PROJEKT KAMPANII REKLAMOWEJ
Etapy postępowania
1.1 Produkt
- kategoria produktu – klasyfikacja
- cechy funkcjonalne i cechy emocjonalne produktu
- faza w cyklu życia produktu – określenie krzywej cyklu życia produktu
1.2 Konkurencja
- liczba konkurentów
- obszary konkurencji
1.3 Tendencje rynkowe w branży
- rynek rozwija się, jest statyczny, załamuje się – stan faktyczny i prognozy
1.4 Przesłanki wynikające ze strategii marketingowej
- rola promocji i cele promocji
- cele strategiczne reklamy
- cel kampanii reklamowej; co chcemy osiągnąć? (wzrost świadomości, wiedza o cechach produktu, sympatię, wzrost sprzedaży, wzrost udziału w rynku, wzrost lojalności).
1.5 Konsument
- segmentacja: określenie rynku docelowego i adresata badań segmentowych
- badanie postaw konsumenta:
a) wobec marki, produktu i grupy asortymentowej (znajomość, sympatia, preferowane właściwości)
b) określenie motywów zakupu
c) określenie siły nabywczej segmentu
informacje dotyczące konsumenta należy pozyskać wykorzystując źródła pierwotne i źródła wtórne
II. WYBÓR STARTEGII REKLAMOWEJ
2.1 Adresat kampanii reklamowej
Określenie, do jakiej części grupy docelowej adresowane będą komunikaty reklamowe
2.2 Strategia reklamowa
- cele komunikacyjne kampanii reklamowej
- wybór korzyści reklamowej
- określenie charakteru argumentów
3.1 Dobór mediów
- przedstawienie w tabeli ogólnego media-planu z okresem czasu publikacji przekazów w poszczególnych mediach
3.2 Budżet
- zestawienie przybliżonego kosztu kampanii reklamowej
Koteciek