Vademecum doradcy ubezpieczeniowego.pdf

(992 KB) Pobierz
34879603 UNPDF
34879603.002.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl i .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 6.09.2007
Tytuł: Vademecum doradcy ubezpieczeniowego (fragment utworu)
Autor: Waldemar Mielczarek
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Anna Popis-Witkowska
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
34879603.003.png
SPIS TREŚCI
KILKA SŁÓW OD AUTORA . ...............................................................7
CZAS NA SUKCES . ...........................................................................10
MOJA DEFINICJA SUKCESU . .........................................................................10
WPROWADŹ SIĘ W DOBRY NASTRÓJ . ...........................................16
ZMIEŃ TRYB ŻYCIA . ........................................................................................19
GODNE ZAPAMIĘTANIA . ............................................................................21
MOTYWACJA . ...................................................................................................21
GODNE ZAPAMIĘTANIA . ...........................................................................25
CZY MOŻNA UNIKNĄĆ TRUDNYCH DNI? . ...................................................25
GDY CZUJESZ SIĘ JAK INTRUZ . ...................................................................30
ZMIANA SPOSOBU MYŚLENIA KLUCZEM
DO SUKCESU
..........................34
PIERWSZY KROK: ROZMOWY
TELEFONICZNE
............................38
PRZYKŁAD I:
BEZ OFICJALNEGO POLECENIA . ..................................................................43
PRZYKŁAD II:
Z JAWNEGO POLECENIA . ..............................................................................45
PRZYKŁAD III . ..................................................................................................46
PRZYKŁAD IV . ..................................................................................................50
PRZYKŁAD V . ....................................................................................................51
GODNE ZAPAMIĘTANIA . ...........................................................................52
ŚCIEŻKA SPRZEDAŻY . ....................................................................53
ROZMOWA TELEFONICZNA . .........................................................................53
SPOTKANIE . .....................................................................................................54
JAK PRZEKONAĆ KLIENTA
DO
. ...........................................................80
OBIEKCJA WIEKU: „JESTEM ZA STARY NA
UBEZPIECZENIOWY
...........85
POMOCNE ZWROTY I PYTANIA . ...................................................................87
„NIE” NIE MUSI OZNACZAĆ ODMOWY . .......................................................90
ZAMKNIĘCIE SPRZEDAŻY . ............................................................................94
PAN „BYĆ MOŻE”, CZYLI PRZYPADEK BARDZO TRUDNY
DO
UBEZPIECZENIE”
. ...............................................................100
LUDZIE KUPUJĄ LUDZI! . .............................................................................103
GODNE ZAPAMIĘTANIA . .........................................................................108
ODMOWA PRZYJĘCIA POLISY UBEZPIECZENIOWEJ . ............................108
TWÓJ RYNEK . ................................................................................115
SZUKASZ DALEKO, A KLIENT JEST BLISKO . .............................................115
POLECENIA . ....................................................................................................116
. ............................................62
ANALIZA FINANSOWA . ..................................................................................66
GODNE ZAPAMIĘTANIA . ...........................................................................68
SPOTKANIE POD TWOJĄ KONTROLĄ . .........................................................72
GODNE ZAPAMIĘTANIA . ............................................................................77
GDY KLIENT MA OBIEKCJE . ..........................................................................78
OBIEKCJA SZCZEGÓLNA: ZNAJOMY BROKER
LUB
ZAKUPU SWOJEGO PRODUKTU?
AGENT
ZAMKNIĘCIA SPRZEDAŻY
ZACZNIJ DOUBEZPIECZAĆ KLIENTÓW . ....................................................118
GODNE ZAPAMIĘTANIA . ..........................................................................121
JESZCZE JEDEN PRZYKŁAD DOBREJ OBSŁUGI, . .....................................130
GODNE ZAPAMIĘTANIA . ..........................................................................133
ZŁY MENTOR, CZYLI
OSOBA
TOKSYCZNA
...................................134
.....................136
GODNE ZAPAMIĘTANIA . .........................................................................138
CZY SZUKASZ NOWYCH ZNAJOMOŚCI? . ..........................................138
SWOJEGO
TEJ HISTORII?
TOWARU CZY TEŻ USŁUGI,POTRAFISZ ZROBIĆ NA
NIM
. ........................................................139
CZY FAKTYCZNIE UMAWIASZ SIĘ NA SPOTKANIA? . ......................139
ZAWSZE JASNO OKREŚLASZ, KIM
PIERWSZE
WRAŻENIE?
SPOTKANIA? . .........................................................................................139
CZY KONTAKTUJESZ SIĘ OSOBIŚCIE? . .............................................140
CZY ZAWSZE ODKRYWASZ, CZEGO
JESTEŚ
I
JAKI
JEST CEL
KLIENT
POTRZEBUJE?
.........140
. ...............................................................141
CZY ZAWSZE CZEKASZ Z ROZMOWĄ O
DAJE
MU
JEGO
POLISA?
UBEZPIECZENIACH,
142
CZY ZAWSZE OPIERASZ SPRZEDAŻ
NA
OBOJE
MAŁŻONKOWIE USIĄDĄ DO STOŁU RAZEM Z
TOBĄ?
. ..............................................................143
CZY SPRZEDAJĄC UBEZPIECZENIE, ZAWSZE
POTRZEBACH
KLIENTA?
OCHRONĘ? . ...........................................................................................144
CZY ZAWSZE JESTEŚ OBIEKTYWNY? . ...............................................145
CZY ZAWSZE POLECASZ
KONKRETNY RODZAJ UBEZPIECZENIA? . ........................................145
CZY ZAWSZE UPEWNIASZ SIĘ, ŻE TO, CO
PODKREŚLASZ
ODPOWIADA MU? . ................................................................................146
CZY ZAWSZE DOSTARCZASZ POPRAWNYCH
I
NABYŁ
KLIENT,
. ......................................................146
CZY CZASAMI OMAWIASZ SZCZEGÓŁY? . ..........................................146
CZY ZAWSZE OMAWIASZ KOSZTY? . ..................................................146
CZY PODCZAS SPOTKANIA
MÓWISZ PO POLSKU, ZROZUMIALE? . ..............................................147
CZY KSZTAŁCISZ SWOICH KLIENTÓW? . ...........................................147
CZY JESTEŚ WYSTARCZAJĄCO CIERPLIWY? . ..................................147
INFORMACJI?
CZY ZŁY MENTOR MIAŁ SWÓJ UDZIAŁ W
DOBRE
CZY STARASZ SIĘ, BY KLIENT WIEDZIAŁ,
CO
ADEKWATNYCH
34879603.004.png 34879603.005.png 34879603.001.png
 
CZY ZAWSZE SPRAWIASZ, BY KLIENCI CZULI, ŻE
OTRZYMUJĄ
WARTOŚĆ ADEKWATNĄ DO
WARTOŚCI
ICH PIENIĘDZY?
............147
. ........................................................148
CZY ZAWSZE BIERZESZ OD KLIENTA POLECENIA? . ......................148
CZY JESTEŚ SPRZEDAWCĄ WYSOKIEJ KLASY? . ..............................149
GODNE ZAPAMIĘTANIA . .........................................................................149
ZŁOTE ZASADY PROFESJONALNEGO
JAKOŚCI?
...........................150
CUDOWNY TEKST . ........................................................................152
ZAKOŃCZENIE . ..............................................................................155
AGENTA
CZY NA PEWNO GWARANTUJESZ
OBSŁUGĘ
WYSOKIEJ
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin