PROJEKT KAMPANII REKLAMOWEJ.doc

(24 KB) Pobierz
PROJEKT KAMPANII REKLAMOWEJ

PROJEKT KAMPANII REKLAMOWEJ

 

Etapy postępowania

 

I.                   BRIEF KLIENTA

 

1.1  Produkt

-          kategoria produktu – klasyfikacja

-          cechy funkcjonalne i cechy emocjonalne produktu

-          faza w cyklu życia produktu – określenie krzywej cyklu życia produktu

 

1.2  Konkurencja

-          liczba konkurentów

-          obszary konkurencji

 

1.3  Tendencje rynkowe w branży

-          rynek rozwija się, jest statyczny, załamuje się – stan faktyczny i prognozy

 

1.4  Przesłanki wynikające ze strategii marketingowej

-          rola promocji i cele promocji

-          cele strategiczne reklamy

-          cel kampanii reklamowej; co chcemy osiągnąć? (wzrost świadomości, wiedza o cechach produktu, sympatię, wzrost sprzedaży, wzrost udziału w rynku, wzrost lojalności).

 

1.5  Konsument

-          segmentacja: określenie rynku docelowego i adresata badań segmentowych

-          badanie postaw konsumenta:

a)      wobec marki, produktu i grupy asortymentowej (znajomość, sympatia, preferowane właściwości)

b)     określenie motywów zakupu

c)      określenie siły nabywczej segmentu

informacje dotyczące konsumenta należy pozyskać wykorzystując źródła pierwotne i źródła wtórne

 

II.                WYBÓR STARTEGII REKLAMOWEJ

 

2.1 Adresat kampanii reklamowej

Określenie, do jakiej części grupy docelowej adresowane będą komunikaty reklamowe

 

2.2 Strategia reklamowa

-          cele komunikacyjne kampanii reklamowej

-          wybór korzyści reklamowej

-          określenie charakteru argumentów

 

III.             MEDIA PLAN

 

3.1 Dobór mediów

-          przedstawienie w tabeli ogólnego media-planu z okresem czasu publikacji przekazów w poszczególnych mediach

3.2 Budżet

-          zestawienie przybliżonego kosztu kampanii reklamowej

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin