Obszary działania
DZIAŁANIE
Narzędzia
Odpowiedzialny
Termin realizacji
UWAGI
bezpiecznie
1. Przeprowadzenie zajęć n.t.: bezpiecznego poruszania się po drogach z odblaskami
2. Spotkanie policjanta z dziećmi w szkole w ramach „Niebieskiego Tygodnia”
3.Realizacja cyklu zajęć dotyczących bezpiecznego poruszania się na drodze, poprawnego zachowania się w środkach komunikacji publicznej
4. Poznanie i wykonanie niektórych znaków drogowych
5. Spotkanie dzieci z pielęgniarką – omówienie zagrożeń i najczęściej
doznawanych urazów
6. Uwaga pożar.
7. Spotkanie ze strażakiem
rebus, odblaski,
pogadanka
pogadanki, wiersze, piosenki,zagadki,
ilustracje
znaki drogowe, miasteczko ruchu drogowego
pogadanka,
tablice poglądowe, akcesoria medyczne
rozmowa, ilustracje
pokaz
n-le
pedagog, wychowawcy
n-l techniki, wychowawcy, woźny
dyrektor
szkoły
IV
wg planu zajęć
X
IX
IX/X
Uwaga
OBCY
1.Przeprowadzenie zajęć dotyczących zachowania się dzieci w kontaktach z obcymi
2. Spotkanie z rodzicami celem uświadomienia im zagrożeń dla dzieci płynących z przypadkowych kontaktów z obcymi
karty pracy,
scenki dramowe
drama
ankieta,
zasady dbania o bezpieczeństwo dziecka
n-le , pedagog, psycholog, wychowawcy
cały rok
Taki
jestem
1.Rozróżnianie uczuć przeżywanych przez innych na podstawie mimiki i
ilustracji
2. Realizacja zajęć pogłębiających własną
wartość, odrębność i odmienność dziecka
3. Wdrażanie do akceptacji, tolerancji i
poszanowania innych ludzi, różniących się od nas
4. Przeciwdziałanie formom przemocy i agresji
wśród uczniów.
arkusz samooceny,
pogadanka, drama, rysunki
krąg uczuć, ankiety, konkursy plastyczne,
Mały
człowiek
- wielkie
problemy
1.Wskazywanie sytuacji szkolnych budzących niepokój dzieci
2.Podejmowanie prób racjonalnego
rozwiązywania szkolnych konfliktów
3.Tworzenie książeczki pt.: „Jestem dobrym kolegą”
drama, rysunki
krąg uczuć,
dyskusja klasowa
rozmowa kierowana,
burz mózgów,
rysunki,
zdrowo
1. Poznanie budowy ciała człowieka
2. Wykorzystywanie zmysłów do poznawania otaczającego świata
3. Poznawanie i rozróżnianie środków czystości i sposobów ich używania
4. Udział uczniów w konkursach plastycznych (szkolnych i pozaszkolnych)
5. Spotkanie z lekarzem- pogadanka na temat zażywania leków, ich właściwego stosowania i szkodliwości
6. Zachęcanie do aktywnego wypoczynku; nauka właściwego planowania czasu wolnego
7. Wykonanie książeczki „Rosnę zdrowo”
8. Wskazywanie na działania korzystne i
szkodliwe dla zdrowia
plansza poglądowa
narządy zmysłów
grudzien33