PLAN STYCZEŃ 5 LATKI.docx

(18 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

 

1.      WIADOMOŚCI Z BIAŁYCH LĄDÓW

2.      KOCHANYM BABCIOM I DZIADKOM

 

 

 

WIADOMOŚCI Z BIAŁYCH LĄDÓW

 

Poniedziałek KRAJE POLARNE

-        oglądanie ilustracji przedstawiających „mroźne krainy”

-        wskazywanie na globusie GRENLANDII I ANTARKTYDY – porównywanie ich wielkość w stosunku do naszego kraju

-        słuchanie ciekawostek na temat tych odległych krain

-        wypowiedzi dzieci nt. obrazka „Kraina Dalekiej Północy”; rozmowa nt. pogody jaka panuje w tych krainach, warunków życia zwierząt, zajęciach ludzi i zabaw dzieci eskimoskich.

-        ćwiczenia z szarfami

-        poznanie flagi i godła Grenlandii – kolorowanie ich

-        składanie mapy z puzzli

Wtorek MAŁY ESKIMOSEK

-        ćwiczenia poranne

-        słuchanie fragmentów opowiadania A. Cz. Centkiewiczów „Odrapi syn Egiggwy

-        poznanie mieszkańców Grenlandii i ich warunków życia

-        wzbogacanie słownika dzieci o nowe wyrazy: Eskimos, igloo

-        budowanie igloo z pudełek od margaryny i pociętych w kwadraty kartek papieru

-        ćwiczenia gimnastyczne doskonalące sprawność ruchową – szybkie reagowanie na sygnały dźwiękowe

-        „Która droga prowadzi do igloo?” – rozwiązywanie labiryntu

Środa ZWIERZĘTA MROŹNYCH KRAIN

-        przypomnienie gdzie leży Grenlandia i Antarktyda

-        rozwiązywanie zagadek o zwierzętach

-        zabawa ruchowa „Wędrujący pingwinek”

-        oglądanie ilustracji zwierząt polarnych – próby rozpoznawania ich po odsłoniętych fragmentach, określanie ich wyglądu zewnętrznego

-        nauka na pamięć wierszyka B. Lewandowskiej „Plusk do wody”

-        segregowanie ryb według koloru i wielkości – przyklejanie w odpowiednie miejsca na kartce

-        kolorowanie sylwet zwierząt polarnych kredkami świecowymi, wykonanie albumu z prac dzieci.

Czwartek PINGWINEK NASZ MAŁY

-        zabawa ruchowa  PINGWIN

-        słuchanie opowiadania o życiu pingwinów z wykorzystaniem fragmentu utworu A. Cz. Centkiewiczów „Zaczarowana zagroda”

-        poznanie wyglądu, sposobu odżywiania pingwinów

-        praca indywidualna – wyklejanie sylwety pingwina kawałkami wełny

-        nadawanie imion wykonanym pingwinom

-        zabawy dowolne

Piątek QUIZ WIEDZY O MROŹNYCH KRAINACH

-        ćwiczenia poranne

-        konkurs z nagrodami: co wiemy o Grenlandii i Antarktydzie

-        zabawy na śniegu: lepienie i rzucanie śnieżkami, lepienie bałwana, budowanie śnieżnych budowli / igloo/

 

KOCHANYM BABCIOM I DZIADKOM

 

PONIEDZIAŁEK  Z OKAZJI ŚWIĘTA BABCI I DZIADKA

-          nauka wiersza na pamięć „Z okazji święta” uświadomienie dzieciom, że za pomocą wiersza można także złożyć życzenia;

-          utrwalenie imion swoich babć i dziadków;

-          zabawa dziennikarska - wywiad z dziećmi na temat: Za co kochamy babcię i dziadka? (nagranie na dyktafon);

-          rozwijanie mowy dziecka;

-          rysowanie portretu babci lub dziadka, doklejanie serduszek w ramkach;

WTOREK  SERDUSZKO  DLA BABCI I DZIADKA

-          wysłuchanie wiersza H. Łochockiej  „Dla babci” – rozmowa na temat sprawiania najbliższym niespodzianek w różnej formie: rysunek, dobry uczynek itp.;

-          wykonanie prezentu - laurki dla babci i dziadka w kształcie serduszka; naklejanie na tekturkę kompozycji kwiatowych z gotowych elementów (wykorzystanie kolorowej bibuły); próby ułożenia estetycznej kompozycji, umiarkowane nakładanie kleju na tekturkę;

-          budzenie radości z efektów swojej pracy i możliwości sprawienia dziadkom niespodzianki;

-          zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Niedźwiadki wyszły na spacer” oraz toczenia „Piłka i kręgle”.

ŚRODA  PIOSENKI  DLA  BABCI  I DZIADKA

-          zabawa rytmiczno – ruchowa; klaskanie w rytm melodii; ćwiczenie sprawnego ustawiania się w kole, w parach, w rozsypce;

-          zabawy rytmiczne do muzyki głośnej i cichej (klaskanie, stukanie palcami o podłogę);

-          zabawy z imionami  „Ciepło – zimno” – szukanie imion kolegów ukrytych  w różnych miejscach sali

-          nauka piosenki „Kiedy Babcia była mała”

-          opowiadanie co dzieci lubią robić ze swoimi dziadkami

-          malowanie czerwoną farbą gipsowych serduszek, ozdabianie brokatem

CZWARTEK CIASTA, CIASTKA, CIASTECZKA DLA DZIADKÓW

-          zabawy ruchowe z elementami improwizowania

-          zakupy dla Babci i Dziadka (biegi po sali, skoki, podskoki), zabawa „ Ciężka torba z zakupami (naśladowanie niesienia ciężkiej torby, odpoczynek...), Spacer babci z pieskiem, itd.

-          kwiatek dla babci – segregowanie kwiatów ze względu na ich kolor, kształt, układanie kółek tego samego koloru, przeliczanie

-          wykonanie kwiatka z kolorowego bristolu (odrysowanie ręki)

-          „Wścibskie wnuczęta” – rozmowa o prawidłowym zachowaniu w stosunku do osób starszych

-          babcine słodkości – doklejanie ciasteczek na talerzykach

 

PIĄTEK POMAGAM DZIADKOWI

-        „O babuni i dziaduniu” – quiz; reagowanie gestami na czytane przez nauczyciela zdania

-        słuchanie wiersza „Dzień dziadka”- rozmowa na temat treści wiersza

-        „Wizyta u dziadków” – ćwiczenia gimnastyczne wg K. Wlażnik

-        na rybach – zabawa dydaktyczna z liczeniem

-        kolorowanie obrazka dla dziadka

-        spacer z dziadkiem – zabawa muzyczno – ruchowa

BEZPIECZNE FERIE ZIMOWE

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin