WYMAGANIA CO DO WYPOSAŻENIA, KWALIFIKACJI PERSONELUORAZ ZAKRESU ŚWIADCZONYCH USŁUG, W TYM USŁUG GASTRONOMICZNYCHDLA PENSJONATÓW
Załącznik Nr 2 do rozporządzeniaMinistra Gospodarki i Pracyz dnia 19 sierpnia 2004 r. Dz.U. Nr 188, poz.1945
zwroty nieobowiązujące - są przekreślone zmiany wynikające z rozp. z dn. 08.08.2002 r. - są wyróżnione kolorem czerwonymzmiany wynikające z rozporządzenia z dnia 19.08.2004 r. są wyróżnione kolorem zielonym
I. Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia
Lp.
WYMAGANIA
*****
****
***
**
*
1.
Obiekt stanowi odrębny budynek lub wydzieloną część budynku wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
O
Obiekt stanowi odrębny budynek lub wydzieloną część budynku. Dopuszcza się usytuowanie części mieszkalnej w odrębnych pawilonach, pod warunkiem należytego informowania klientów.
2.
Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego, chronione przed nadmiernym napływem chłodnego powietrza z zewnątrz
3.
Wydzielona droga dostaw
4.
Infrastruktura techniczna przy obiekcie (utwardzona nawierzchnia dojazdowa i piesze dojścia, zewnętrzne oświetlenie, wydzielone zaplecze gospodarcze) Zagospodarowanie otoczenia obiektu obejmujące utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść, należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej, oraz oświetlenie dojść i dojazdu
5.
Strzeżone garaże lub strzeżone parkingi. Na życzenie gości odstawienie samochodów na parking Nie dotyczy pensjonatów zlokalizowanych w zwartej zabudowie miejskiej, w których należy zapewnić miejsce postojowe na czas przyjazdu i odjazdu gości
6.
Garaże lub parkingi.
W pensjonatach zlokalizowanych w zwartej zabudowie miejskiej wydzielone miejsca postojowe i możliwość parkowania maksymalnie 400 m od obiektu. Na życzenie gości rezerwowanie miejsc na parkingach.
7.
Możliwość parkowania środków lokomocji gości przy obiekcie lub maksymalnie 400 m od obiektu
8.
Zagospodarowanie terenu: zieleń ozdobna i izolacyjna. Nie dotyczy obiektów w zwartej zabudowie miejskiej.
II. Instalacje i urządzenia techniczne
Klimatyzacja lub inne urządzenia i systemy zapewniające właściwą wymianę powietrza i utrzymanie temperatury 18-21oC i wilgotność 45-60 %w części ogólnodostępnej obejmującej hall recepcyjny, sale gastronomiczne i wielofunkcyjne oraz ciągi komunikacyjne do użytku gości:
Mariolka15