noga -Doskonalenie zwodów z przeniesieniem nogi nad piłką.DOC

(54 KB) Pobierz
KONSPEKT ZAJĘĆ Z PIŁKI NOŻNEJ KLASA V

KONSPEKT ZAJĘĆ Z PIŁKI NOŻNEJ KLASA V

 

 

   

 

Temat: Ćwiczenia ogólnousprawniające z elementami nauczania i doskonalenia

 

             techniki indywidualnej.

 

Zadanie dodatkowe: Doskonalenie zwodów z przeniesieniem nogi nad piłką.

 

Cele ogólne:

 

umiejętności: poszukiwanie różnych rozwiązań rozegrania piłki we fragmentach gry,

 

motoryczność: rozwijanie koordynacji ruchowej, szybkiego reagowania na działania

 

                         partnera,

 

wiadomości: wybrane przepisy gry, zasady prowadzenia piłki,

 

wychowawcze: uczeń przeżywa radość i satysfakcję z uczestnictwa w ćwiczeniach i

 

                         grach.

 

Miejsce ćwiczeń: boisko szkolne do piłki nożnej.

 

Przybory: piłki nożne ( jedna dla każdego ), pachołki, kamizelki

 

Ilość ćwiczących: 16

 

Czas: 45 min.

 

Prowadzący : M. Daleki nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 3 w Rogoźnie

 

CZĘŚĆ ZAJĘĆ

NAZWA I OPIS ZADANIA

CZAS

UWAGI

 

 

 

WSTĘPNA

 

 

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GŁÓWNA A

 

Rozgrzewka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GŁÓWNA B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KOŃCOWA

  

 

Zbiórka, powitanie grupy, sprawdzenie gotowości uczniów do zajęć, podanie celów zajęć.

 

Gra „Polowanie”

 

Dwie drużyny o równej liczbie zawodników. Dla drużyny będącej w posiadaniu piłki celem jest trafienie nią przeciwnika. Zespoły operują jedynie podaniami nogą bez przyjęcia. Strata piłki następuje po – wyjściu piłki poza pole gry,

 

                      – dwu i więcej dotknięciach piłki.

 

Zawodnik „trafiony” piłką jest eliminowany i opuszcza plac gry.

 

Wygrywa zespół, w którym po zakończeniu gry pozostanie więcej zawodników.

 

 

 

Na ograniczonym terenie ćwiczący przemieszczają się truchtem na sygnał tworzą dwójki i wykonują podane przez nauczyciela zadania ruchowe, następnie wykonują trucht itd.

 

-          w dwójkach naśladowanie ruchów partnera ( ćwiczenia ramion )

 

-          postawa rozkroczna, opad tułowia, ramiona na barki partnera – pogłębianie opadu w przód

 

-          przeskoki „barani” przez partnera

 

-          postawa rozkroczna plecami do siebie, ramiona w bok chwyt za dłonie – skłony tułowia w bok

 

-          zabawa „Chiński boks” – „uderz” – dotknij partnera w uda

 

-          postawa rozkroczna plecami do siebie ramiona w bok, chwyt za dłonie – skręty w prawo, w lewo

 

-          przeskok dowolny przez współćwiczącego będącego w przysiadzie skulonym

 

-          zabawa „Walka kogutów” W podskokach na jednej nodze, uderzając barkiem w bark, spowodować wytrącenie współćwiczącego z równowagi

 

-          w ustawieniu przodem do siebie – w wyskoku ćwiczący odpychają się klatkami piersiowymi od siebie

 

Stacja X  – ćwiczenia indywidualne z piłką

Stacja Y  – ćwiczenia wykonywane w dwójkach

Stacja Z  – gra 4 x 4

Omówienie i pokaz ćwiczeń na stacji X i Z .

 

 

 

1. Stacja X Ćwiczenia indywidualne z piłką „Czucia piłki”

 

-          prowadzenie piłki ze zmianą kierunku prowadzenia po zatrzymaniu jej podeszwą

 

-          uderzenie piłki podbiciem w górę, start do piłki i jej przyjęcie określonym sposobem

 

-          doskonalenie zwodu z przeniesieniem nogi nad piłką

 

-          dowolne ćwiczenia z piłką

 

2. Stacja Y Ćwiczenia wykonywane w dwójkach – każdy posiada piłkę

 

-          A B prowadzą piłki, przed minięciem się podają piłki prostopadle do przodu, wykonują zwrot i startują do piłki podanej przez partnera

 

-          ćwiczący A i B ustawieni ukośnie w stosunku do siebie. Podają piłkę ( po długich bokach prostokąta ) przed siebie startują do piłki podanej przez partnera i podają po przyjęciu

 

-          ćwiczący ustawieni naprzeciw siebie równocześnie podają piłkę ( rzut ręką – uderzenie prostym podbiciem ) do siebie i wykonują określone przyjęcie. Po przyjęciu prowadzenie piłki do siebie – zmiana miejsc

 

-          A rzuca piłkę nad ćwiczącym B, który swoją piłkę zagrywa do A i startuje do rzuconej piłki, którą przyjmuje wewnętrzną lub zewnętrzną częścią stopy ( prawą lub lewą nogą ) po przyjęciu prowadzi w kierunku A itd.

 

3. Stacja Z Gra 4 x 4

 

Zadanie: podania, przyjęcia piłki wewnętrzną częścią stopy oraz ćwiczenia prowadzenia piłki oraz dryblingu.

 

Zawodnicy posiadający piłkę starają się ją utrzymać jak najdłużej. Liczy się liczba podań. Zwycięża drużyna, która w wyznaczonym czasie miała więcej podań

 

Uczniowie w swoich drużynach stają przy określonej bramce. Jeden uczeń z poszczególnych drużyn staje na bramce pozostali przed linią 11 m. Po wykonaniu rzutu karnego, uczeń zmienia bramkarza.

 

W marszu

 

-          wdech z jednoczesnym wznosem ramion bokiem w górę

 

wydech opuszczając ramiona

 

-          wymachy ramion na przemian w pionie

 

Zbiórka, omówienie zajęć, pożegnanie.

 

 

  

 

2 min.

 

 

 

 

 

3 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 min.

 

 

 

24 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 min.

 

 

 

 

 

6 min. →

 

 

 

 

 

6 min. →

 

 

 

 

 

6 min. →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin