Zarządzanie czasem.doc

(115 KB) Pobierz
Przykładowy test rekrutacyjny sprawdzający czy umiesz zarządzać czasem

Przykładowy test rekrutacyjny sprawdzający czy umiesz zarządzać czasem
 



Czas jest zasobem nieodnawialnym i można go wykorzystać tylko raz. Dlatego tak istotne jest mądre nim rozporządzanie. Dzięki tej umiejętności możemy wieść satysfakcjonujące życie, mieć czas na odpoczynek i przebywanie z rodziną.
Poniższy test pomoże Ci sprawdzić, czy umiejętnie zarządzasz swoim czasem. Dla każdego z poniższych twierdzeń wybierz odpowiedź, która najbardziej do Ciebie pasuje. Pamiętaj, że nie ma dobrych i złych odpowiedzi. Wszystkie są właściwe, jeśli są prawdziwe.
Bądź ze sobą szczery(-a)!

Początek formularza

1. Mogę o sobie powiedzieć, że...
mam jasno określone cele życiowe – tak kieruję każdym dniem, aby przybliżać się do momentu ich realizacji.
nie mam określonych celów życiowych - wychodzę z założenia, że nie można zaplanować sobie całego życia.
mam bardzo ogólnie sformułowane cele życiowe – nie mają one dużego wpływu na moją codzienną aktywność.

2. Podczas pracy...
zazwyczaj gubię potrzebne mi rzeczy i dużo czasu zajmuje mi ich odszukanie.
im więcej mam zadań do wykonania, tym większy jest wokół mnie bałagan.
wszystkie potrzebne mi rzeczy mają swoje miejsce – na biurku mam zawsze porządek.

3. Gdy mam do wykonania czasochłonne i trudne zadanie...
ustalam termin realizacji zadania i nie przekraczam go.
rozpoczynam pracę w ostatnim możliwym momencie.
wyznaczam datę wykonania pracy, ale rzadko trzymam się założonego planu.

4. Mam w zwyczaju...
ufać swojej pamięci.
korzystać z kalendarza, w którym zapisuję ważne terminy.
każdego dnia sporządzać listę spraw do załatwienia – od najważniejszej do najmniej istotnej.

5. Mam dokładnie zaplanowany...
tylko dzień dzisiejszy.
bieżący tydzień.
co najmniej miesiąc.

6. Uważam się za osobę...
pełną planów na swoje życie, ale niezbyt systematyczną.
zdyscyplinowaną, która realizuje to, co sobie zaplanowała.
zapracowaną, której zawsze brakuje czasu.

7. Gdy planuję wykonanie jakiegoś zadania:
zazwyczaj przeznaczam jak najmniej czasu na jego wykonanie.
mniej więcej określam czas jego wykonania.
myślę tylko o ostatecznym terminie jego realizacji.

8. Pod koniec dnia:
jestem ogromnie zmęczony i myślę o odpoczynku.
podsumowuję miniony dzień i wyciągam wnioski na przyszłość.
martwię się o to, czy zdążę jutro wykonać wszystkie zaplanowane zadania.

9. Gdy mam do zrobienia kilka rzeczy, najpierw…
oceniam ich ważność i wykonuję te zadanie, które uznałem(-am) za istotniejsze.
zanim skończę pierwszą, rozpoczynam drugą pracę.
najpierw wykonuję pracę łatwiejszą, później zmuszam się do zadań trudniejszych.

10. Gdy ktoś proponuje mi dodatkowe zlecenie…
najpierw sprawdzam swój terminarz; nie biorę na siebie zadań bez wcześniejszego upewnienia się, czy mam na to czas.
przyjmuję je od razu - zależy mi na zdobyciu doświadczenia i dodatkowych pieniędzy.
po krótkim namyśle przyjmuję je; później będę się martwić, kiedy ją wykonam.

Dół formularza

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin