ZAJĘCIA RUCHOWE PRZEPROWADZONE METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO Weroniki Sherborn’e pt. „Niedźwiedzie i misiaczki” z udziałem dzieci i rodziców w dniu 08.11.2005 r.
Zajęcia prowadziły: mgr Magdalena Hibner i mgr Violetta Zeller
WPROWADZENIE:
1. Wpisanie się na listę obecności (należy odrysować swoją dłoń i wpisać w nią swoje imię).
2. Każdy wybiera dla siebie wizytówkę z misiem, zapisuje na niej swoje imię i przykleja sobie do ubrania.
CZĘŚĆ ZASADNICZA:
1. „Iskierka” na powitanie.
2. „Oglądanie twarzy” – siadamy twarzą w twarz i oglądamy się (kolejno), dotykamy, wąchamy. Najpierw mama, potem dziecko.
3. Niedźwiedzie obchodzą misiaczki z każdej strony, dotykają do głowy, ramion, rąk itd. Na koniec siadają naprzeciwko misiaczka.
4. Misie i niedźwiedzie robią do siebie różne miny, uśmiechają się, grymaszą, naśladując się wzajemnie.
5. Niedźwiedzie przytulają misiaczki i kołyszą je na boki. (Siadają w siadzie płaskim, wykonują rozkrok w siadzie. Misiaczki siadają między rozsuniętymi nogami, plecami do niedźwiedzia). Usypiają je w kołysce (poz. j.w.) poruszając się do przodu.
6. Aby było misiaczkom wygodnie, niedźwiedzie prowadzą je do domku (duże misie ustawiają się w klęku podpartym, tworząc domek). Małe misie kładą się spać i śpią.
7. Gdy się budzą chcą wyjść z domku, ale niedźwiedzie je zatrzymują, nie chcą ich wypuścić. (ELEMENT SIŁOWY, PRZEPYCHANIE SIĘ)
8. Po pewnym czasie Misiakom udaje się wyjść. Z radości małe misie kręcą się na pupach w kółko. Duże misie mogą im w tym pomagać.
9. Niedźwiedzie wołają je do siebie (wymyślonym przez siebie gestem, językiem) i przytulają.
10. Wspólnie idą na spacer. Niedźwiedzie niosą misiaczki na plecach (dzieci leżą, a nie siedzą).
11. Po jakimś czasie mama chce odpocząć, kładzie się, ale misiaczek jej na to nie pozwala. Kolejno podnosi łapy i puszcza, turla ją.
12. Wszyscy są zmęczeni, odpoczywają. Niedźwiedzie leżą na brzuchach, a misie na ich plecach.
13. Mamy – niedźwiedzie wsparte na kolanach i rękach kołyszą dzieci.
14. Maluchy rozleniwiły się, a trzeba schować się w zarośla. Mama łapie malucha za nogi (ręce są pod głową) i go ciągnie.
15. Niedźwiedzie mamy tak się zmęczyły, że padły, jedna obok drugiej. Leżą na dywanie (na brzuchu), a maluchy kolejno turlają się po nich.
16. Później misie muszą przejść przez gęste, niskie krzaki. (Mamy robią tunel).
17. Mamy z misiami odszukują się, witają i przytulają.
18. Mama masuje zmęczonego misia. („Makaroniki” – zagniatanie, wałkowanie, krojenie, podrzucanie, a plecy to stolnica.) (ELEMENT RELAKSU)
19. Później misiaczki masują dorosłych.
20. Spacerkiem na gumowych nogach wracają do swojego legowiska.
21. Trening autogenny
ZAKOŃCZENIE:
1. Powrót z lasu – Niedźwiadki przebudziły się z zimowego snu i poczuły, że są głodne.
2. Poczęstunek i ewaluacja.
ARKUSZ Ewaluacyjny:
Atmosfera …
Postawa prowadzących …
Zajęcia …
Do domu zabiorę …
Radioman