Halloween.docx

(21 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć języka angielskiego

 

Scenariusz zajęć języka angielskiego

 

OPRACOWANIE I REALIZACJA              : Kinga Jóźwiak, Karolina Machowska,

                                                                          Aneta Popławska

DATA                                                                                    : 28.10.2009

MIEJSCE                                                                      : Szkoła Podstawowa nr 3 w Płocku

KLASA                                                                      : 3

OPIEKUN                                                                      : mgr Orłowska

CZAS TRWANIA                                                        : 45 min

TEMAT DNIA                                                        : Halloween

CELE OPERACYJNE:

DYDAKTYCZNE

·         Uczeń zna słownictwo związane z Halloween.

·         Uczeń uczestniczy w charakterystycznych zabawach halloween’owych.

·         Uczeń wykonuje halloween’owego duszka.

WYCHOWAWCZE

·         Uczeń zna i stosuje zasady obowiązujące podczas zajęć.

·         Uczeń współpracuje z nauczycielem w czasie zajęć.

·         Uczeń zachowuje porządek na ławce.             

METODY AKTYWNOŚCI (wg R. Więckowskiego):

INFORMACYJNE:

·         wyjaśnienie werbalne

·         wyjaśnienie ilustrowane

·         opis z wykorzystaniem pomocy graficznych

HEURYSTYCZNE:

·         elementy dyskusji

·         elementy dialogu

FORMY AKTYWNOŚCI (wg R. Więckowskiego):

·         aktywność indywidualna jednolita

·         aktywność grupowa- z całą klasą

ŚRODKI DYDAKTYCZNE (wg R. Więckowskiego):

KONWENCJONALNE:

·         ilustracje symboli Halloween

·         podpisy do poszczególnych obrazków

·         jabłka zawieszone na nitce

·         papierowy osiołek

·         chusteczki higieniczne

·         karty pracy

 

 

 

 

PRZBIEG:

    I.              CZĘŚĆ WSTĘPNA:

1.      Czynności organizacyjno-porządkowe (powitanie, sprawdzenie listy obecności oraz przygotowania do zajęć).

   II.              CZĘŚĆ GŁÓWNA:

1.      Umieszczenie na tablicy tematu lekcji- ,,Halloween” oraz zapisywanie swobodnych skojarzeń dzieci w języku polskim wokół hasła.

2.      Wybranie przez nauczyciela najbardziej charakterystycznych symboli Halloween i zamieszczenie ich ilustracji na tablicy. Przedstawienie nazw angielskich oraz chóralne powtarzanie nazw tych elementów: całą klasą, rzędami, grupami, indywidualnie (ZAŁĄCZNIK 1).

3.      Zamieszczenie na tablicy podpisów do poszczególnych obrazków, odczytywanie ich przez nauczyciela, powtarzanie przez uczniów (ZAŁĄCZNIK 2).

4.      Gra Memory: dzieci zamykają oczy, nauczyciel zdejmuje jeden obrazek, uczniowie otwierają oczy i podają angielską nazwę symbolu, którego brakuje.

5.      Opowiadanie przez nauczyciel tradycji związanych z Halloween:

·         kiedy się odbywa,

·         w jakich krajach,

·         w jaki sposób dzieci świętują Halloween (prezentacja dyni - ZAŁĄCZNIK 3),

·         co oznacza zwrot „trick of treat”.

6.      Zabawy halloween’owe:

·         przygotowanie przez nauczyciela jabłek zawieszonych na nitce. Chętni uczniowie starają się zjeść jak najszybciej dane jabłko (ZAŁĄCZNIK 4)*.

·         przypięcie do tablicy papierowego osiołka, któremu brakuje ogonka. Wybranie ochotnika spośród uczniów, zawiązaniu mu oczu i wręczenie papierowego ogonka osiołka. Okręcanie danego ucznia kilkukrotnie przez pozostałe dzieci. Zadaniem okręcanego ucznia jest dotarcie do osiołka zamieszczonego na tablicy i doczepienie mu ogonka w odpowiednim miejscu (ZAŁĄCZNIK 5).  

7.      Rozwiązywanie przez dzieci wykreślanki związanej z poznanym słownictwem i wklejenie karty do zeszytu (KARTA PRACY 1).

8.      Wykonanie duszków hallowen’owych z chusteczek higienicznych. Pokazanie i objaśnienie dzieciom kolejnych etapów tworzenia duszka (ZAŁĄCZNIK 6):

·         przygotowanie jednej chusteczki higienicznej,

·         rozdzielenie jej na trzy warstwy,

·         tworzenie kulki z pierwszej warstwy,

·         składanie pozostałych warstw w pozycji skrzyżowanej,

·         umieszczenie kulki do środka skrzyżowanych ze sobą warstw,

·         owiniecie kulki warstwami i związanie jej u podstawy,

·         rysowanie twarzy duszka.          

III.                CZĘŚĆ KOŃCOWA:

              1. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej- krzyżówka ( KARTA PRACY 2).

              2. Podsumowanie aktywności i zachowania dzieci.

              3. Pożegnanie.

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin