TREŚCI KSZTAŁCENIA
RZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW
ŚRODKI DYDAKTYCZNE
EUROPA- córka króla Agenora. Poznajemy mit o naszym kontynencie
· uważnie słucha opowiadanego „Mitu o Europie”
· wie co oznacza słowo mit
· przedstawia za pomocą rysunku porwanie EUROPY
· wskazuje na mapie kontynent europejski
· tekst „Mit o Europie”
· słowniczek
· materiały plastyczno-techniczne do wykonania pracy
Porozmawiajmy o Unii Europejskiej
· wie że Polska stała się członkiem UE
· zna symbole UE
· rozpoznaje hymn Unii, zna jego tytuł
· zna Syriusza maskotkę UE
· Europa i Unionek będą towarzyszyć
dzieciom w podróży po krajach Europy
· W albumie dzieci będą zamieszczały flagi poznanych państw
Polska moja Ojczyzna. Symbole narodowe: flaga, godło, hymn, stolica
· zna barwy narodowe
· zna legendę o powstaniu państwa polskiego
· zna autora słów hymnu
· zachowuje się właściwie w trakcie słuchania hymnu
· wymienia nazwę stolicy
· potrafi z kolorowego papieru wykonać flagę Polski
· mapa Polski
· nagranie hymnu
· flaga i godło Polski
Niemcy- nasi najbliżsi sąsiedzi
· wskazuje Niemcy na mapie Europy
· wie, że stolicą jest Berlin
· zna niemiecką flagę
· słucha bajek braci Grimm zna wybranych bohaterów baśni
· potrafi przywitać się w jęz. niemieckim
· potrafi wymienić niektóre marki samochodów
· materiały plast. do wykonania flagi
· kolorowanie ilustracji bo bajki braci Grimm
· kolorowanie auta: mercedesa
· spotkanie z
germanistą
Belgia- koronkowe państwo
· wskazuje na mapie politycznej Belgię
· rozpoznaje flagę
· wie, że stolicą Belgii jest Bruksela, że tam znajduje się siedziba UE
· wie, że Belgia słynie z koronek i produkcji statków
· poznaje kuchnię belgijską frytki, gofry, krokiety, przysmaki z zajęczego mięsa
· kolorowanie flagi
· wykonanie papierowych serwetek
Finlandia- kraina Świętego Mikołaja
· wskazuje Finlandię na mapie Europy
· wie, jak nazywa się stolica Finlandii
· za warunki klimatyczne
· potrafi wymienić niektóre zwierzęta tam żyjące
· wie, że Mikołaj pochodzi z Finlandii
· ozdabianie flagi
· kolorowanie ilustracji Mikołaja
· wykonanie worka z prezentami które zgubił Mikołaj
Francja- kraj serów, żab i ślimaków
· wskazuje Francję na mapie politycznej Europy
· zna jej flagę
· zna stolicę Francji
· zna charakterystyczne potrawy kuchni francuskiej
· potrafi powiedzieć -dzień dobry- w języku francuskim
· słucha czytanej przez n-la baśni Charlesa Perraulta
· jest projektantem strojów
· rozpoznaje wieżę Eiffla
· wykonanie projektów strojów
Holandia- kraj tulipanów i wiatraków
· potrafi wskazać Holandię na mapie
· wie, że stolicą jest Amsterdam
· wie, że Holandia słynie z wiatraków, tulipanów a także z produkcji serów i czekolady
· wykonanie flagi
· wyszukanie różnic w ilustracjach wiatraków
· śpiewanie piosenki pt. „Holandia”
· wykonanie tulipana techniką orgiami
Dania- kraj w którym wymyślono klocki lego
· wie, gdzie na mapie znajduje się Dania
· wie, że stolicą Danii jest Kopenhaga
· rozpoznaje kopenhaską syrenkę na zdjęciach
· wie że Andersen był Duńczykiem, zna jego niektóre bajki
· wie że w Danii wymyślono klocki lego
· wie, jak nazywa się park w którym wszystko wykonane jest z klocków lego
· wie kim byli Wikingowie, umie rozpoznać ich strój i łodzie
· kolorowanie syrenki
· słuchanie baśni Andersena
· budowanie z klocków lego
Włochy-kraj wulkanów, pizzy i spaghetti
· rozpoznaje Włochy na mapie Europy
· wie jak nazywa się stolica
· rozpoznaje flagę Włoch
· zna charakterystyczne potrawy kuchni włoskiej
· wie, jak nazywa się czynny wulkan
· poszerza zasób słownictwa o wyrazy: krater, lawa, gondola
· budowanie z masy solnej wulkanu Etna
· smakowanie włoskich przysmaków
Wielka Brytania- kraj na wyspie
· potrafi wskazać Wielką Brytanię na mapie
· zna jej flagę i stolicę
· zna wybrane elementy kultury brytyjskiej
· wie że „Kubusia Puchatka „ wymyślił Anglik
· koloruje portret królowej Elżbiety II
· kolorowanie portretu
· słuchanie fragmentu „Kubusia Puchatka”
anglistą
Hiszpania- Ojczyzna flamenco i korridy
· wskazuje Hiszpanię na mapie Europy
· wie, że stolicą jest Madryt
· poszerza swoje słownictwo o wyrazy flamenco, korrida, torreador
· rozwija wrażliwość estetyczną na piękno tańca i strojów tancerzy
· kolorowanie tancerzy
· przygotowanie pomarańczowego soku
Austria- kraina walca i słodyczy
· zna położenie Austrii na mapie
· zna nazwę stolicy Austrii i jej symbol
· wie, jak wygląda flaga Austrii
· zna podstawowy krok walca
· zna i potrafi opowiedzieć legendę o torcie Sachera
· uważnie słucha opowieści o kompozytorach
· tańczy walca
· słucha utworów muzycznych
Święto Europy
· wie kiedy Europa obchodzi święto
· chętnie wykonuje zadania konkursowe
· stosuje się do ustalonych reguł
· aktywnie współpracuje w grupie
· utrwala zdobyte wiadomości o poznanych w ciągu roku krajach europejskich
· czerpie radość i zadowolenie ze wspólnej zabawy
· przebieg uroczystości wg scenariusza
1
tycia-kicia