maglownice.pdf

(149 KB) Pobierz
Informacja techniczna o produkcie 2022560/2
file:///C:/Documents and Settings/ADMIN/Pulpit/skoda/OIIFL/Kodowa...
Połączenie offline
Informacja techniczna o produkcie
Nr TPI: 2022560/2
Wymiana przekładni kierowniczej 2. generacji na 3. generację
Data opublikowania: 20110223
Wypowiedź klienta / ustalenie warsztatu
Ta informacja serwisowa jest przeznaczona tylko na wypadek wymiany przekładni kierowniczej
w samochodzie z przekładnią 2. generacji, gdy pierwotna wersja przekładni kierowniczej jest wymieniana
na przekładnię 3. generacji (wraz z dodatkową wiązką przewodów).
Uzasadnienie techniczne
Różnice między przekładniami kierowniczymi 2. i 3. generacji:
1. Inne umieszczenie złącza elektrycznego, patrz RYC. 1 , RYC. 2.
2.W przekładni kierowniczej 3. generacji czujnik kąta skrętu kierownicy G85 jest umieszczony
na przekładni. W przekładni kierowniczej 2. generacji czujnik ten znajduje się w sterowniku elektroniki
kolumny kierownicy (w sterowniku pod kierownicą).
3. Numery katalogowe sterowników patrz tabela.
Dla szybkiej orientacji:
jeśli numer katalogowy zaczyna się na 1K1 lub 1K2, przekładnia jest 2. generacji;
jeśli numer katalogowy zaczyna się na 1K0, przekładnia jest 3. generacji.
RYC. 1 2. generacja
RYC. 2 3. generacja
Tabela numerów katalogowych
2. generacja
2. generacja
3. generacja
(kierownica z lewej)
(kierownica z prawej)
1K1.909.144.EM
1K2.909.144.EM
1K0.909.144.C
1K0.909.144.E
1K0.909.144.H
1K0.909.144. J
Zmiana w produkcji seryjnej
1 z 3
20110818 06:22
962508928.019.png 962508928.020.png 962508928.021.png 962508928.022.png 962508928.001.png 962508928.002.png 962508928.003.png 962508928.004.png 962508928.005.png 962508928.006.png 962508928.007.png 962508928.008.png
Informacja techniczna o produkcie 2022560/2
file:///C:/Documents and Settings/ADMIN/Pulpit/skoda/OIIFL/Kodowa...
Seryjnie montowana jest przekładnia kierownicza 3. generacji (ze zintegrowanym czujnikiem kąta skrętu
kierownicy G85).
Rozwiązanie serwisowe
Po wymianie przekładni kierowniczej z 2. generacji na 3. generację trzeba wykonać dopasowanie
sterownika wspomagania kierownicy:
1. Dopasowanie charakterystyki wspomagania kierownicy online
Sposób postępowania:
Kierowane funkcje
Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy
J500 dopasowanie SW (dopasowanie charakterystyk)
2. Funkcja DSR ( 01309 008 – sterownik wspomagania kierownicy J500,
niewiarygodny sygnał )
Zależnie od wersji sterownika ABS/ESP wpisać odpowiednią wartość w kanale 3.
(patrz tabela poniżej). Po wykonaniu dopasowania funkcji DSR trzeba skasować błąd
w pamięci sterownika ESP.
Wykonanie dopasowania:
Diagnoza własna
44 wspomaganie kierownicy
012 dopasowanie
kanał 3, wybrać wartość 0,1 lub 2
Kanał 3 Funkcja DSR Wersja sterownika ABS/ESP
0 włączenie DSR1 ESP FRONT MK60
ESP ALLRAD MK60 4x4
1 wyłączenie DSR ABS/ASR FRONT MK70
2 włączenie DSR2 ESP MK60EC1 – sterownik z długim kodem
3. Dopasowanie czujnika kąta skrętu kierownicy G85
(00778 004 – czujnik kąta skrętu kierownicy, brak sygnału/komunikacji)
Po wykonaniu dopasowania czujnika kąta skrętu kierownicyskasować błędy
w sterownikach.
Wykonanie dopasowania:
Diagnoza własna
44 wspomaganie kierownicy
012 dopasowanie
kanał 9, wybrać wartość 1
(wyłączenie czujnika G85 we wspomaganiu
kierownicy)
4. Nastawy podstawowe wewnętrznego czujnika kąta skrętu kierownicy
(03803 005 – czujnik kąta skrętu kierownicy we wspomaganiu kierownicy – brak
lub błędne nastawy podstawowe)
Z powodu błędnej procedury w Kierowanych funkcjach nastawy podstawowe
wewnętrznego czujnika kąta skrętu kierownicy trzeba wykonać przez diagnozę
własną. Błąd ten zostanie usunięty od płyty markowej CD 18.45.
Sposób postępowania:
a. Wykonać krótką jazdę na wprost (wystarczy 5 m). zatrzymać samochód, nie
ruszając kierownicy.
2 z 3
20110818 06:22
962508928.009.png 962508928.010.png 962508928.011.png 962508928.012.png 962508928.013.png 962508928.014.png 962508928.015.png 962508928.016.png 962508928.017.png
Informacja techniczna o produkcie 2022560/2
file:///C:/Documents and Settings/ADMIN/Pulpit/skoda/OIIFL/Kodowa...
b. Diagnoza własna
44 – wspomaganie kierownicy
015 – zezwolenie na dostęp – login 40168
006 – nastawy podstawowe – kanał 60
Teraz najpierw odczytać kąt ustawienia kierownicy (idealna wartość 0°). Nie
zmieniać ustawienia kierownicy. Gdy kąt ten jest większy niż +/15°, trzeba
skorygować ustawienie przekładni na drążkach kierowniczych (osobna czynność
na stanowisku do geometrii). Jeśli wartość jest w zakresie tolerancji, nacisnąć
przycisk “ Aktywować“ (z prawej strony u dołu).
c. Od samochodu odłączyć tester (albo zakończyć diagnozę sterownika
wspomagania kierownicy) i kierownicę obrócić w obie strony:
najpierw do końca w lewo, potem do końca w prawo, po czym kierownicą
ustawić do jazdy na wprost.
Wskazówki dot. rozliczenia
Pozycje katalogu pracy:
0150 0000
3 z 3
20110818 06:22
962508928.018.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin