Konspekt lekcji piłki nożnej
Zadania lekcji: 28 X 2003
U1: doskonalenie przyjęcia piłki z ataku
S: Kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej w grze;
W: Wyjaśnienie celowości wykonywanych ćwiczeń ruchowych;
Zasady współdziałania i współzawodnictwa w zespole;
P: Zasady wzajemnej pomocy i kontroli w czasie lekcji;
Miejsce zajęć: Sala gimnastyczna;
Przybory i przyrządy: piłki do siatkówki;
Czas: 45 minut;
Prowadzący:
PRZEBIEG LEKCJI
Tok lekcji
Treść zadania
Interpretacja zadania
Uwagi
Moment organizacyjno- porządkowy
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie gotowości do zajęć, podanie zadań lekcji.
W: podanie wiadomości z zakresu podania piłki wewn str stopy
Dwuszereg
Zabawa ożywiająca
„Berek rozkroczny”- berki oznaczone szarfami gonią innych, złapany zatrzymuje się w rozkroku. Można go wybawić przechodząc między jego nogami.
Rozsypka
Ćw. RR
Trucht dookoła Sali, naprzemianstronne krążenia RR
Na obwodzie Sali
Ćw. NN
1) Krok odstawno dostawny;
2) Przeplatanka
Na obwodzie sali
Ćw. T w pł strzał.
P.W.- rozkrok, skłony z pogłębianiem raz do prawej raz do lewej N.
Ćw. T w pł poprz
Piłka trzymana przed sobą oburącz i skręty w prawo i lewo z pogłębianiem
S: gibkość
W parach
Ćw. T w pł czoł.
Skłony boczne z piłką trzymaną nad głową oburącz.
Ćw. mm brzucha
Nożyce poziome
S: rozwijanie siły mm brzucha
Ćw. mm grzbietu
Leżenie przodem twarzami do siebie. Unoszenie tułowia w górę i równoczesne klaśnięcie trzykrotne w dłonie partnera.
S: rozwijanie siły mm grzbietu
Ćw. w parach
Ćw. specjalne
Toczenie piłki podeszwą, blisko siebie.
S: kształtowanie skoordynacji ruchowej, zwinności.
Ćw. w formie ścisłej
Podania piłki wewn. str. stopy w parach prawą a następnie lewą nogą
Współpraca z partnerem
W parach w poprzek sali
Podania piłki wewn. str. stopy w parach prawą i lewą nogą na przemian
Toczenie piłki podeszwą w parach prawą ia następnie lewą nogą
Jedna z osób podaje piłke a druga przyjmuje z wygaszeniam piłki
CZĘŚĆ KOŃCOWA
Ćwiczenia uspokajające
Marsz na palcach i piętach po obwodzie Sali, z równoczesnymi łagodnymi wymachami RR
Zakończenie lekcji
Zbiórka, omówienie lekcji, pożegnanie.
W: Krótka pogadanka na temat: „Jak postępować, aby zadania pomocy były lepiej realizowane”
P: Zasady wzajemnej pomocy.
kasperpl