projekt przedsiebiorstwa handlowo - produkcyjnego.doc

(207 KB) Pobierz

Spis treści.

 

1. Charakterystyka wyrobu

1.1. Opis wyrobu

1.2. Opis procesu produkcyjnego

1.3. Wielkość produkcji

2. Analiza otoczenia

2.1. Dostawcy

2.2. Odbiorcy

2.3. Konkurenci

3. Proces podstawowy

3.1. Drzewo celów i zadań

3.2 Komórki organizacyjne

3.3. Hierarchia komórek

4. Proces zarządzania

4.1. Drzewo celów i zadań – proces zarządzania

4.2. Hierarchia komórek

5. Schemat organizacyjny

6. Zakres obowiązków i odpowiedzialności

7. Schematyczna analiza ilości osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie

 

 

 

 

Firma „Mapei” założona została przez Piotra Pożaka i Pawła Kassina w 1997 r. w Lublinie i działać będzie na zasadzie spółki na terenie całego kraju.

 

 

 

1. Charakterystyka wyrobu

1.1. Opis wyrobu

 

Firma „Mapei” dostarczać będzie na rynek produkty do montażu płytek ceramicznych i kamienia naturalnego.

 

A. KLEJE

A.1. Kerabond – klej na bazie cementowej do płytek ceramicznych, mrozoodporny (warstwa klejąca do 5mm). Dopuszczalny okres użytkowania ponad 8h.

A.2. Kerafloor – klej na zewnątrz i wewnątrz do posadzek i ścian do: płytek ceramicznych, płyt elewacyjnych, kamienia naturalnego i płytek ceramicznych o nierównym spodzie. Czas schnięcia otwartego około 20 – 30 minut.

A.3. Adesilex P9 – super klej na bazie cementowej do płytek ceramicznych (grubość warstwy klejącej do 7mm). Służy do klejenia płytek na zewnątrz i wewnątrz budynku, do płytek ceramicznych i mozaiki szklanej na podłogi, ściany i sufity.

A.4. Isolastic – emulsja uelastyczniająca do zapraw klejowych Kerabond i Kerafloor.

 

 

B. KLEJE CEMENTOWE

B.1. Latex Plus – domieszka elastyfikująca do mieszania z  Keraquick zwiększająca elastyczność i przyczepność na trudnych podłożach. do montażu okładzin wewnątrz i na zewnątrz budynku z płytek ceramicznych.

B.2. Granirapid – dwuskładnikowa zaprawa szybko klejąca i szybko twardniejąca do płytek ceramicznych oraz płyt z kamienia naturalnego i sztucznego (do grubości warstwy klejącej do 10mm).

B.3. Keracrete – emulsja gumy syntetycznej do mieszania z proszkiem keracrete lub cementem i piaskiem (do grubości warstwy klejącej 5mm).

C.WYPEŁNIACZE SPOIN

C.1. Ultracolor– szybko twardniejąca zaprawa do spoinowania o szerokościach od 2 do 20 mm nie dająca plam i wykwitów.

C.2. Keracolor– zaprawa do spoin do szerokości szczelin od 0 do 4 mm i od 4 do 15 mm.

C.3. Fugolastic – emulsja na bazie polimerów ulepszająca zaprawę do spoinowania szczelin keracolor.

C.4. Mapesil AC – jednoskładnikowa sylikonowa masa uszczelniająca na bazie octowej do wykonywania spoin elastycznych o odkształcalności nie większej niż 20%.

C.5. Mapeflex AC4 – jednoskładnikowa akrylowa plastyczno-elastyczna masa uszczelniająca.

 

 

                                              

1.2. Skład surowcowy wyrobów.


1.2. Opis procesu produkcyjnego.

 

 

Opis całego procesu technologicznego w firmie „Mapei” przedstawia schemat:

 

 

PRZYJĘCIE SUROWCÓW



 

MAGAZYNOWANIE SUROWCÓW



 

PRZYGOTOWANIE SUROWCÓW DO PRODUKCJI



 

WYTWARZANIE MASY PRODUKCYJNEJ

MIESZANIE I DOZOWANIE



 

EKSPEDYCJA PRODUKTU

 

 

 

 

 

 

A. CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z PRZYJĘCIEM SUROWCÓW

* dostarczenie surowców transportem samochodowy

* rozładunek

* ważenie surowców

 

B. CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z MAGAZYNOWANIEM SUROWCÓW

* kontrola jakości surowców

* kontrola warunków panujących w magazynach.

 

C. CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z PRZYGOTOWANIEM SUROWCÓW DO PRODUKCJI

* sporządzanie mieszanek

* ważenie odpowiednich rodzajów surowców

* przygotowanie surowców tego samego typu, lecz o różnych właściwościach

* przetransportowanie do hali produkcyjnej

 

D. CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z WYTWARZANIEM MASY PRODUKCYJNEJ, MIESZANIE I DOZOWANIE.

* dozowanie surowców

* odmierzanie surowców

* umieszczenie ich w mieszarce

* dozowanie półproduktów

* odmierzanie półproduktów

* umieszczenie ich w mieszarce

* mieszanie surowców i półproduktów w mieszarce

H. CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z PRZYGOTOWANIEM PRODUKTU DO EKSPEDYCJI

* znakowanie

* pakowanie

* wydawanie odbiorcy

 

Oprócz wyżej wymienionych czynności przy prowadzeniu produkcji muszą być uwzględnione także takie czynności jak :

* pranie odzieży roboczej

* mycie urządzeń, narzędzi, pomieszczeń,

* sprzątanie pomieszczeń

 

 

 

 

Maszyny i urządzenia wykorzystywane w procesie technologicznym.

 

Proces technologiczny w naszej firmie jest zautomatyzowany, a stopień automatyzacji jest adekwatny do rozmiarów działalności.

Dobór wyposażenia produkcyjnego dokonano w oparciu o aktualną ofertę rynku maszyn i urządzeń krajowych i zagranicznych. Wybierano urządzenia nowoczesne, zapewniające szybką, sprawną i wysokiej jakości produkcję, ale  jednocześnie brano pod uwagę ceny urządzeń, co zapewniło optymalny dobór.

Halę produkcyjną planuje się zatem wyposażyć w następujące maszyny i urządzenia:

* wózek widłowy ręczny,

* klimatyzator

* wagi szalkowe

* mieszarki

* pakowarka

 

1.3. Wielkość produkcji

Firma posiadać będzie zdolność produkcyjną  5,1t / 16h co w rozbiciu na poszczególne wyroby przedstawia się następująco:

Kleje  40% :

Kerabond  10%,

Kerafloor 10%

Adesilex 15%

Isolastic 10%

Kleje cementowe 45% :

Latex Plus 20%

Granirapid 9%

Keracrete 16%

Wypełniacze do spoin 15% :

Ultracolor 3%

Keracolor 3%

Fugolastic 3%

Mapesil AC 4%

Mapeflex AC4 2%


2. Analiza otoczenia

2.1. Dostawcy

Podstawowe surowce niezbędne do produkcji to miedzy innymi:

-cement

-piasek

-różnego rodzaju komponenty chemiczne

 

Obecnie nie ma praktycznie problemu z dostępem do któregokolwiek z niezbędnych komponentów.

We wszystkie rodzaje materiałów firma będzie zaopatrywała się w Polskich Zakładach Cementowych oraz uzupełniająco w innych zakładach oferujących szeroką gamę surowców budowlanych. 

Zakłady w Lublinie gwarantują surowce wysokiej jakości po przystępnych cenach, a ponadto, ze względu na lokalizację firmy, zostają zminimalizowane koszty transportu.

Wybrane przez nas firmy gwarantują wysoką jakość swoich produktów, a przystępne ceny i niskie koszty transportu pozwolą nam minimalizować koszty produkcji.

 

2.2. Odbiorcy

Podstawowym rynkiem dla produktów „Mapei” będzie miasto Lublin i jego okolice.

Przeciętna  sprzedaż naszych towarów w tonach za rok 1998 przedstawiają poniższe zestawienia :

Lp.

Cały kraj

t

1.

indywidualne

300

2.

dla firm (sklepów)

10.320

 

 

 

 

 

 

GŁÓWNI ODBIORCY PRODUKTÓW I KANAŁY DYSTRYBUCJI.

 

Głównymi odbiorcami produktów pochodzących  z firmy „Mapei” będą sklepy  na terenie całego kraju.

Przeprowadzone nieformalne badanie rynku pozwoliło zidentyfikować odbiorców produktów „Mapei”. Przeprowadzono rozmowy z właścicielami sklepów i kierownikami sklepów na temat dotychczasowego zaopatrywania się w produkty i jego jakości oraz przedstawiono propozycje zakupu towarów z naszej firmy.

Faktyczna ilość towarów, jaką można wytworzyć na jednej zmianie to 5,1 tony. Produkcja ta wystarczy na pokrycie zamówień deklarowanych przez punkty własne inwestora oraz pozostałe placówki handlowo-usługowe.

Produkty z firmy „Mapei” są rozwożone własnymi samochodami dostawczymi do sklepów i innych odbiorców zgodnie z zawartymi wcześniej umowami.

Sprzedawcy, którzy zechcą samodzielnie odbierać produkty będą mieli taką możliwość.

W celu zdobycia korzystnej lokaty na rynku zbytu w początkowym okresie działalności stosowane będą ceny produktów w stosunku do cen innych przedsiębiorstw tej branży.

 

2.3. Konkurencja.

Obecnie na rynku pojawiło się wiele firm oferujących produkty w zakresie budownictwa. Jedne z większych firm działających na terenie kraju to miedzy innymi:

-         Atlas

-         Ceresit

-         Keracolor

-         Copro

-         Deiterman

 

Część z tych zakładów konkurencyjnych bazuje na przestarzałych środkach produkcji, co uniemożliwia produkcję wysokiej jakości, trafiającą w gusta konsumentów. Koszty produkcji są wysokie, a na modernizację linii produkcyjnych brakuje im środków finansowych. Nasze wyroby maja zatem szansę na to, że będą chętnie nabywane przez klientów. Konkurencyjność naszych wyrobów będziemy podkreślać w promocji i reklamie, gdzie zostaną też uwzględnione zebrane od konsumentów i sprzedawców opinie, sugestie i uwagi dotyczące jakości wyrobów i jego dystrybucji. Pozwoli to nam na zdobycie i utrzymanie określonej grupy konsumentów, którzy wysoka jakość naszych wyrobów, przystępna cenę oraz przestrzeganie terminów dostaw będą przypisywali naszej firmie. Stworzy to także podstawy do powstania szerszego rynku zbytu na nasz produkty i umożliwi zwiększenie produkcji, a co za tym idzie, pozycji finansowej firmy.

3. Proces podstawowy.

3.1. Drzewo celów i zadań – proces podstawowy.

 

1. Produkcja

 

1.1.  Zaopatrzenie

1.1.1 Dostarczenie surowców

1.1.2. Rozładunek

1.1.2.1Przetransportowanie surowców z samochodu do firmy

1.1.3.Umieszczenie surowców w odpowiednich magazynach

1.1.4. Sprawdzenie stanu na fakturze w stosunku do rzeczywistości

 

1.2. Magazynowanie

1.2.1. Oddzielenie surowców od opakowania

1.2.2. Segregowanie surowców według odpowiedniej kolejności np. według daty produkcji

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin