Zabawy przedszkolne.docx

(13 KB) Pobierz

1. Zabawy dowolne w kącikach tematycznych, np. kącik kuchenny, lekarski. Zapoznanie

się z ich wyposażeniem – rozpoznawanie i nazywanie zabawek, zabawy wybraną

zabawką, odkładanie zabawek na stałe wyznaczone miejsca.

(zabawy w kącikach tematycznych, zapoznanie dzieci z ich wyposażeniem, wdrażanie do odkładania zabawek na swoje miejsce)

 

2.W ogrodzie – ustalenie reguł bezpiecznego korzystania ze sprzętu, zakaz oddalania

się poza wyznaczony teren..

 

3.Wznoszenie budowli z klocków drewnianych. Ustawianie klocków obok siebie –

„pociąg”. Budowanie pociągów długich i krótkich. Ustawianie klocków jeden na drugim

– „wieża”. Budowanie wież wysokich i niskich

Po skończonej zabawie – wspólnie

z nauczycielem sprzątanie klocków do pojemnika.

(Wznoszenie budowli z klocków drewnianych. Wdrażanie do zgodnej zabawy

wspólnymi zabawkami i porządkowania miejsca zabawy. Posługiwanie się pojęciami:

długi, krótki, wysoki, niski)

 

 

 

1.Zabawa „Witamy się ”. Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel przedstawia im pacynkę,

która bardzo chce poznać maluszki. Pacynka wita się z dziećmi: Dzień dobry.

Ja mam na imię… i bardzo chcę się dowiedzieć, jakie wy macie imiona. Każde dziecko

przedstawia się (może podać rękę) i głośno mówi swoje imię.

(Zabawa „Witamy się ”. Uczenie się używania zwrotu grzecznościowego Dzień dobry.

Pokonywanie nieśmiałości podczas wypowiadania się przed całą grupą. Utrwalanie

imion kolegów z grupy).

 

2. Zabawa dydaktyczna „Dziewczynki i chłopcy”. Dzieci wykonują polecenia nauczyciela,

np: dziewczynki podniosą ręce do góry, chłopcy klasną w dłonie, chłopcy

poruszają głową, dziewczynki poklepią się po brzuchu.

(Zabawa dydaktyczna „Dziewczynki i chłopcy”. Uważne słuchanie i wykonywanie poleceń

nauczyciela. Rozwijanie samoświadomości: jestem dziewczynką, jestem chłopcem).

 

3.Zabawa dydaktyczna „Lalka i ja”. Nauczyciel prosi, aby dzieci pokazały, gdzie lalka

ma oczy i gdzie dzieci mają oczy, gdzie lalka ma brzuch i gdzie dzieci mają

brzuch itp. Można zamienić się rolami – dziecko nazywa części ciała, a nauczyciel

je pokazuje na lalce i na sobie.

(Zabawa dydaktyczna „Lalka i ja”. Nazywanie i wskazywanie części ciała. Wdrażanie

do przestrzegania reguł zabawy.)

 

4. Ćwiczenia mięśni narządów mowy:

przesuwanie wysuniętego języka poziomo z jednej strony na drugą,

przesuwanie wysuniętego języka wokół szeroko otwartych ust, tzn. oblizywanie

dolnej i górnej wargi,

wysuwanie „szerokiego” języka w kierunku brody i unoszenie go w kierunku

nosa przy opuszczonej dolnej szczęce.

(Ćwiczenia mięśni narządów mowy – języka. Uważne słuchanie poleceń nauczyciela

i dokładne ich wykonywanie)

 

Zabawa z elementem czworakowania „Kotki bawią się piłeczkami”. Kotki bawią

się, tocząc piłeczkę przed sobą i idąc za nią na czworakach – naśladują zabawę

małych kotków. Na sygnał wszyscy siadają i podnoszą piłkę do góry, żeby pokazać,

że żadna piłka nie zginęła

 

Zabawa dydaktyczna „Co to za zabawki?”. Dzieci oglądają, dotykają, rozpoznają

i nazywają wskazane przez nauczyciela zabawki: wiaderko, foremkę, łopatkę,

grabki. Nauczyciel chowa zabawki do nieprzezroczystej torby. Wybrane dzieci rozpoznają

zabawkę poprzez dotyk, nazywają ją i po wyjęciu sprawdzają, czy dobrze

odgadły. Określanie, gdzie bawimy się takimi zabawkami – w piaskownicy.

(Rozpoznawanie i nazywanie zabawek. Określanie miejsca, gdzie można się nimi bawić.)

 

Zabawa dydaktyczna „Piłki”. Wykonywanie poleceń nauczyciela: podnieście piłkę

do góry, opuście na dół, połóżcie piłkę: przed sobą, za sobą, obok siebie.

(Zabawa dydaktyczna „Piłki”. Uważne słuchanie i wykonywanie poleceń nauczyciela.

Rozumienie określeń: do góry, na dół, za sobą, przed sobą, obok siebie.)

 

Zabawa dydaktyczna „Co schowałem?”. Dzieci siedzą w kole, pośrodku którego

leżą zabawki. Rozpoznawanie i nazywanie zabawek: samochód, piłka, lalka, miś.

Wybrane dziecko odwraca się tyłem, a w tym czasie nauczyciel chowa jedną z zabawek.

Dziecko odgaduje, której zabawki brakuje i podaje jej nazwę.

(Zabawa dydaktyczna „Co schowałem?”. Doskonalenie spostrzegawczości poprzez

odgadywanie, która zabawka została schowana, podanie jej nazwy.)

 

. Zabawa ruchowa „Samochody” wg K. Wlaźnik – dzieci w rozsypce poruszają się po sali bez potrącania się, na widok krążka czerwonego (światło czerwone) – zatrzymują się, na widok krążka zielonego (światło zielone) –ruszają.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin