Skuteczne pozyskiwanie klientów przez telefon.pdf

(312 KB) Pobierz
Skuteczne pozyskiwanie klientów przez telefon
Skuteczne pozyskiwanie
klientw przez telefon
Autor: Stephan Schiffman
TĀumaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 83-7361-980-1
(That Really Work!) (Cold Calling Techniques)
Format: A5, stron: 176
Profesjonalne techniki telesprzedaŃy i telemarketingu
¤ Sposoby wyszukiwania potencjalnych klientw
¤ Scenariusze rozmw oraz reagowanie na sytuacje typowe i nieprzewidziane
¤ Skuteczny proces sprzedaŃy przez telefon
Podstawowym zadaniem telemarketera i jednym z elementw pracy przedstawiciela
handlowego jest rozmowa telefoniczna z potencjalnym klientem, majĴca na celu
przedstawienie mu oferowanego produktu i umwienie siķ na spotkanie lub prezentacjķ.
Jednak wbrew pozorom moŃe ona okazaě siķ niezwykle trudna. Rozmwca moŃe na
przykĀad nie znaě firmy bĴdł od poczĴtku rozmowy byě nastawiony negatywnie do
osb dzwoniĴcych z jakĴkolwiek ofertĴ. Przekonanie go do naszych racji to prawdziwa
sztuka. Telemarketer musi byě przygotowany na rŃne scenariusze rozmw i powinien
umieě odpowiednio reagowaě na zachowania rozmwcy.
âSkuteczne pozyskiwanie klientw przez telefonÒ to podrķcznik przedstawiajĴcy
skuteczne techniki telesprzedaŃy. Autor podrķcznika Ð doľwiadczony instruktor
przedstawicieli handlowych Ð opisuje opracowany przez siebie system, ktrego celem
jest doprowadzenie do spotkania z klientem zakoĺczonego sprzedaŃĴ produktu lub
usĀugi. System podzielony jest na kroki, ktrych odpowiednia realizacja gwarantuje
zakoĺczenie rozmowy sukcesem. Zastosowanie opisanej tu strategii jest niemal
gwarancjĴ skutecznej sprzedaŃy telefonicznej.
¤ Wyszukiwanie potencjalnych klientw
¤ Sposb rozpoczķcia rozmowy telefonicznej
¤ Reakcje na typowe odpowiedzi klienta
¤ PowoĀywanie siķ na inne osoby
¤ Zostawianie wiadomoľci
¤ Nowoczesny proces sprzedaŃy
Jeľli chcesz odnieľě sukces w handlu, musisz poznaě przedstawione w tej ksiĴŃce
reguĀy prowadzenia rozmw telefonicznych.
92028298.004.png 92028298.005.png 92028298.006.png 92028298.007.png 92028298.001.png 92028298.002.png
Spis treści
Wstęp ......................................................................... 7
Rozdział 1. Telefoniczne pozyskiwanie klientów jest konieczne 11
Rozdział 2. Według liczb ................................................................. 23
Rozdział 3. Gdzie szukać nowych kontaktów? ........................... 43
Rozdział 4. Technika wykonywania telefonów ........................... 51
Rozdział 5. Reagowanie na typowe odpowiedzi ......................... 77
Rozdział 6. Podpórka .................................................................. 89
Rozdział 7. Odwoływanie się do osób trzecich
oraz telefony z polecenia ........................................ 103
Rozdział 8. Skuteczne zostawianie wiadomości ....................... 117
Rozdział 9. Kolejne telefony do tej samej osoby ...................... 137
Rozdział 10. Cztery etapy procesu sprzedaży ............................. 147
Rozdział 11. Reguły gwarantujące odniesienie sukcesu
w handlu ................................................................. 155
Dodatek A Przykładowe scenariusze ....................................... 167
| 5 |
ROZDZIAŁ 7
Odwoływanie się
do osób trzecich
oraz telefony z polecenia
Odwoływanie się do osób trzecich oraz telefony z polecenia to wa-
riacje standardowego scenariusza. Zapoznaj się z nimi. Na pewno
Ci się przydadzą!
Odwoływanie się do osób trzecich
Najpierw omówimy wykonywanie telefonów, w których odwołuje-
my się do osób trzecich. Technika, którą tutaj przedstawię, jest bar-
dzo prosta i może wspaniale uzupełnić metody sprzedaży, które
aktualnie stosujesz. Przedstawię wariację, z której ja korzystam;
większość szkolonych przez nas handlowców twierdzi, że ten
model jest wyjątkowo łatwy do przyswojenia. Myślę, że Tobie też
się spodoba.
Podstawowe elementy
Przede wszystkim musisz zapamiętać, że technika ta wykorzy-
stuje te same podstawowe elementy, które wcześniej omówiłem:
Przyciągnij uwagę rozmówcy.
Przedstaw siebie i swoją firmę.
Podaj powód, dla którego dzwonisz.
Poproś o spotkanie.
| 103 |
92028298.003.png
| S KUTECZNE POZYSKIWANIE KLIENTÓW PRZEZ
TELEFON |
Włączenie tych czterech punktów do rozmowy z pewnością
zwiększy skuteczność wykonywanych przez Ciebie telefonów, bez
względu na to, jaką rozmowę przeprowadzasz. Sprawdźmy, jak
wygląda ich zastosowanie w przypadku telefonów, w których od-
wołujemy się do osób trzecich.
Przyciągnij uwagę rozmówcy
Wcześniej wspomniałem, że nie należy stosować tanich chwy-
tów, aby przyciągnąć uwagę rozmówcy (takich jak „Czy chciałby
pan zarobić milion dolarów?”), lecz po prostu zwrócić się do niego
po imieniu lub nazwisku. Do Ciebie należy wybór, w jaki sposób
odezwiesz się do rozmówcy. Możesz powiedzieć: „Cześć, Bob”,
„Cześć, Joe” czy „Cześć, Jill”. Możesz powiedzieć: „Dzień dobry,
panie Jones”. Użyj zwrotu, który najbardziej Ci odpowiada. Ja wi-
tam moich rozmówców słowami: „Dzień dobry, panie Jones” albo
„Dobry wieczór, panie Jones”. To jest moja wypowiedź, która ma na
celu przyciągnięcie uwagi rozmówcy. Nie muszę mówić nic więcej.
Przedstaw siebie i swoją firmę
Zwróciłem już uwagę na to, że gdybym powiedział Ci: „Mó-
wi Steve Schiffman z D.E.I. Management Group”, prawdopodobnie
nie wiedziałbyś, z kim masz do czynienia. Takie zdanie to za mało,
aby rozmówca wiedział, z kim rozmawia i zechciał umówić się na
spotkanie ze mną. Muszę się postarać, żeby dokładnie zrozumiał,
jaki jest cel mojego telefonu.
Dlaczego? Ponieważ gdy dzwonimy do kogoś, ta osoba nie jest
przygotowana na rozmowę z nami. Nasz rozmówca nie ma poję-
cia, że do niego zadzwonimy.
To, co robimy, z racji swojej natury wymaga, aby ludzie po-
myśleli o czymś, o czym nie myśleli, zanim do nich zadzwonili-
śmy. Innymi słowy, ich plan dnia nie uwzględnia rozmowy z na-
mi. Potencjalni klienci są w trakcie wykonywania swoich
| 104 |
| O DWOŁYWANIE SIĘ DO OSÓB TRZECICH ORAZ TELEFONY Z
POLECENIA |
obowiązków, gdy Ty dzwonisz do nich i mówisz: „Zostaw to, chcę,
żebyś zrobił coś innego”. Dlaczego niby mieliby to zrobić?
Musimy dać im szansę, aby zrozumieli, w jakim celu do nich
dzwonimy, a następnie przedstawić im odpowiedni obraz sytuacji.
Oto, jak to zrobić.
Mój początek rozmowy to: „Dzień dobry, panie Jones”. Oto
kolejny krok.
„Mówi Steve Schiffman, jestem prezesem firmy D.E.I.
Management Group. Nie wiem, czy kiedykolwiek pan o nas
słyszał; jesteśmy międzynarodową firmą organizującą
szkolenia dla handlowców i przedstawicieli handlowych
tutaj, w Nowym Jorku. Mamy również swoje oddziały w
Chicago i Los Angeles. Współpracujemy z…”.
W tym miejscu wymieniam firmy XYZ, ABC i 123 w kontek-
ście zarządzania potencjalnymi klientami i metod zdobywania
nowych klientów przez telefon. W ten sposób przedstawiam mu
obraz sytuacji. Użyłem słów kluczowych: szkolenia dla handlow-
ców , zdobywanie nowych klientów przez telefon , zarządzanie poten-
cjalnymi klientami . Wymieniłem firmy XYZ, ABC i 123 — dużych
graczy na rynku, choć niekoniecznie z branży pana Jonesa. Powi-
nien znać te nazwy.
Przedstawiłem potencjalnemu klientowi pewien obraz. Podałem
mu informacje, dzięki którym łatwiej zrozumie, w jakiej sprawie
dzwonię. Może na przykład pomyśleć: „O, tutaj chodzi o szkolenie
przedstawicieli handlowych”. Dlaczego ma się zastanawiać: „Hm…
Co? O co chodzi?”. Jeżeli rozmawiam z potencjalnym klientem w
taki sposób, nie potrzebuję wyszukanych zwrotów.
Teraz nawiąż do historii, która przekona rozmówcę o Twoim
sukcesie. Niezależnie od tego, do kogo dzwonisz, odwołaj się do
nazwy firmy, z którą możesz pochwalić się udaną współpracą.
| 105 |
Zgłoś jeśli naruszono regulamin