Zajęcia w przedszkolu.docx

(23 KB) Pobierz

Przywitanie się z dziećmi, poznanie ich imion, i zapytanie w co najbardziej lubią się bawić.

Sprawdzenie obecności.

Rozmowa na temat wrażeń dotyczących świąt.

Jak spędziliście święta? (w domu, rodziny)

Co jedliście dobrego?(jajka, kiełbasę, placki, święconkę itp.)

Czy odwiedził ich zajączek?

 

Zabawa Rób tak jak ja

Nauczyciel wykonuje różne gesty i ruchy, a dzieci go naśladują.

 

Poranna gimnastyka

1.Bieg po sali, na sygnał(tamburyn, klaśnięcie, stop)dzieci robią figury i nie poruszają się.

2. Marsz po sali na hasło „para” dzieci ustawiają się parami.

3.Podskoki w miejscu, „lekko” na palcach, „ciężko” całymi stopami, wysoko, nisko itp.

4.Marsz po obwodzie koła za nauczycielem.

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa Balonik

Dzieci stoją w ciasnym kółeczku trzymając się za ręce. Nauczycielka mówi „dmuchamy balonik”. Dzieci  cofają się naśladując dmuchanie balonika. Gdy koło stało się duże nauczycielka klaszcze w ręce i woła „balon pękł”. Dzieci puszczają się za ręce i przysiadają lub kładą się. Następnie dzieci wstają chwytają się za ręce, a nauczyciela mówi wiersz.

 

Balon nowy, kolorowy maluteńki był, teraz większy jest od głowy, rośnie z całych sił

Olbrzymieje jak przyjemnie, jeszcze dmuchać chcę!

Balon większy jest ode mnie!

Rośnie, rośnie… Pękł!”

(„Wychowanie fizyczne” Kazimiera Wlaźnik)

 

Dzieci adekwatnie do słów wiersza poszerzają koło, a na słowo „pękł” przysiadają. Nauczycielka ”naprawia” balon, dotykając kolejno dzieci, które wstają i wiążą koło.

Zabawa rozwija narząd mowy(dmuchanie), uczy zabawy w grupie i reagowania na sygnał.

 

Zabawa dydaktyczna „Dziewczynki i chłopcy”

Zabawa dydaktyczna „Dziewczynki i chłopcy”. Dzieci wykonują polecenia nauczyciela,

np: dziewczynki podniosą ręce do góry, chłopcy klasną w dłonie, chłopcy

poruszają głową, dziewczynki poklepią się po brzuchu.

(Zabawa dydaktyczna „Dziewczynki i chłopcy”. Uważne słuchanie i wykonywanie poleceń

nauczyciela. Rozwijanie samoświadomości: jestem dziewczynką, jestem chłopcem).

 

Zabawa ruchowa „Ręce w górę”

ce w górę, ręce w bok, mały przysiad, duży skok

Skłoń się w prawo, skłoń się w lewo

Pokaż jak się chwieje drzewo szzzyyyy

Podskoczymy, przykucniemy, usiądziemy.”

 

Naśladowanie zwierząt kojarzących się z wiosną

- misie (na czworakach)

- pszczółki ( biegające i machające rączkami)

- skaczące żabki

- klekoczące bociany (unoszenie kolan, stanie na jednej nodze, klekotanie)

- fruwające motylki

 

 

Zabawa dydaktyczna „Co schowałem?”. Dzieci siedzą w kole, pośrodku którego

leżą zabawki. Rozpoznawanie i nazywanie zabawek: samochód, piłka, lalka, miś.

Wybrane dziecko odwraca się tyłem, a w tym czasie nauczyciel chowa jedną z zabawek.

Dziecko odgaduje, której zabawki brakuje i podaje jej nazwę.

(Zabawa dydaktyczna „Co schowałem?”. Doskonalenie spostrzegawczości poprzez

odgadywanie, która zabawka została schowana, podanie jej nazwy.)

 

Zabawa ruchowa „Samochody” wg K. Wlaźnik – dzieci w rozsypce poruszają się po sali bez potrącania się, na widok krążka czerwonego (światło czerwone) – zatrzymują się, na widok krążka zielonego (światło zielone) –ruszają.

 

Zabawy ruchowe z woreczkami

Chodzenie po sali z woreczkiem na głowie, podrzucanie woreczków, przerzucanie z ręki do ręki, przeskoki przez woreczki…

 

Zabawa orientacyjno porządkowa „Słońce świeci – deszcz pada”

Na zapowiedz „słońce świeci” dzieci biegają po Sali i robią słoneczka, na zapowiedz ”deszczyk pada” przykucają i uderzają paluszkami o podłogę.

 

Zabawa „Kwiaty rosną, kwiaty więdną

Rozsypka. Dzieci w przysiadzie podpartym – kwiaty zwiędły, powolny wyprost do stania – kwiaty rosną po deszczu.

 

Zabawa Małe i duże piłeczki

Dzieci – „piłeczki” podskakują w miejscu, w rytmie wygrywanym na tamburynie przez nauczycielkę: szybkie tempo skaczą małe piłeczki, wolne tempo skaczą duże piłki.

 

Wznoszenie budowli z klocków drewnianych. Ustawianie klocków obok siebie –

„pociąg”. Budowanie pociągów długich i krótkich. Ustawianie klocków jeden na drugim

– „wieża”. Budowanie wież wysokich i niskich

Po skończonej zabawie – wspólnie

z nauczycielem sprzątanie klocków do pojemnika.

(Wznoszenie budowli z klocków drewnianych. Wdrażanie do zgodnej zabawy

wspólnymi zabawkami i porządkowania miejsca zabawy. Posługiwanie się pojęciami:

długi, krótki, wysoki, niski)

 

Wierszyki „masażyki”

Po pleckach płynie rzeczka rysujemy palcem wężyki wzdłuż plecków
I przeszła pani na szpileczkach "idziemy" palcami jak w butach na obcasach
A potem przeszły słonie ugniatamy tup-tup-tup powoli całymi dłońmi
I przejechały konie galopujemy" pięściami - oczywiście nie za mocno!
A potem spadł deszczyk robimy deszczyk opuszkami palców po całych pleckach
Czy czujesz już dreszczyk? szybkie tup-tup-tup palcami wzdłuż kręgosłupa

 

 

 

Wierszyk

Rączki robią klap klap klap
Nóżki robią tup tup tup
Tutaj swoja główkę mam
a na brzuszku bam bam bam

Tutaj swoje uszka mam
oczki patrzą tu i tam
buzia robi am am am
a na nosie sobie gram

 

 

MASZERUJĄ DZIECI DROGĄ

Maszerują dzieci drogą, raz, dwa, trzy!

Lewą nogą, prawą nogą, raz, dwa, trzy!

A nad drogą słonko świeci

I uśmiecha się do dzieci,

Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

 

Maszerują dzieci drogą…

Naprzód zuchy, naprzód śmiało,

Będzie przygód tu nie mało,

Raz, dwa, raz, dwa, trzy!

 

GIMNASTYKA

Ach, gimnastyka dobra sprawa, dla nas wszystkich to zabawa.

Ręce w górę, w przód i w bok, skłon do przodu, w górę skok.

 

Ref. Głowa, ramiona, kolana, pięty, kolana, pięty, kolana, pięty.

        Głowa, ramiona , kolana , pięty, oczy, uszy, usta, nos.

 

JEŻELI CI WESOŁO

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

Uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.

 

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

To podnieś brwi do góry i dotknij czoło swe.

 

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

To otwórz teraz usta i zamknij oczy swe.

 

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się,

To pokaż najpierw język, a potem zęby swe

 

Jeżeli Ci wesoło i dobrze bawisz się

Nabierz w usta powietrza i klep policzki swe

 

Jeżeli Ci wesoło i dobrze bawisz się

Uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.

 

BOOGIE WOOGIE

 

Do przodu prawą rękę daj,
do tyłu prawą rękę daj
i pomachaj nią.
Bo przy woogie-woogie-boogie
trzeba w koło kręcić się,
no i klaskać trzeba:
raz! dwa! trzy!
Woogie-boogie ahoj!

Do przodu lewą rękę daj...
Do przodu prawą nogę daj...
Do przodu lewą nogę daj...
Do przodu prawe biodro daj...

 

Zabawa polega na tym, że stoimy w kole i "podajemy" do środka, tę część ciała o której śpiewamy.

  • Do przodu... - podajemy jakąś część ciała do przodu.
  • I potrząśnij nią - potrząsamy przed sobą daną "częścią ciała"
  • Bo przy ugi bugi ... - unosimy ręce do góry i ruszając mocno biodrami obracamy się raz dokoła własnej osi.
  • No i klaskać... - klaszczemy w dłonie raz, dwa , trzy (3 razy)
  • Ugi, bugi... - łapiemy się za ręce i idziemy do środka koła
  • ole! - podskakujemy w górę, później cofamy się, podskakujemy itd.
  • I od nowa... - klaszczemy w dłonie.

Do przodu podajemy np. lewą rękę, prawą nogę, lewą nogę, brzuch, głowę, ucho lewe, ucho prawe itd.

 

BAWIŁY SIĘ DZIECI PALUSZKAMI

Dzieci siedzą na dywanie rączki w piąstki, wolne tylko kciuki, i nimi uderzają o podłogę.

 

1. Bawiły, bawiły się dzieci paluszkami,

Jak jeden nie może, to drugi mu pomoże.               (dwa palce uderzają o podłogę)

 

2. Bawiły, bawiły się dzieci paluszkami,

jak drugi nie może, to trzeci im pomoże.               (trzy palce uderzają o podłogę)

 

(gdy mają po pięć paluszków, to dodajemy:

 

-          to piąstka mu pomoże,              (stukamy piąstkami o podłogę)

-          to czoło mu pomoże               (stukamy czołem o podłogę)

-          to łokieć im pomoże,

-          to pupa im pomoże.

-          Jak pupa nie może, to nic im nie pomoże.

 

ŻABKI

Jam jest żabka, tyś jest żabka              (dzieci pokazują na siebie, potem na kolegę)Myśmy żabki

My nie mamy nic ładnego.              (pokazują dłonie)

Jedna łapka, druga łapka,              (pokazują jedną rękę, drugą rękę)

Skrzydełka żadnego.               (naśladują ruch skrzydeł)

Uła, kła, kła,              (dłonie odchylamy na boki jednocześnie

Uła, kła, kła              uginamy kolanka)

My nie mamy nic ładnego,              (pokazują dłonie)

Jedna łapka, druga łapka               (pokazują jedną rękę, drugą rękę)

Skrzydełka żadnego.              (naśladują ruch skrzydeł)

 

ZABAWA PALUSZKOWA TEN PALUSZEK TO BABUNIA
Ten paluszek to babunia, przy niej jest dziadunio.
Ten największy to tatunio, przy nim jest mamunia.
A to jest dziecina mała, trala la, la ,la ,la ,la,
a ta rączka moja cała, trala la, la, la, la.
Najpierw nauczyciel recytuje tekst wyliczanki, pokazując na swojej dłoni, potem dzieci go naśladują. Zgodnie z tekstem należy chwytać kolejno za: kciuk, palec wskazujący, środkowy, serdeczny i mały palec, a na koniec kręcić dłonią w nadgarstku.

 

KACZKA

Jak to miło być kaczuszką,
machać sobie prawą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie,
prawą nóżką tupać sobie.

Idzie kaczka nieboraczka,
śmiesznie człapie w luźnych laczkach.
Za tą kaczką druga kaczka,
idzie kaczek cała paczka.

Jak to miło być kaczuszką,
machać sobie lewą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie,
lewą nóżką tupać sobie.
 

Idzie kaczka nieboraczka,
śmiesznie człapie w luźnych laczkach.
Za tą kaczką druga kaczka,
idzie kaczek cała paczka.

 

NIE CHCĘ CIĘ ZNAĆ

Nie chcę Cię, nie chcę Cię, nie chcę Cię znać.

Chodź do mnie, chodź do mnie rączkę mi daj.

Prawą mi daj, lewą mi daj i już się na mnie nie gniewaj.

Prawą mi daj, lewą mi daj i już się na mnie nie gniewaj.

 

PRACZKI

Dzieci ruchem ilustrują treść piosenki.

 

Tu lewą mam rączkę, tu prawą rączkę mam,

jak praczki pracują pokaże ja wam.

Tak piorą, tak piorą przez cały długi dzień (x 2)

 

Tu lewą ma rączkę, tu prawą rączkę mam,

jak praczki pracują pokażę ja wam.

Prasują, prasują przez cały długi dzień (x 2)

 

Tu lewą ma rączkę, tu prawą rączkę mam,

jak praczki pracują pokażę ja wam.

Składają, składają przez cały długi dzień (x 2).

 

Tu lewą ma rączkę, tu prawą rączkę mam,

jak praczki tańcują pokażę ja wam.

Tańcują, tańcują przez cały wolny dzień (x 2).

 

PINGWIN

O, jak przyjemnie i jak wesoło

w pingwinka bawić się, się, się.               (dzieci trzy razy podskakują w miejscu)

Raz nóżka lewa,               (dzieci wysuwają w bok lewą nogę)

raz nóżka prawa,               (dzieci wysuwają w bok prawą nogę)

do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy.              (skaczą raz w przód, raz w tył i w  miejscu trzy razy)        

Pingwinek mama, pingwinek tata, pingwinek synek, córki trzy.

Kiedy pingwina tańczy rodzina, to aż podłoga cała drży.

Gdy Antarktydą pingwiny idą śpiewają głośno Pi Pi Pi.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin