KONSPEKT ZAJĘĆ
Temat: Doskonalenie jazdy na sankach
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności (wytrzymałość, koordynacja ruchowa, siła )
b) umiejętności ( nauka prawidłowego hamowanie, precyzyjne wykonywanie skrętów )
c) wiadomości (rodzaje konkurencji saneczkarskich )
d) działań wychowawczych ( pomoc poszkodowanym w wypadkach na śniegu )
e) zdrowotnym ( zabawy na śniegu doskonałym ćwiczeniem hartującym organizm )
Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczne, naśladowczo - ścisła,
zadaniowo - ścisła
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach, indywidualna,
Miejsce ćwiczeń: stok pobliskiej górki
Czas 05.03.2004
Klasa: 6 c,e dziewczęta
Przybory, przyrządy: sanki, gałązki
Czas, dozowa -nie
Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania
Ćw. organizacyjno porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
2-3 min.
Sprawdzenie stanu technicznego sanek i ubioru uczniów.
Przejście na miejsce zajęć.
Przejście na miejsce zajęć, po dojściu na teren gdzie nie me ruchu pojazdów uczniowie mogą nawzajem ciągnąc się na sankach,
5 - 7 min.
Pilnowano aby uczniowie nie oddalali się od grupy.
Ćwiczenia kształtujące
4 – 5 min.
5x
3x
W luźnej rozsypce, twarzą do nauczyciela
Zabawy z wykorzystaniem sanek
10 - 12 min.
Ćwiczenia na płaskim terenie w płytkim śniegu.
Jazda indywidualna
7 – 8 min.
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) Opinie uczniów na temat zajęć
3 – 4 min.
Ustawienie w dwuszeregu
Powrót do szkoły
5 – 7 min.
Dopilnowano aby uczniowie nie zostawili nic na górce.
kasperpl