System Turystyczny Wykład -> 28.10.2008
NOWE TRENDY
Międzynarodowe Trendy:1. Popyt / podaż2. MarketingTrendy w popycie i podaży:1. Trendy w popycie: -globalny popyt na turystykę wskazuje tryb rosnący -Główne cztery rodzaje przemysłu (każdy z nich ma 10% światowego obrotu): ropa / elektronika / przemysł zbrojeniowy / turystyka -turystyka nie jest odosobnionym sektorem -eksplozja rynków i segmentów (każdy ma inne potrzeby) -bardziej wysofistykowani (że wybredni) i wymagający klienci2. Trendy w podaży: -niewielkie zróżnicowanie -niewielka specjalizacja -niska konkurencyjność -niskie obłożenie łóżek -silna rywalizacja między celami -błędne koło ( w Polsce powstało, ze względu na kurs walutowy) -rozwój koncepcji nowych „doświadczeń” (turystyka wnosząca coś nowego) -od państw do „clusters” (grup produktów)3. Trendy w marketingu: -marketing instytucjonalny coraz bardziej zorientowany na sprzedaż -więcej wszechstronnych produktów (ofert) tworzonych lokalnie -integracja „łańcucha wartości” (obiekt turystyczny) -rosnąca siła znanych marek -coop’s and sponsoring (współpraca) -marketing bezpośredni -marketing „clusters” -kryzys wśród rad ds. promocji turystyki narodowej -marketing agencji w ramach „clusters” (grup produktów) -nowy sposób komunikowania się „super autostrady”
1 J-na
shelby_lane