Earth in chaos!.pdf

(129 KB) Pobierz
122994921 UNPDF
Earth in chaos!
Autor:Arcy
EARTH
IN
CHAOS!
Gra została napisana na jedenastą edycję Nibykonkursu na podstawie następujących haseł:
-Trainspotting
-Paragraf 22
-Demony
O co chodzi:
Pozwolę sobie nakreślić świat szybko, byle jak i ogólnie. Pozostawi to mistrzowi gry wiele
możliwości czyniąc system luźnym i elastycznym. Gra jest z gatunku steampunk. Jest to,
tak jakby, odłamek science fiction, w którym to akcja rozgrywa się zazwyczaj w epoce
wiktoriańskiej(1837-1901- tak zwana era rewolucji technicznej znana również jako wiek
pary). Głównym założeniem steampunku, z tego co mi wiadomo, jest to, że wszystkie
maszyny są napędzane parą. Nie znajdziesz tutaj nic na prąd, a samochody na benzynę
to rzadkość. Codzienność stanowią za to wszelakie maszyny parowe takie jak, chociażby
pociągi. W moim systemie jest trochę inaczej. Technika, mimo, że wszystko jest na parę,
poszła ostro do przodu. Ludzkość dysponuje już zaawansowanymi możliwościami, przed
trzydziestoma laty stworzono pierwszego roboto-człowieka, którego nazwano cyborgiem.
Wiele lat wcześniej skonstruowano pierwsze statki kosmiczne i skafandry dla
kosmonautów. Tuż potem ludzkość wzięła się za podbijanie kosmosu. Pierwszy sukces,
który polegał na wyleceniu w przestrzeń kosmiczną zanotowano 85 lat temu. Po nieco
ponad piętnastu latach pierwszy człowiek staną na księżycu. Niedługo potem powstały
pomysły o zasiedleniu księżyca. Wiele organizacji połączyło się, by wprowadzić to w życie,
widząc ludzkość szykującą się do wojny. Co prawda nie spodziewano się wojny szybko,
lecz sytuacja polityczna była bardzo napięta i z każdym dniem pogarszała się. Według
planów wielu ludzi miało osiedlić księżyc nie narażając się na zło zarówno tej wojny jak i
następnych, których to wybuch był tylko kwestią czasu. Niecałe 10 lat temu zakończono
budowę nad "moon tube"- rurze prowadzącej od ziemi do księżyca i z powrotem. W
środku były tory, którymi mogły podróżować pociągi tam i z powrotem, przywożąc i
odwożąc ludność, żywność, materiały budowlane i wszystko co byłoby potrzebne. Ludzie
uznali bowiem, że poprowadzenie takich torów będzie się bardziej opłacało, ponieważ
pociąg będzie w stanie dojechać na księżyc szybciej, taniej i bez ryzyka na katastrofę przy
przechodzeniu przez atmosferę. Na księżycu zbudowano wielką halę, w której panowała
sztuczna grawitacja. Gdy pierwszy pociąg, w Grudniu 1999, wyruszył na księżyc wszystkie
statki kosmiczne i kosmonauci, którzy budowali halę opuścili księżyc i udali się na Ziemię.
Świat od czterech lat był pogrążony w wielkiej wojnie nazwanej drugą wojną światową.
Gdy pociąg osiągnął cel, utracił łączność z Ziemią. Przewidywano najgorsze- katastrofę.
Przyczyną mogła być choćby zła konstrukcja hali lub tunelu, chociaż naukowcy byli pewni,
że wszystko przebiegło zgodnie z planem i nic nie powinno się stać. Nadajniki na błękitnej
planecie wskazywały jednak, że pociąg nadal istnieje, ponieważ przeczepione doń czujniki
nadal nadawały sygnał, co oznaczało, że nie uległ on zniszczeniu. Po piętnastu
Odwiedź
Http://www.autorskie.fora.pl/
Earth in chaos!
Autor:Arcy
godzinach, podczas których ludzie z najważniejszych organizacji radzili, co robić, do Ziemi
doszła niesamowita wiadomość- pociąg zaczął się przemieszczać wracając z powrotem.
Zaczęto się modlić, żeby to była tylko awaria komputerów na pokładzie pociągu. Gdy
pociąg dojechał do Ziemi, w miejscu, w którym się zatrzymał rozpętało się piekło. Mimo, iż
transport był odbierany przez oddział świetnie wyszkolonych żołnierzy, nie dali oni rady
zatrzymać tego co wyszło z wagonów. Ludzie, którzy przeżyli mówili coś o ludziach z
czerwonymi oczyma, niesamowitym umięśnieniu i szponami u rąk. Dzięki zawziętości i
odwadze batalionu udało się przepędzić potwory, a nawet kilka zabić, lecz wielu z
żołnierzy zostało dotkliwie rannych, wielu również poległo w nierównej walce. Potwory były
silne, szybkie i bardzo wytrzymałe. Odznaczały się też, co było widać, błyskotliwością,
bowiem, gdy sytuacja stała się dla nich ciężka, a do obrońców wciąż dochodziły posiłki,
momentalnie oceniły sytuację i rozpierzchły się we wszystkie strony tak, że nikt nie mógł
ich dogonić. Niedługo po tym zdarzeniu w szpitalu, w którym przebywali ranni żołnierze,
historia powtórzyła się. Z małym wyjątkiem. Naprzeciw zabójczym monstrom stanął
bezbronny personel i jeszcze bardziej bezbronni chorzy. Potwory dokonały rzezi, po czym
uciekły. Władza starała się tuszować obydwie sprawy, lecz było to bardzo trudne. Prawie
codziennie dochodziło do morderstwa, którego świadkowie opowiadali o ludziach z
czerwonymi oczami, wielkimi pazurami i masywnej budowie ciała. Był jednak jeden potwór,
który nie zdołał uciec ze szpitala. Podejrzewany o chorobę psychiczną, jeden z żołnierzy,
którzy zostali ranni w starciu przy stacji moon tube został odziany w kaftan i
zabezpieczony pasami przed ucieczką z łóżka. Gdy policja i specjalne służby przybyły do
szpitala pełnego trupów, on już prawię się wydostał. Został jednak potraktowany środkiem
usypiającym, po czym przewieziony do specjalnych laboratoriów, gdzie naukowcy zbadali
go i poddali różnym testom. Okazało się, że te dziwne mutanty są uzależnione od
adrenaliny, która, w ich przypadku, wydziela się niemal tylko podczas walki. Ponadto nie
wolno dać się zranić potworowi, ponieważ, gdy ktoś przeżyje jego cios, istnieje spora
szansa, że w przeciągu kilku godzin sam stanie się taki jak on. Tyle informacji wypłynęło
zza murów laboratorium. Reszta to wielka tajemnica. Kreatury o czerwonych oczach
nazwano demonami. Demony stały się nowym tematem zarówno plotek jak i debatach na
łamach gazet. W krajach, gdzie nie zawitała wojna jest ich mało i zwykle prowadzą życie
skrytobójcy- od czasu do czasu napadną przechodnia, czasami nawet całą rodzinę w
domu. Bardzo wielu żołnierzy opowiada o tym, jak ostatnio widziało demona. Nie należy
tego uważać za bujdę- demony faktycznie często występują gdzieś w okolicach pól bitew
lub jakichś oddziałów. Krążą plotki, że niektórym udało się z demonami dogadać, gdyż są
inteligentne i szybko się uczą. Mówi się, że wywiady niektórych krajów zatrudniają demony
do walki przeciw swym wrogom lub do zadań specjalnych. Większość ludzi jednak uważa
ich za wrogów i realne zagrożenie dla niewielkich grup patrolowych. Dla tego tak często
organizuje się polowania na demony, gdy tylko ktoś doniesie, że widział jednego z nich.
Wszyscy jednak wiedzą, że tak naprawdę, prędzej czy później demony będą poważnym
problemem wszystkich ludzi, z którym trzeba będzie coś zrobić, bo codziennie przybywa
ich więcej niż ubywa...
¤*¨¨*¤.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.¤*¨¨*¤ ¤*¨¨*¤.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.¤*¨¨*¤
Odwiedź
Http://www.autorskie.fora.pl/
Earth in chaos!
Autor:Arcy
Mechanika:
@ Kostki:
Myśląc nad mechaniką do tej gry myślałem, aby była zarówno prosta jak i w miarę
realistyczna. Do grania w Earth in chaos! potrzebujesz kilka kostek o dowolnej ilości
ścianek. Zawsze podziel liczbę przedstawiającą ilość ścianek na kostce przez dwa. Jeżeli
po rzucie u góry widnieć będzie liczba mieszcząca się powyżej tej poprzeczki, wynik na tej
kostce będzie równy jeden. Jeżeli zaś stanie się inaczej, wtedy rezultat wyniesie zero. Tak
więc, w skrócie interesuje nas liczba losowa z przedziału 0-1.
Przykład: Mamy kostkę k20. Dzielimy 20 przez 2, wychodzi 10. Teraz, gdy wypadnie liczba
z zakresu 1-10, wynik będzie 0. Jeżeli natomiast wylosujemy więcej niż 10, otrzymamy 1.
W następnych częściach podręcznika będę nazywał taki rzut, po prostu, rzut kostką, lub
rzut kilkoma kostkami, których wynik należy zsumować.
@ 4 cechy:
Oto cztery cechy, które będą reprezentować każdą postać w świecie gry:
-Ciało[Reprezentuje siłę, wytrzymałość i odporność fizyczną]
-Ruch[Odzwierciedla zręczność, szybkość i koordynację ruchów]
-Umysł[Przedstawia mądrość, inteligencję, zdrowy rozsądek i zdolność przekonywania do
siebie ludzi]
-Zmysły[Jak sama nazwa wskazuje, ta cecha oddaje, jak dobre są zmysły obiektu]
@ Punkty Życia:
Najważniejszy chyba współczynnik każdej istoty żywej. Punkty Życia(PŻ) to inaczej
poziom zdrowia danego stworzenia. Konkretnie. Im więcej Punktów Życia tym lepiej. Jeżeli
Punkty Życia spadną do zera, postać jest nieprzytomna, a jeżeli niżej, wtedy musi ona
wykonać trudny test Ciała. Jeżeli ten test się powiedzie, ma ona z powrotem zero Punktów
Życia. Jeżeli jednak zakończy się fiaskiem, niestety, postać umiera.
@ Umiejętności:
Umiejętności reprezentują to, co postać zdążyła się już nauczyć.
@ Tworzenie postaci:
Przedstawię tu krok po kroku jak stworzyć swoją własną postać do Earth in chaos!.
-Na początku każda z cech ma wartość 1. Następnie każdy gracz otrzymuje [4+cztery
kostki] punktów na rozdzielenie pomiędzy cechy.
Poziomy cech:
1 Kiepsko
2 Średnio
3 Dobrze
4 Bosko!- maksymalna wartość.
-Następnie każdy otrzymuje [1+ jedną kostkę] punktów na umiejętności. Jeżeli ktoś na
tejże kostce będzie miał 1 i uzna, że nie potrzebuje tylu umiejętności, dodaje ten punkt do
jednej ze swoich cech. W innym przypadku, gdy grasz ma 1 lub 2 punkty na umiejętności,
mnoży tą wartość przez 10. Właśnie tyle ma punktów do rozdzielenia na jakiekolwiek
umiejętności.
-UWAGA! Różnica między najwyższą a najniższą cechą na początku nie może
przekraczać 2! To samo tyczy się umiejętności!
-Maksymalna ilość Punktów Życia każdej postaci wynosi [ciało x 2].
-Jeśli chodzi o ekwipunek i bogactwa wszystko zależne jest od tego, czy ktoś zamieszkuje
obszar dotknięty wojną, jak również od tego jaki zamieszkuje kraj. W końcu wszystko
Odwiedź
Http://www.autorskie.fora.pl/
Earth in chaos!
Autor:Arcy
zależy od tego czy ktoś jest po prostu bogatszy, czy uboższy. Wszystko zależy od tego,
kim się gra.
@ Walka:
-Każdą walkę zaczyna się od ustalenia, kto pierwszy wykona jakieś akcje. Wyjątkiem jest
atak z zaskoczenia, w którym ten kto kogoś zaskoczył może wykonać jedną darmową
akcję. Proces, w którym określa się kolejność nazywa się inicjatywą. Wszyscy uczestnicy
walki rzucają na inicjatywę test inicjatywy(cecha: ruch). Wszystkich należy ustawić w
kolejności od największego do najmniejszego. W takiej kolejności będę oni wykonywać
swoje akcje. W przypadku remisów należy zrobić indywidualne dogrywki.
-Każdy w swojej turze może wykonać pojedynczą akcję(otwarcie drzwi, wyciągnięcie
broni, załadowanie strzelby, rzut kamieniem, uderzenie pięścią itp.), lub przebiec dystans
równy[ruch x 3] metrów.
-Obrażenia:
*Wręcz: na obrażenia wręcz rzuca się tyloma kostkami, ile wynosi [ciało + obrażenia broni]
atakującego.
*Na dystans: Na te obrażenia rzuca się tyloma kośćmi ile wynoszą obrażenia broni.
*Pancerz: Od ilości obrażeń odejmuję się wartość pancerza ofiary.
¤*¨¨*¤.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.¤*¨¨*¤ ¤*¨¨*¤.¸¸.¤*¨¨*¤.¸¸.¤*¨¨*¤
Odwiedź
Http://www.autorskie.fora.pl/
Earth in chaos!
Autor:Arcy
Ekwipunek i technologie:
W świecie Earth in chaos! broń palna jest najbardziej popularną i zarówno najczęściej
używaną bronią. Mniej dostępne są bronie typu miotacz ognia, czy strzelba plazmowa.
Zresztą to też wszystko zależy. Jeżeli ktoś jest komandosem angielskich służb
specjalnych, będzie zapewne dość często używał bardziej zaawansowanych broni. Jeżeli
ktoś natomiast będzie siedział w Stanach, gdzie(przykładowo) nie dotarła wojna, jedyne co
będzie miał to pistolet pod łóżkiem. Wszystko zależy od graczy i od mistrza gry. Mistrz gry
może sam wymyślać przeróżne bronie, byleby bez przesady. Pozwolę sobie nakreślić
średnie obrażenia dla niektórych typów broni i podać kilka przykładów. Pragnę przy okazji
zaznaczyć, że, jeśli chodzi o broń palną, to technologicznie sięga 2-giej wojny światowej.
@Obrażenia broni do walki wręcz:
-0-Bez broni. Liczy się tu tylko siła uderzenia.
-1-niewielkie. Takie obrażenia ma np. sztylet
-2-średnie. Takie obrażenia ma niewielka pałka lub gazrurka.
-3-spore. Typowe obrażenia dla kija bejsbolowego, czy kija do golfa.
-4-ogromne!- Takie obrażenia występują przeważnie w jakichś broniach napędzanych inną
siłą niż tylko mięśnie użytkownika. Prostym przykładem może być piła mechaniczna.
@Obrażenia broni dystansowej:
3-niewielkie. Takie obrażenia zadają zazwyczaj pistolety o małej mocy, np. Kieszonkowy
rewolwer.
-4-średnie. Przeciętne obrażenia przeciętnych pistoletów.
-5-spore. Bardzo mocne pistolety, strzelby, przeciętne karabiny lub pistolety plazmowe
zadają takie obrażenia.
-6-ciężkie. Typowe obrażenia dla najmocniejszych modeli karabinów i strzelb oraz bardzo
zaawansowanych broni typu strzelba plazmowa, czy karabin laserowy.
-7-nie do przeżycia. Takie obrażenia zadają granaty z bliskiej odległości, karabiny
snajperskie i wszelakie działa ciężkie.
@Pancerze:
Istnieje wiele różnych pancerzy. Są lekkie kamizelki, są też ciężkie, metalowe zbroje.
Zależnie od tego, w jakiej części pancerz chroni człowieka i jak jest wytrzymały, tyle daje
mu punktów ochrony.
-1- Wystarczy gruba skórzana kurtka bądź wzmacniany mundur wojskowy.
-2- Typowa wartość punktów pancerza dla kamizelki kuloodpornej
-3- Tyle punktów dają zazwyczaj metalowe pancerze, lecz są one bardzo niepraktyczne,
gdyż czynią człowieka powolnym, ze względu na ich wagę. Mało kto ich używa, bo co za
różnica jedna, czy pięć kul na polu bitwy? Lepiej zwiać między budynki.
-4- Tak dużą ochronę może zapewnić człowiekowi tylko najnowszej generacji pancerz
podskórny, który na obecny czas jest bardzo ciężko dostać.
Jeżeli ktoś posiada protezę ręki lub nogi dodaje +1 do obrażeń zadawanych tą kończyną,
gdyż wszystkie protezy na świecie robione są z metalu. Ludzie nie wymyślili na razie nic
specjalnego oprócz metalowych rąk i nóg w dziedzinie sztucznych części ciała. Ostatnio
skończyły się testy dotyczące działania sztucznej skóry pokrytej giętkim metalem oraz
metalowego oka. Te protezy są już dostępne, lecz są one niezwykle drogie i wchodzą
dopiero do użytku.
Ludzkość bardzo słabo rozwinęła się, jeśli chodzi o pojazdy naziemne. Nadal bardzo mało
jest samochodów na benzynę, większość jest napędzane parą a wielu ludzi nadal dosiada
koni. Na porządku dziennym natomiast są statki powietrzne, które wyglądają jak zwykłe
statki wodne, wykonane z drewna, z wyjątkiem tego, że zamiast żagli mają przymocowane
Odwiedź
Http://www.autorskie.fora.pl/
Zgłoś jeśli naruszono regulamin