Pisanie_CV_w_praktyce_picvpr.pdf

(278 KB) Pobierz
Pisanie CV w praktyce
434549634.001.png
Spis treci
Wprowadzenie ................................................................................. 7
1. Cechy modelowego CV .......................................................................9
2. Trzy sposoby prezentacji własnej osoby ............................................... 13
3. Składniki podstawowe...................................................................... 23
4. Doskonałe CV ................................................................................ 47
5. Pierwsza wersja............................................................................... 63
6. Dzieło doskonałe............................................................................ 83
7. Czy komputer polubi Twoje CV?..........................................................89
8. Listy motywacyjne ......................................................................... 103
9. Napisałem CV. Co dalej?................................................................. 119
10. .yciorysy..................................................................................... 127
Administrator, asystent dyrektora.......................................................................................128
Analityk marketingowy.........................................................................................................129
Analityk telekomunikacyjny.................................................................................................130
Asystent radcy prawnego......................................................................................................131
Asystent regionalnego kierownika projektu.......................................................................132
Asystentka dyrektora.............................................................................................................134
Asystentka stomatologa.........................................................................................................136
Broker.......................................................................................................................................137
Dyrektor supermarketu.........................................................................................................139
Dystrybutor sprz%tu medycznego........................................................................................140
Elektryk....................................................................................................................................142
Generalny przedstawiciel handlowy...................................................................................143
Główny ksi%gowy...................................................................................................................145
Instruktor.................................................................................................................................146
In-ynier — projektant urz/dze0 elektrycznych.................................................................148
 
4
Pisanie CV w praktyce
In-ynier technologii informatycznych.................................................................................149
Kierownik biura karier...........................................................................................................150
Kierownik ds. portfela inwestycyjnego...............................................................................151
Kierownik ds. systemów i sieci.............................................................................................153
Kierownik ds. turystyki i podró-y.......................................................................................155
Kierownik działu handlu detalicznego ...............................................................................156
Kierownik działu obsługi klienta.........................................................................................157
Kierownik działu personalnego............................................................................................158
Kierownik działu szkole0......................................................................................................159
Kierownik działu współpracy z klientami..........................................................................160
Kierownik finansowy.............................................................................................................161
Kierownik marketingu i sprzeda-y......................................................................................163
Kierownik operacyjny............................................................................................................164
Kierownik projektu — in-ynier logistyki............................................................................166
Kierownik projektu, programista-analityk..........................................................................168
Kierownik projektu — administrator ..................................................................................170
Kierownik regionu ds. sprzeda-y detalicznej.....................................................................172
Kierownik rejestracji...............................................................................................................173
Kierownik sklepu....................................................................................................................174
Kierownik sprzeda-y i marketingu......................................................................................175
Kierownik wysokiego szczebla.............................................................................................177
Kierownik wy-szego szczebla ..............................................................................................179
Kierownik zaopatrzenia.........................................................................................................181
Kierownik zmiany..................................................................................................................182
Konsultant................................................................................................................................183
Konsultant ds. mi%dzynarodowych.....................................................................................184
Konsultant ds. szkole0...........................................................................................................185
Konsultant ds. technologii informatycznych......................................................................186
Konsultant ds. ubezpiecze0...................................................................................................188
Ksi%gowa..................................................................................................................................190
Kurator s/dowy ......................................................................................................................191
Likwidator szkód maj/tkowych...........................................................................................193
Mened-er — konsultant ds. rozwoju...................................................................................194
Nauczyciel j%zyka polskiego dla obcokrajowców..............................................................196
Nauczyciel muzyki.................................................................................................................197
Ochrona i zarz/dzanie operacyjne.......................................................................................198
Organizator targów................................................................................................................200
Pedagog szkolny.....................................................................................................................201
Piel%gniarka.............................................................................................................................202
Pilot wycieczek........................................................................................................................204
Profesjonalne zarz/dzanie systemami telekomunikacyjnymi..........................................205
Profesjonalny telemarketing..................................................................................................207
Programista aplikacji..............................................................................................................208
Projektant witryn internetowych..........................................................................................209
Przedstawiciel ds. kluczowych klientów ............................................................................210
Przedstawiciel handlowy.......................................................................................................212
Spis treci
5
Public relations — rzecznik prasowy ..................................................................................213
Rozwój systemów...................................................................................................................214
Specjalista ds. ekspozycji towarów ......................................................................................216
Specjalista ds. komunikacji....................................................................................................218
Specjalista ds. odszkodowa0.................................................................................................220
Specjalista ds. personalnych..................................................................................................221
Specjalista ds. personalnych..................................................................................................223
Specjalista ds. reklamy i promocji........................................................................................225
Specjalista ds. technologii informatycznej...........................................................................226
Specjalista ds. wydawniczych i marketingu.......................................................................228
Sprzedawca bi-uterii..............................................................................................................229
Sprzedawca powierzchni reklamowej.................................................................................230
Sprzedawca produktów przemysłowych............................................................................231
Sprzedawca usług ochrony mienia......................................................................................232
Sprzeda- zewn%trzna, ksi%gowo;<, obsługa klienta..........................................................233
Starszy kierownik ds. personalnych....................................................................................234
Starszy kierownik ds. technologii ........................................................................................235
Starszy kierownik ds. mi%dzynarodowego marketingu i biznesu..................................237
Starszy kierownik techniczny...............................................................................................239
Starszy sprzedawca i kierownik ds. marketingu...............................................................241
Telekomunikacja i zarz/dzanie systemami informatycznymi .........................................243
Wicedyrektor operacyjny.......................................................................................................244
Zarz/dzanie — sta-ysta.........................................................................................................246
Zarz/dzanie i marketing........................................................................................................248
Zarz/dzanie nieruchomo;ciami............................................................................................250
Zarz/dzanie projektem..........................................................................................................251
11. CV na specjalne okazje................................................................... 253
Anna zmienia bieg kariery....................................................................................................254
Jan pragnie podj/< prac% w dziale personalnym...............................................................255
Jan jest nauczycielem pragn/cym zmieni< profil zawodowy ..........................................256
Jan jest elektrykiem i pragnie otrzyma< posad% w sprzeda-y i promocji......................257
Anna chce podj/< prac% po zako0czeniu prowadzenia
własnej działalno;ci gospodarczej.....................................................................................258
Jan wielokrotnie zmieniał prac%...........................................................................................259
Anna jest osob/ niepełnosprawn/ i chce podj/< prac% .....................................................260
Jan jest ekspertem technologii informatycznych
pragn/cym obj/< stanowisko projektanta witryn internetowych.................................261
Jan jest pracownikiem fizycznym pragn/cym podj/< prac% biurow/.............................262
Anna zajmowała wiele stanowisk i pragnie wykorzysta< swoje do;wiadczenie..........263
Anna pragnie zmieni< stanowisko i podj/< prac% jako sprzedawca...............................264
Anna pragnie zrezygnowa< z pracy wykonywanej w domu
i podj/< prac% w przedsi%biorstwie...................................................................................265
A Banki CV ..................................................................................... 267
Skorowidz ....................................................................................269
5
Pierwsza wersja
Nietrudno zauway, i do obejrzenia, wysłucha-
nia lub przeczytania reklamy telewizyjnej, radio-
wej czy prasowej najczciej potrzeba maksimum
trzydziestu sekund czasu. Nie dzieje si tak przy-
padkowo. Długo trwania reklamy lub czas po-
trzebny do jej przeczytania nie przekracza limitu
ustalonego na podstawie bada" moliwoci koncentracji uwagi u przecitnego
konsumenta.
Z tego powodu reklamy prasowe, podobnie jak CV, nie mieszcz& si w ra-
mach okrelaj&cych zasady obowi&zuj&ce w przypadku wikszoci form pi-
sarskich. Ich zadaniem jest przede wszystkim odgrywanie roli krótkich wia-
domoci o charakterze biznesowym, a wiat biznesu to wiat konkretów.
Przed rozpoczciem pracy twórcy reklam staraj& si spojrze na przyszłe dzieło
oczami odbiorcy. Najpierw okrelaj& cel reklamy — sprzeda produktu, a na-
stpnie identyfikuj& jego zalety oraz moliwe korzyci dla kupuj&cego.
Podobna procedura powinna obowi&zywa podczas pisania CV. Na szcz-
cie w Twoim przypadku jest to schemat znacznie uproszczony, poniewa
moesz z góry załoy, i Twój pracodawca ma wakuj&ce stanowisko oraz
problem do rozwi&zania. Nie ma równie w&tpliwoci, e zatrudniona przez
niego osoba bdzie w stanie rozwi&za problem oraz bdzie chciała to uczyni
i podporz&dkowa si pracodawcy.
Przez nastpne 15 minut postaraj si wyobrazi sobie, e pracujesz w jednej
z upatrzonych firm. Jeste w dziale personalnym, zajmujesz si selekcj& yciory-
sów kandydatów staraj&cych si o posad. Masz powody do zadowolenia, jest
wczesna godzina, a Ty masz dzi do przeczytania tylko trzydzieci CV. Nastp-
nie przejd1 do czci zawieraj&cej przykładowe CV i przeczytaj trzydzieci z nich.
Teraz ju wiesz, jak to smakuje. Miałe sporo szczcia — dostałe do rki
yciorysy interesuj&ce i dobrze napisane, yciorysy, które z powodzeniem
Curriculum vitae
ma wiele
wspólnego
z reklam.
434549634.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin