Poznajemy nowe zabawy z przyborami nietypowymi.doc

(33 KB) Pobierz
Konspekt lekcji wychowania fizycznego

 

Scenariusz lekcji z wychowania fizycznego

kl. V  (chłopcy)

 

 

 

Temat: Poznajemy nowe zabawy z przyborami nietypowymi

 

 

 

Prowadzący:

Liczba ćwiczących: 15

Czas trwania: 45 min.

Data:

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Przybory: gazety, papier toaletowy, worki na śmieci, pudełka tekturowe, śmieci: z plastiku, ze szkła, papiery.

 

 

Cele:

Kształtowanie umiejętności:

·         celność rzutu.

 

Kształtowanie sprawności motorycznych:

·         zwinności,

·         szybkość reakcji.

 

Wiadomości:

·         poznawanie zasad nowych zabaw – „Sortowanie śmieci”, „Wyścig zespołów z przyborami”.

 

Aspekty wychowawcze:

·         wyrabianie świadomej postawy zdyscyplinowania, postrzegania reguł zabaw,

·         wdrażanie do czystości otoczenia.

 

Metody:

-          zabawowo – naśladowcza,

-          klasyczna ścisła,

-          opowieść ruchowa.

 

 

 

 

 

 

 

TOK

OPIS ĆWICZENIA

UWAGI

Część I

wstępna

 

 

1.      Zbiórka.

2.      Powitanie – okrzykiem „Zabawa”.

3.      Podanie tematu i zadań

W dwuszeregu

Zabawa ożywiająca

„Krokodylki’’

Dwoje dzieci ze spinaczami do bielizny łapie nimi inne dzieci. Po złapaniu kolegi zamieniają się rolami. 

Dwa spinacze do bielizny

Opowieść ruchowa

„Gazeciarz”

Nauczyciel opowiada a uczniowie starają się zilustrować opowieść własnym ciałem przy pomocy gazety:

- gazeciarz,

- ludzie czytający gazety w różnych     pozycjach,

- wiadomości smutne,

- wiadomości radosne,

- szpieg,

- zmęczony, śpiący szpieg,

- sen szpiega (luneta) – liczenie,    pokazywanie gwiazd,

- sen – członek Wielkiej Orkiestry,

- śpiący szpieg,

- żmija w bucie szpiega – pobudka,

- szpieg obudził pszczoły swoim krzykiem -opędzanie się od roju pszczół,

- uciekał na rowerze.

 

Gazeta dla każdego ucznia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Porządkowanie terenu

Część II

główna

„Rzuty do celu”

Dzieci robią kulki z gazety i rzucają do tekturowych pudeł:

-          w siadzie skrzyżnym,

-          w leżeniu przodem.

Podział na trzy lub cztery zespoły

 

Gazet dla każdego ucznia

 

„Konkurs rzutów”

Jedno dziecko z zespołu trzyma worek na śmieci, pozostałe dzieci ustawione jedno za drugim starają się rzucić do worka z odległości 3-5m.

Która drużyna wrzuci więcej kulek papierowych do worka i wykona to dokładnie ta wygrywa.

Gazeta, worki na śmieci

 

„Tory przeszkód”

-          przewrót w przód z gazetą,

-          rozkładanie gazet w wyznaczonych, punktach oraz zbieranie tych gazet.

Zespoły j.w.

gazety

 

„Sortowanie śmieci”

Każdy zespół ma za zadanie wybrać inny rodzaj śmieci i złożyć je w wyznaczonym miejscu.

Zespoły j.w.

Śmieci: szkło, plastik papier, żelazo itp.

Zabawa

„Mumia”

Uczestnicy zabawy owijają przedstawiciela swojej drużyny papierem toaletowym.

Wygrywają ci, których mumia przejdzie kilka kroków i nie rozpadnie się.

Po 3-4 rolki papieru toaletowego na drużynę (cztery drużyny)

Część III

końcowa

1. Porządkowanie sali.

2. Zbiórka.

   Rozmowa z uczniami:

- Jakich przyborów używaliśmy na    zajęciach?

  - Co można zrobić ze starą przeczytaną gazetą?

3. Pamiątkowe zdjęcie.

4. Pożegnanie – okrzykiem „Porządek”.

 

W siadzie skrzyżnym na obwodzie koła

 

 

 

 

Dzieci ustawiają się do zdjęcia

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin