MONTAŻ WEJŚCIA AUX.pdf

(4206 KB) Pobierz
MONTAŻ WEJŚCIA AUX W RADIACH POSIADAJĄCYCH ZINTEGROWANY
UKŁAD REGULACJI DŹWIĘKU FIRMY SANYO TYP - LC75386 I POCHODNE
Po złych doświadczeniach z transmiterami FM postanowiłem wykonać samodzielnie
wejście AUX w swoim radiu samochodowym.
Przeróbka była wykonywana na Clarion PN-2316V montowanym fabrycznie w
Nissanach, ale można to zrobić na większości odbiorników radiowych posiadających
osobny tor audio dla fal MW/LW.
Układ LC75386 posiada aż 6 wejść liniowych audio przełączanych „niestety” tylko za
pomocą transmisji cyfrowej z procesora głównego wg adresacji z poniższej tabeli. Są
to odpowiednio:
L1,R1
L2,R2
…….
L6,R6
W moim odbiorniku wykorzystywane są tylko trzy z sześciu wejść: odtwarzacz CD,
radio zakres FM i radio zakres AM. Zgodzicie się ze mną, że zakres AM w radiach
samochodowych jest chyba tylko po to żeby być, więc warto z niego zrobić użytek.
1006655498.002.png
Więc do rzeczy.
Jak znaleźć wejście audio z zakresu AM na zintegrowany kontroler audio ?
Po prześledzeniu kilku schematów odbiorników radiowych zauważyłem, że
producenci prawie zawsze zwierali sygnał L i P na wejściu kontrolera audio, aby
zakres AM zagrał nam w dwóch głośnikach. Widać to na poniższym zdjęciu.
Zwarte są piny 53 i 60. Są to odpowiednio wejście sygnału audio L2 i R2.
Dalej z pinów 53 i 60 sygnał dochodzi do głowicy do pinu AM – AF - OUT.
Niektórzy odcinają sygnał audio od razu za głowicą i wpinają się kondensatorami na
wejście kontrolera audio.
Jednak proszę nie zapominać, że z głowicy wychodzi sygnał mono.
Więc najprościej wykorzystać na nasze wejście AUX tor audio z zakresu AM.
Przy pomocy multimetru możemy szybko zlokalizować, które wejścia kanałów L i R są
zwarte. Przypominam, że u mnie były to piny 53 i 60.
Po zlokalizowaniu tych wejść przecinamy ścieżkę, która łączy oba kanały oraz
odcinamy ścieżkę, która prowadzi sygnał dalej do głowicy AM/FM.
1006655498.003.png
Tak więc po przełączeniu radia na zakres AM aktywuje się nam wejście audio na
kontrolerze, pod które tez podłączamy nasze zewnętrze wejście AUX.
Oczywiście nie bezpośrednio a poprzez mały filterek wg. schematu pokazanego u
góry.
1006655498.004.png
Do wlutowania kondensatorów i oporników wykorzystałem miejsce na płytce po
niezabudowanym wejściu AUX, którego ścieżki dochodziły do pinów 49 i 64. Płyta
mojego radia posiada miejsce na tor AUX, który mógł być zabudowany w innych
modelach tego radia. Wszystko widać na poniższych rysunkach:
1006655498.005.png
1006655498.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin