Na wielkanocnym stole -marzec
Zadania
Spodziewane efekty
Uwagi
Poznanie polskich tradycji ludowych związanych z obchodami świąt.
Tworzenie warunków do doświadczeń językowych.
Poznawanie stosowanie tworzenie symboli i znaków
Tworzenie warunków do zorganizowanej i spontanicznej aktywności ruchowej.
1.Opowiadanie nauczycielki „Na świątecznym stole”
Cw. słownikowe- grupowanie wyrazów wg tematu głównego, słuchanie piosenki „ Na obrusie wielkanocnym”.
2.Opowiadanie twórcze dzieci na podstawie historyjki obrazkowej „ Kura i kurczęta”- układanie obrazków wg określonej kolejności,
3.Słuchanie wiersza H.Szayerowej „Pisanki”
4. Na podstawie zabawy dydaktycznej „Koszyczki z pisankami” tworzenie zbiorów trzyelementowych – wyszukiwanie ze zbioru pisanek takich samych i układanie ich do koszyków (wprowadzenie pojęcia podzbioru); posługiwanie się liczebnikami porządkowymi: pierwszy, drugi, trzeci; podpisywanie utworzonych zbiorów za pomocą cyfr;
5.”Pisanka”-, ozdabianie wg własnego pomysłu, rysowanie, wyklejanie kolorowa bibułką.
7.Ulepianka z masy solnej- półprzestrzenna, koszyczek, łączenie z tworzywem przyrodniczym.
8. Zabawy doskonalące sprawność ruchową - próby szybkiego hamowania ruchu i utrzymanie ciała w całkowitym bezruchu kilka sekund; doskonalenie umiejętności biegania w rozsypce bez potrąceń; śpiew piosenki „Pisanki” - nauka .Wprowadzenie tańca „Tupacz””;
9. Zabawy ruchowe z elementem skoku „Zajączki na trawie” oraz orientacyjno-porządkowa z elementem kucania „Kwoka i kurczęta”.
Dziecko:
- poznaje ludowe tradycje wielkanocne, palma-ochrona przed chorobami, pisanki, jajko- znak odrodzenia dobra nowina, baranek- symbol wolności.
- dowiaduje się dlaczego kura wysiaduje jajka, tworzy wypowiedzi wielozdaniowe, wypowiada się wg określonej kolejności,
- poznaje sposoby barwienia jaj, kraszanki, pisanki, wydrapywani, wyklejanki,
- porównuje zbiory, nazywa cyfry, przelicza elementy,posługuje się liczebnikami porządkowymi 1,2,3,4,
Wyróżnia i nazywa cyfry.
- doskonali sprawnośc palców i nadgarstka, tworzy kompozycje zestawiając kolory,
- łączy różnorodne materiały,
- poznaje tradycyjne melodie ludowe Podlasia,
- doskonali śpiew indywidualny w duecie,
- reaguje na umówione sygnały,
Zachowuje bezpieczna odległośc od partnera podczas zabaw skocznych,
-
Aniolek_Charliego