Style tuningu.docx

(18 KB) Pobierz

Style Tuningu

German Style podstawowe wytyczne: nisko, szeroko, gładko. Tuning z niemiecką finezją i solidnością. Felgi z szerokim rantem, których szerokość niejednokrotnie wymusza poszerzanie nadkoli, żadnych body kitów i spojlerów. Obniżenie sięga często, lub nawet przekracza 10 cm. Częste zabiegi stylizacyjne, to usuwanie klamek i znaczków firmowych z karoserii, czasami spotykany âboser-blica znany jako bad look. Felgi â tu popularne skręcane felgi RH, OZ, Keskin, choć odpowiednio szerokie i wypolerowane jednoczęściówki równie dobrze pasują do tego stylu. Modnym dodatkiem mogą być również felgi od Porsche, które poddane są polerce na lustro, lub pochromowane. Chromuje się również niektóre części nadwozia takie jak: listwy, ramki okien i lusterka. Modyfikacji poddawane są również silniki które są przeszczepiane z mocniejszych wersji modelu. Cała przestrzeń pod maska jest uporządkowana (âornung muss seinâ) oraz wypucowana i polakierowana, a nie które części są pochromowane. Wnętrze może być zabudowane w dwojaki sposób klatka i dwa kubełki obite skóra tak jak całe wnętrze, lub kompletna odrestaurowana skórzana tapicerka (w BMW często spotykany zabieg wstawiania foteli M-power). Zabudowa audio też jest rozbudowana ale rzadko spotyka się takie gadżety jak PS2 albo monitory LCD

 

 

Cult â obowiązkowymi elementami stylu są dodatki retro (malutkie chromowane lusterka i chromowany bagażnik dachowy ze moja stara walizką), 13 albo 14 calowe felgi z dużym rantem, obniżone na kompletną glebę i jak najczystszy wygląd zewnętrzny (żadnych spoilerów). Często dorzuca się sporo gadżetów z epoki i naklejki cultowej kompanii naftowej 76 Union. Silnik powinien być tak czysty jakby właśnie go wyprodukowano. Styl kochany przez Niemców, tuningują swoje stare Volkswageny z przełomu lat 70 i 80. Styl ten króluje na Worthersee i na zlotach VW, choć Polska scena również zaczyna brać na warsztat krajowe sztuki.

 

 

JDM â Japan Domestic Market. Delikatny tuning, najczęściej z jednolitym lakierem i polerowanymi lub chromowanymi rantami felg w umiarkowanych rozmiarach. Kluczem do stylu są smakowite dodatki kultowych japońskich producentów akcesoriów tuningowych. Siedzenia Bride, body kity Blitz, opony Falken, pasy bezpieczeństwa Takata i osprzęt HKS. W stylu tym nie ważne są osiągi a LOGO.

 

 

Rost - czyli jednym słowem kontrolowana dewastacja auta. Początkowo przez wielu nie rozumiana, to jednak aktualnie zdobywa większe grono oddanych fanów

Charakteryzuje się:

- duża ilością dodatków z epoki

- licznymi (umyślnymi) uszkodzeniami, zadrapaniami

- nieodłączna jest rdza â specjalnie uzyskiwana umyślnym polerowaniem powierzchni blacharskich i poddawana działaniu roztworów solnych

 

 

Rat Style â przerabianie samochodów, aby przypominały szczury. Wydają się trochę zaniedbane jak by stały kilka lat nie ruszane. Charakterystyczne są matowe lakiery, brak body kitów i spoilerów, opony z białym paskiem, pełne felgi w małych rozmiarach, obniżenie, modne też są dodatki z epoki danego samochodu, środek także wygląda na stary i zniszczony, jest przeważnie pozbawiony tapicerki. Nie stosuje się zabudowy audio jedynie odbiorniki i głośniki z epoki samochodu.

 

 

DUB â na bogato, wielkie chromowane felgi, wnętrze w jasnej skórze, kierownice ze srebrnych łańcuchów, wstawki ze złota lub elementy wysadzane kosztownymi kamieniami (np. felgi, lewarki). Styl dla ludzi bogatych, którzy lubią obnosić się ze swoim majątkiem, charakterystyczny dla raperów i koszykarzy w USA

 

 

Vip Style â DUB po japońsku, tylko bardziej agresywny i ostentacyjny. Chromowane felgi, wypasione wnętrza, daleko idące modyfikacje nadwozia w samochodach których w Europie się nie rusza ( BMW serii 7, Mercedes S-klasa, Toyota Celsior. Charakterystyczne jest ustawianie tylnych kół âw negatywieâ (pochyłe rozbieżnie), znane jest jako âcamberâ. âToo much is not enoughâ tym kieruja sie japończycy w przeróbkach.

 

 

Hot Rod â klasyka klasyki tuningu, zabytkowe auta amerykańskie z lat 1920- 1950 przerobione w charakterystyczny sposób. Ogromny silnik V8 powinien być odsłoniety, tylne koła znacznie większe od przednich, a dach maksymalnie obniżony lub ucięty. Nieodłączną cechą jest silnik zbyt mocny do oldschoolowego zawieszenia. Płomienie na masce to gadżet pochodzący właśnie z hot-rodów. Hot rod musi być piękny i prosty.

 

 

Custom & Leadsled â stare, amerykańskie bryki przerobione w taki sposób by były bardziej efektowne i aerodynamiczne. Chrom, obniżone dachy, tylne koła przykryte blachą. Silnik nie jest tu najważniejszy, choć wskazane byłoby V8. Aktualnie montuje się jeszcze zestawy audio lub zabudowy multimedialne.

 

 

Lowrider â styl pochodzący z Meksyku. Wielkie amerykańskie auto wyposażone w zawieszenie hydrauliczne, dzięki któremu gablota może podskakiwać i tańczyć. Wśród lowriderów wyróżnia się różne style: bombs, oldschool, newschool. Do low-lowów stosuje się szprychowe felgi w niewielkich rozmiarach 13, 14 cali i opony z białym paskiem.

 

 

Styl Angielski â wykorzystywane są małe samochodziki miejskie (Citroen Saxo, Peugeot 106, Renault 5 itp.), ogromne zderzaki i progi, poszerzenia, 20 calowe koła, obok przede wszystkim skąpo odziana dziewczyna.

Pomocne strony: http://www.maxpower.co.uk

 

Styl Francuski â Ogromne bodykity, zderzaki z gigantycznymi wlotami i radykalne poszerzenia błotników , okulary na reflektorach, siatka we wlotach, jaskrawe kolory, rzadkie są modyfikacje silnika i innych podzespołów. Styl ten króluje na GTI Tuning International. Ulubiona baza Peugeot 206.

 

Styl Hiszpański â Niezwykłe kolory nadwozia, liczne aerografy i kalkomanie. Nie montuje się fabrycznych body kitów, Hiszpanie robią wszystko od podstaw samemu, liczy się dla nich pierwsze wrażenie, więc auto musi czymś przykuwać uwagę co powoduje, że rzadko można trafić na jednolitą, konsekwentną przeróbkę, a częściej na różne dziwaczne koncepcje. Dominuje teraz chrom i beżowa skóra w środku. Bazami są auta kompaktowe (Seat Leon i Ibiza).

 

Resto â skrót od ârestorationâ, odrestaurowanie. Jest to odnawianie starych samochodów na takie prosto z fabryki. Zalicza się tu właśnie styl Musle.

 

Import Tuner â Auta muszą pochodzić z Japonii. Ważne są body kity i spoileryw formie aluminiowego ostrza. Jaskrawy kolor nadwozia i kalkomanie to obowiązkowe dodatki. Obowiązkowe są felgi z polerowanym rantem i ciemnym środkiem. Ważne też są przeróbki silnika, osiągi musza iść w parze z wizualizacją.

 

Drift Machine (D1) â auta z japońskich torów z dużą ilością naklejek oraz felgi lakierowane są na inne kolory na osi przedniej i tylniej. Przydatny jest także konkretny body kit by auto się wyróżniało na torze. Drift-maszyny mają dużą moc, napęd na tylne koła i âwybebeszoneâ wnętrze. Napisy na naklejkach często umieszczone są w lustrzanym odbiciu. Bazy: Nissan 200SX, Nissan Skyline.

 

Bling Bling â chromowane felgi w rozmiarach 20-28 cali ze spinnerami, pneumatyczne zawieszenie, multimedia, lambodoory. W USA specjalizują się tym chłopaki z West Coast Customs.

Ulubiona baza: Hummer H2, Escalade

 

i to co coraz częściej jest tępione w naszym kraju, ale równie szeroko rozprzestrzenione..

Wieś-style - przyczepienie mnóstwa plastiku, siatki (najlepiej ogrodowej) lampek choinkowych, malowanie wałkiem białą olejną, własnoręcznie robione zderzaki ze sklejki, rury PCV na wydechu, przyciemnienie szyb folią, tak aby było widać bąbelki powietrza, nakleić paski a'la Viper i obowiązkowo nakleić nad rurą PCV naklejkę REMUS!! we wnętrzu mnóstwo stylowych dodatków!! jakieś pokrowce z napisami Recaro, malowanie dechy pędzlem i wszędzie kable, bo po co chować...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin