MIESIĘCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY.doc

(156 KB) Pobierz
MIESIĘCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY

PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ

W ROKU SZKOLNYM 2007 / 2008

 

Wrzesień

Termin

Temat tygodnia

Efekt oddziaływań wychowawczych

Forma realizacji

3 IX – 7 IX

Żegnajcie wakacje – witaj szkoło

UCZEŃ:

·  zna prawa i obowiązki ucznia;

·  zna lokalizacje świetlicy;

·  potrafi bezpiecznie zachowywać się w otoczeniu, w którym się znajduje;

·  potrafi wypowiadać się w sposób swobodny na temat wakacji;

·  potrafi zaprezentować się na forum grupy;

·  umie współdziałać w grupie;

·  życzliwie odnosi się do drugiej osoby;

·  integruje się z grupą.

·  Przeprowadzenie pogadanki na temat bezpiecznego zachowania na terenie szkoły, podczas zabaw, podczas wsiadania i wysiadania z autobusu. Poznanie praw i obowiązków uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej;

·  Swobodne wypowiedzi o minionych wakacjach;

·  Zabawy ruchowe na boisku;

·  Gry stolikowe;

·  Zajęcia integracyjne: gry i zabawy, integracja zespołu.

10 IX – 14 IX

Bezpieczna droga

UCZEŃ:

·  potrafi bezpiecznie przechodzić przez ulicę, właściwie poruszać się po okolicy;

·  zna podstawowe znaki drogowe;

·  dba o bezpieczeństwo swoje i innych;

·  umie właściwie zachować się na przystanku, w autobusie;

·  jest opiekuńczy w stosunku do innych kolegów szczególnie młodszych ;

·  zna swoje mocne i słabe strony i potrafi je właściwie wykorzystać.

·  Zapoznanie ze sposobem poruszania się po drogach;

·  Nauka podstawowych znaków drogowych;

·  Bezpiecznie poruszamy się po okolicy. Bezpiecznie i kulturalnie zachowujemy się w autobusie - scenki rodzajowe;

·  Gry planszowe;

·  Krzyżówki i łamigłówki;

·  Zabawy ruchowe na boisku szkolnym.

 

17 IX – 21 IX

Chcemy żyć w czystym środowisku

UCZEŃ:

·  ma wyrobione nawyki dbania o porządek

·  wie, że należy opiekować się zwierzętami ;

·  wie jak dbać o środowisko;

·  wie, że nie należy niszczyć zieleni;

·  zna tereny chronione i zasady zachowania się na nich;

·  ma ukształtowaną wrażliwość na otaczające środowisko;

·  dostrzega zależność pomiędzy działalnością człowieka a stanem środowiska;

·  zna skutki zniszczeń ekologicznych.

·  Rozmowa na temat ochrony środowiska, co możemy zrobić, aby je ochronić?

·  Praca plastyczna „Nasza ziemia”plakat;

·  Gry stolikowe;

·  Działalność człowieka a stan środowiska - wykazanie zależności. Formy ochrony przyrody. Zasady zachowania się na terenach chronionych;

·  Zabawy ruchowe na boisku szkolnym z piłką, skakanką;

·  Pomoc słabszym w odrabianiu prac domowych.

24 IX – 28 IX

Witamy jesień

UCZEŃ:

·  dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią;

·  potrafi wypowiadać się na temat jesiennego krajobrazu;

·  potrafi wyszukać informacje z książek popularnonaukowych;

·  umie współpracować w grupie;

·  potrafi właściwie wykorzystać czas wolny.

·  Praca z tekstem - szukanie informacji dotyczących zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i ich omówienie;

·  Wykonanie pracy plastycznej przestawiającej kolory jesieni dowolną techniką;

·  Gry planszowe;

·  Zabawy ruchowe;

·  Ciekawe i wartościowe czasopisma.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Październik

Termin

Temat tygodnia

Efekt oddziaływań wychowawczych

Forma realizacji

1 X –     5 X

Sport to zdrowie

UCZEŃ:

·  dba o zdrowie własne oraz innych;

·  wie, jak właściwie spędzać czas wolny;

·  potrafi współdziałać w grupie;

·  szanuje siebie i innych.

·  Rozmowa na temat różnych dyscyplin sportowych i ich wpływu na zdrowie i samopoczucie;

·  Zabawy ruchowe na boisku – wdrażanie do współzawodnictwa;

·  Gry planszowe;

·  Wykonanie pracy plastycznej metodą collag’u przedstawiającej ulubionego sportowca.

8 X –   12 X

Dzień Nauczyciela

UCZEŃ:

·  ma poczucie przynależności do szkoły, do klasy;

·  zna i pielęgnuje tradycje szkolne;

·  ma potrzebę pozytywnego prezentowania się,

·  radzi sobie w trudnych sytuacjach.

·  Rozmowa z dziećmi o pracy nauczyciela oraz pracowników szkoły;

·  Wykonywanie kolorowych bukietów okolicznościowych;

·  Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu;

·  Gry stolikowe,

·  Radzę sobie w trudnych sytuacjach;

·  Pomoc dzieciom w odrabianiu prac domowych.

15 X – 23 X

Dary jesieni z sadu i ogrodu

UCZEŃ:

·  wie jak dbać o środowisko naturalne;

·  zna nazwy warzyw i owoców rosnących w ogrodach i sadach;

·  zna zasady przechowywania owoców i warzyw i wykonania przetworów na zimę;

·  potrafi interpretować ruchem słyszany tekst;

·  dba o estetykę wykonania pracy plastycznej;

·  zna zależności stanu środowiska od działalności człowieka;

·  potrafi współpracować w grupie.

·  Wypowiadanie się dzieci na temat ich ogrodów - dzielenie się przeżyciami z domu rodzinnego.

·  Rozmowa o sposobach przechowywania owoców, wykonywania przetworów na zimę.

·  Rozwiązywanie i układanie zagadek dotyczących warzyw i owoców.

·  Gry stolikowe.

·  Wpływ codziennych czynności i zachowań człowieka na stan środowiska.

24 X – 31 X

Pamiętajmy o tych, którzy odeszli

UCZEŃ:

·  zna i pielęgnuje tradycje;

·  jest tolerancyjny, szanuje siebie i innych;

·  jest wrażliwy, pamięta o zmarłych.

·  Rozmowa o Święcie Zmarłych i o tym jak należy zachowywać się na cmentarzu;

·  Rysowanie kredkami cmentarza;

·  Gry i zabawy stolikowe.

·  Zabawy rytmiczne przy muzyce;

·  Pomoc dzieciom w nauce oraz odrabianiu prac domowych;

 

 

 

 

 

Listopad

Termin

Temat tygodnia

Efekt oddziaływań wychowawczych

Forma realizacji

5 XI –     9 XI

Kultura człowieka

UCZEŃ:

·  zna podstawowe zwroty grzecznościowe;

·  umie poprawnie zachowywać się w każdej sytuacji;

·  jest uprzejmy wobec innych;

·  potrafi poprawnie zareagować w trudnych sytuacjach.

·  Rozmowa na temat kulturalnego zachowania się w każdym miejscu;

·  Wykonanie plakatu techniką collage na temat: „Jakie znasz zwroty grzecznościowe?”

·  Mówię stop przemocy i agresji. Radzę sobie w trudnych sytuacjach;

·  Spotkanie z policjantem - Jestem bezpieczny;

·  Gry stolikowe.

12 XI – 16 XI

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin