Zestaw ćw gimsast. nr 6.doc

(39 KB) Pobierz

Zestaw ćw. gimnastycznych nr 6

 

Metoda: zabawowo - naśladowcza

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Przybory: szarfy w dwóch kolorach

 

Cel główny:

Cele szczegółowe: prawidłowo czworakuje omijając przeszkody, orientuje się w przestrzeni, umiejętnie ocenia kierunek

 

1. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Dzieci e lesie”. Dzieci ubrane w szarfy stoją w rozsypce – to drzewa w lesie. Pozostałe zaś biegają w różnych kierunkach. Na zawołanie „stój” – zatrzymują się i chowają za najbliższe drzewo. Zabawę powtarzają kilka razy, następnie zmieniamy role i zabawa toczy się dalej. Po zakończeniu zabawy dyżurny rozdaje szarfy dzieciom , które nie mają.

2. Ćw. tułowia – skłony w przód. Dzieci stoją w rozsypce, szarfy ułożone w kółeczko. Każde dziecko stoi przed swoją szarfą w rozkroku. Na polecenie dzieci skłaniają się w przód i dotykają rękami podłogę w środku kółeczka. Następnie prostują się i klaszczą 2 razy w górze.

3. Ćw. mięśni grzbietu. Siad klęczny na piętach. Szarfę położyć przed sobą jak wstążkę tuż przy kolanach, ręce położyć na szarfie. Odsunąć szarfę daleko  przód, a następnie przesunąć ją do kolan podnieść w górę i spojrzeć na sufit (w czasie ćwiczeń nie unosić się z pięt).

4. Czworakowanie „Pieski przechodzą przez płot”. Dzieci podzielone na 2 grupy wg koloru szarf. Jedna grupa tworzy płotek , tak aby miedzy żerdziami płotka(między dziećmi) były odstępy. Naprzeciwko w odległości 5-6 kroków- pieski na czworakach. Na polecenie „pieski” idą do płotka, każde dziecko omija swoją żerdź  (tzn. stojące przed nim dziecko) z prawej strony i wraca drugim otworem w płocie na swoje miejsce. Zmiana ról i to samo ćw. powtarza druga grupa.

5. Ćw. równowagi. Dzieci stoją na jednej nodze, drugą zgiętą w kolanie pod kątem prostym podnoszą w górę. Na polecenie n-lki podnoszą szarfę pod kolano nogi wzniesionej przenoszą ramiona w bok i trzymają przez mement wyprostny jest wtedy, gdy dzieci tworzą płotek.

6. Zabawa bieżna „Jaskółki”. Szarfy rozłożone na podłodze w kółeczku. W każdym kołeczku- gniazdku jest jedna jaskółka – dziecko. Na sygnał jaskółki wylatują z gniazd, krążą w różnych kierunkach, a zawołanie „burza” – wracają do swoich gniazd.

7. Ćw. tułowia – skręty. Siad klęczny (na piętach) szarfa na dole rozłożona we wstążkę, dziecko trzyma ja oburącz za dwa końce. Na polecenie n-lki dzieci prostują się  (przechodzą do klęku z równoczesnym skrętem tułowia w lewo) ręce wraz z szarfą wzniesione w górę. Następnie powrót do pozycji wyjściowej. Skręty wykonujemy w lewą i w prawa stronę na zmianę.

8. Ćw. wyprostne „Wycieranie się ręcznikiem”. Dzieci stoją w rozkroku i trzymają szarfę za końce. Z lekkim pochyleniem w przód naśladują wyciekanie pleców ręcznikiem z jednej i z drugiej strony trzymając szarfę jedną ręką nad barkiem , druga na plecach.

9. Ćw. tułowia – skręty boczne. Rozkrok szarfa w lewej ręce, skłon tułowia w lewo i dotknięcie szarfą podłogi, następnie wyprost. Ćwiczenie powtarzamy 4 razy w lewą stronę, przekładamy szarfę do prawej ręki   i skłaniamy się 4 razy w prawo.

10. Skoki „Skok przez szarfę”. Dzieci układają  szarfy we wstążki i na polecenie n-lki przeskakują przez wstążki przodem i tyłem.

11. Ćw. stóp „Fastrygowanie”. Szarfy ułożone jak w ćwiczeniu poprzednim. Każde dziecko staje przy końcu szarfy i stawia na niej stopę. Na polecenie dzieci zbierają szarfę palcami stopy, ściągając ją pod piętę, (fastrygowanie materiałów). Ćwiczenie wykonujemy prawą i lewą stopą.

12. Marsz. Dzieci podnoszą szarfy i maszerują parami, Dyżurni zbierają szarfy.

 

Zmiany i utrudnienia:

a) Ćw. nr 2 – dotykają podłogi raz lewą a raz prawą ręką

b) Ćw. nr 6- stają w najbliższym gnieździe

c) Ćw. nr 8 – dotykają szarfą podłogi akcentując 4 razy z każdej strony

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin