Tomasz Urban - RSS dla blogerów.pdf

(714 KB) Pobierz
341392402 UNPDF
341392402.001.png
© Copyright for Polish edition by Tomasz Urban & ZloteMysli.pl
Data: 19.11.2008
Darmowa publikacja , dostarczona przez
Tytuł: RSS dla blogerów
Autor: Tomasz Urban
Korekta: Anna Popis-Witkowska
Skład: Anna Popis-Witkowska
Niniejsza publikacja może być kopiowana oraz dowolnie rozprowadzana
tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody
Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z regulaminem
Dystrybucja w Internecie, za zgodą Autora
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
341392402.002.png
SPIS TREŚCI
..............................................................................................4
OSOBY PRENUMERUJĄCE TWÓJ KANAŁ RSS
................................................5
1.
Zaspokajanie potrzeby
. ...................................................................6
2.
Trzymaj się tematu
. ........................................................................7
3.
Frekwencja pisania
. .......................................................................8
4.
Użyj standardowej ikony RSS
. ..........................................................10
5.
Powiedz czytelnikom, czym jest RSS
. .................................................11
6.
Ułatw dodawanie do czytników online
................................................14
7.
Podaj powód!!!
. ...........................................................................16
8.
Linkuj do RSS-a
. ...........................................................................17
9.
Obiecuj coś w przyszłości
. ..............................................................17
10.
Zasugeruj zapis na RSS tam, gdzie się da...
........................................18
11.
Automatyczny baner
. ...................................................................20
12.
Czy pokazać liczbę subskrybentów?
. .................................................21
13.
Streszczenie czy cały tekst?
. ..........................................................22
14.
Autodetekcja kanału RSS
. .............................................................24
15.
Daj kilka możliwości subskrybcji
. ....................................................25
16.
. .....................................................26
ROZSIEWANIE INFORMACJI PO SIECI PRZY
POMOCY
RSS
................................27
17.
Katalogi RSS
. .............................................................................27
18.
Agregatory blogów
. .....................................................................28
..............................29
NA KONIEC . ........................................................................................31
Ramka z tematycznymi wpisami na
innych
stronach
WSTĘP
Oryginalny pomysł też pomoże!
19.
RSS DLA BLOGERÓW — Tomasz Urban
Wstęp
str. 4
Wstęp
Większość systemów blogowych oferuje treść notek w postaci kanału
RSS. Zaskakuje mnie jednak fakt, że nawet sami blogerzy czasami nie
zdają sobie sprawy z tego, jak można tę funkcję wykorzystać...
Poniższy raport jest próbą zebrania stosowanych przez blogerów popu-
larnych sposobów wykorzystania RSS.
Nie znajdziesz tu żadnej nowości... Znajdziesz jedynie to, co powinien-
eś dawno wiedzieć.
Tomek Urban (precelik)
PS: Specjalne podziękowania za pomoc w przygotowywaniu raportu dla
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Tomasz Urban
Wstęp
341392402.003.png
RSS DLA BLOGERÓW — Tomasz Urban
Osoby prenumerujące Twój kanał RSS
str. 5
Osoby prenumerujące Twój kanał RSS
Bloggerzy i właściciele stron internetowych coraz częściej korzystają
z dobrodziejstwa, jakim jest kanał RSS — coraz częściej staje się on do-
datkowym narzędziem budowania relacji z czytelnikami obok newslette-
ra, a nieraz całkowicie go zastępuje. Daje on wiele możliwości, począw-
szy od budowania społeczności strony dzięki ludziom bezpośrednio zapi-
sanym na kanał informacyjny, poprzez pomoc w pozycjonowaniu, aż do
współdzielenia się treścią (nagłówkami) z innymi stronami.
W pierwszym rozdziale skupię się na pierwszej z wymienionych możli-
wości, a więc na ludziach bezpośrednio zapisanych na kanał RSS , gdyż to
w nich drzemie największy potencjał Twojego bloga.
Ludzie zapisują się na kanał informacyjny po to, by być na bieżąco
z tym, co umieszczamy na naszej stronie — jest to dla nas sygnał, że do-
ceniają to, co robimy, wiemy też dzięki temu, że jest im to do jakichś
celów potrzebne. Tym samym mamy dowód na to, że spełniamy oczeki-
wania naszych czytelników.
Kanał RSS staje się narzędziem podtrzymującym więź internauty z daną
stroną. Z tym zaś wiążą się kolejne plusy, jak na przykład to, że ci czy-
telnicy lepiej poznają naszą stronę, w związku z czym mogą gdzieś ko-
goś poinformować o jej istnieniu...
Liczba osób zapisanych na kanał RSS jest też informacją dla osób zainte-
resowanych reklamą na naszym blogu — sponsoringiem. Bezpośrednio
pokazuje, do jak licznego audytorium przekaz praktycznie na 100% do-
trze.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Tomasz Urban
341392402.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin