na wielkanocnym stole.doc

(36 KB) Pobierz
BAJKI, BAJECZKI

Na wielkanocnym stole -marzec

Zadania

 

Spodziewane efekty

Uwagi

Poznanie polskich tradycji ludowych związanych z obchodami świąt.

 

 

 

 

 

 

Tworzenie warunków do doświadczeń językowych.

 

 

 

Poznawanie stosowanie tworzenie symboli i znaków

 

 

 

 

 

 

 

 

Tworzenie warunków do zorganizowanej i spontanicznej aktywności ruchowej.

 

1.Opowiadanie nauczycielki „Na świątecznym stole”

Cw. słownikowe- grupowanie wyrazów wg tematu głównego, słuchanie piosenki „ Na obrusie wielkanocnym”.

 

2.Opowiadanie twórcze dzieci na podstawie historyjki         obrazkowej „ Kura i kurczęta”- układanie obrazków wg określonej kolejności,

3.Słuchanie wiersza  H.Szayerowej „Pisanki”

4. Na podstawie zabawy dydaktycznej „Koszyczki z pisankami” tworzenie zbiorów trzyelementowych – wyszukiwanie ze zbioru pisanek takich samych i układanie ich do koszyków (wprowadzenie pojęcia podzbioru); posługiwanie się liczebnikami porządkowymi: pierwszy, drugi, trzeci; podpisywanie utworzonych zbiorów za pomocą cyfr;

5.”Pisanka”-, ozdabianie wg własnego pomysłu, rysowanie, wyklejanie kolorowa bibułką.

7.Ulepianka z masy solnej- półprzestrzenna, koszyczek, łączenie z tworzywem przyrodniczym.

8.  Zabawy doskonalące sprawność ruchową - próby szybkiego hamowania ruchu i utrzymanie ciała w całkowitym bezruchu kilka sekund; doskonalenie umiejętności biegania w rozsypce bez potrąceń; śpiew piosenki „Pisanki” - nauka .Wprowadzenie tańca „Tupacz””;

9.  Zabawy ruchowe z elementem skoku „Zajączki na trawie” oraz orientacyjno-porządkowa z elementem kucania „Kwoka i kurczęta”.

 

Dziecko:

- poznaje ludowe tradycje wielkanocne, palma-ochrona przed chorobami, pisanki, jajko- znak odrodzenia dobra nowina, baranek- symbol wolności.

- dowiaduje się dlaczego kura wysiaduje jajka, tworzy wypowiedzi wielozdaniowe, wypowiada się wg określonej kolejności,

- poznaje sposoby barwienia jaj, kraszanki, pisanki, wydrapywani, wyklejanki,

- porównuje zbiory, nazywa cyfry, przelicza elementy,posługuje się liczebnikami porządkowymi 1,2,3,4,

Wyróżnia i nazywa cyfry.

 

 

 

- doskonali sprawnośc palców i nadgarstka, tworzy kompozycje zestawiając kolory,

- łączy różnorodne materiały,

 

 

- poznaje tradycyjne melodie ludowe Podlasia,

- doskonali śpiew indywidualny w duecie,

 

 

 

- reaguje na umówione sygnały,

Zachowuje bezpieczna odległośc od partnera podczas zabaw skocznych,

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin