktywuje funkcję umożliwiającą uruchomienie silnika od razu na zasilaniu
gazowym.
Sterowanie zewn. urządzeniami - po aktywowaniu tej opcji załączenie elektrozaworów następuję w
momencie uruchomienia wtryskiwaczy gazowych. Dzięki temu możliwe jest sterowanie urządzeniami
zewnętrznymi (np.: wariatorem wyprzedzenia zapłonu).
Typ sondy lambda - pozwala wybrać typ sondy lambda zainstalowanej w pojeździe. UWAGA!!!
Podłączenie sondy nie jest konieczne do właściwego działania systemu.
Typ czujnika temp. - możliwość wyboru typu czujnika temperatury zainstalowanego w systemie. Większość
instalacji posiada czujnik 4,7 Kohm
KONFIGURACJA WTRYSKIWACZY
zapobiega sterowaniu wtryskiwaczy gazowych bardzo krótkimi czasami przy
których wtryskiwacz gazowy nie jest w stanie fizycznie się otworzyć, po zmianie typu wtryskiwaczy program
automatycznie ustawi min. czas otwarcia zalecany dla danego typu wtryskiwacza.
Czułość - filtr sygnału z wtryskiwaczy benzynowych. Poniżej ustawionej wartości czasy otwarcia
wtryskiwaczy nie będą brane po uwagę. Dla wartości 0,1 filtr jest wyłączony.
Silnik z turbo - obsługa silników z turbiną bądź kompresorem.
Rozgrzewanie wtryskiwaczy - funkcja umożliwia rozgrzewanie wtryskiwaczy gazowych w czasie kiedy
samochód pracuje jeszcze na zasilaniu benzynowym. Wstępny rozruch wtryskiwaczy ma na celu płynne
przejście z zasilania benzynowego na gazowe (szczególnie przydatne przy niskich temperaturach otoczenia).
Konfiguracja wtryskiwaczy - wyświetla okno umożliwiające
sterowanie każdym wtryskiwaczem
indywidualnie. W przypadku, kiedy występują różnice w pracy pomiędzy poszczególnymi cylindrami można je
zniwelować zmieniając wartość Stałej korekty . Dodatkowo można ustawić Tryb pracy wtryskiwacza:
Normalny - praca na gazie z uwzględnieniem modelu oraz korekt.
Wyłączony - wyłączony wtryskiwacz benzynowy i gazowy.
Benzyna - praca na benzynie.
Compact Setup 1.2
4
Liczba cylindrów - umożliwia wybór liczby cylindrów silnika. Centrala obsługuje silniki 1-, 2-, 3- i 4-
cylindrowe.
Rodzaj paliwa - rodzaj zasilania jakie będzie używane w instalacji-> LPG lub CNG.
Typ wtryskiwaczy - pole wyboru wtryskiwaczy gazowych. W tym miejscu należy wybrać zastosowany w
instalacji wtryskiwacz bądź listwę wtryskową.
Minimalny czas otwarcia -
399825061.007.png 399825061.008.png 399825061.009.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin